מתעלמים ממצוקתם של תלמידי החינוך המיוחד

אפליה בחסות משרד החינוך, נציגי משרד החינוך הגיעו לדיון בוועדה לא מוכנים, מגמגמים וללא כל פתרון ראוי לאלפי התלמידים בחינוך המיוחד אשר ניזוקים מהאפליה.

20.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מתעלמים ממצוקתם של תלמידי החינוך המיוחד

דיון נערך בוועדת החינוך בנושא האפליה במערכת החינוך המיוחד הנובעת מאי יישום רפורמת אופק חדש על מוסדות החינוך המיוחד המוכר שאינו רשמי (מוכ"שר).

ויצו, המפעילה את תיכון מקצועי ויצו כרם בירושלים ופנימייה פוסט אשפוזית-ויצו אחוזת ילדים בחיפה, פנתה במשך השנים ללא הרף, יחד עם קואליציית ראשי המוסדות של המוכ"שר למשרד החינוך בבקשה להכיל את בתי הספר ברפורמה החשובה שמ-2008 נותרה ללא מענה. לאחר אי מענה במשך שנים מנציגי משרד החינוך פנתה ויצו ליו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, בבקשה לדון בנושא האפליה בוועדה. על אף דרישת הארגונים נציגי משרד החינוך הגיעו ללא מענה ראוי לסוגית האפליה ואף לא נכחו בדיון נציגי השכר מטעם משרד האוצר.

ארגון ויצו על הדיון הבוקר בוועדת חינוך: ״התנהלות נציגי משרד החינוך בדיון הבוקר הוא לא פחות משערורייתי.
במשך שנים משרד החינוך מנציח את האפליה שנוצרת כתוצאה מאי יישום רפורמת אופק חדש לילדי בתי הספר של החינוך המיוחד במעמד מוכ״שר. גמגומם הבוקר של נציגי משרד החינוך שהגיעו לא מוכנים לדיון, ללא כל התייחסות ותשובה מלאה בעבור הילדים שנמנע מהם שעות לימוד פרטניות מידי חודש, ובהרכב חסר ללא אנשי התקציב הרלוונטיים לנושא הוא לא פחות משערורייה.

טוב עשה ח״כ שמולי שביקר את התנהלותם והקציב להם חודש וחצי למתן תשובות. הדרישה אותה מובילה ויצו הינה החלת אופק חדש על כלל מוסדות החינוך המיוחד, ללא כל אפליה. במידה ומשרד החינוך לא יעשה את התיקון  נדרש ממנו- אין כל ספק כי הצעד הבא הוא פנייה לבג״צ״

תגובות

מומלצים