מה צריך לדעת לפני שרוכשים מסנן מים?

הכנה מוקדמת תאפשר לכם לרכוש מסנן שמתאים למערכת טיהור המים וליהנות ממנו לאורך זמן. עליכם לדעת שיש סוגים שונים של סננים, להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התאמת המסנן למערכת הקיימת ולהקפיד גם על הוראות התחזוקה

23.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה צריך לדעת לפני שרוכשים מסנן מים?

מסנן למערכות טיהור מים אחראי על הרחקת כלור, אבנית וחיידקים. הדבר הראשון שחשוב לעשות לפני שקונים אותו הוא לבדוק האם הוא מתאים למערכת המים הקיימת. מערכות טיהור המים הקיימות בישראל דורשות שימוש במסננים מיוחדים, שעומדים בסטנדרטים שמוגדרים על ידי היצרן.

חוץ מזה, לא בכל מערכת לטיהור מים יש בכלל צורך בהחלפת סננים. אפשר לבדוק איזה מסנן מתאים למערכת טיהור המים באמצעות התייעצות עם אנשי מקצוע או קריאה מוקפדת של הוראות השימוש. במידה ויש לכם מערכת קיימת שמחייבת החלפת סננים, ודאו שאתם רוכשים אותם מחברה גדולה. כך תוכלו להיות בטוחים שרכשתם מסנן איכותי ותחסכו עוגמת נפש בטווח הקצר והארוך.

הדבר השני שצריך לדעת לפני שרוכשים מסנן מים הוא שיש הבדל בין המוצרים גם מבחינת עמידה בתו תקן. רב מסנן עם תו תקן ישראלי יבטיח לכם איכות מים ברמה הגבוהה ביותר. המסנן אחראי על תהליך טיהור המים, אך התקן בודק האם הוא מסוגל לסייע לפעילות התקינה של המכשיר. בנוסף, אפשר לרכוש ערכות מסננים למערכת אוסמוזה הפוכה, למטהר מים דו שלבי, תלת שלבי או ארבע שלבי ולמיני בר.

תחזוקה שוטפת ותדירות החלפת מסנן

עוד דבר שכדאי שתדעו קשור לתדירות החלפת המסנן ולתחזוקה השוטפת של מערכות לטיהור מים. קחו בחשבון שחיי המסנן נקבעים לפי כמות הליטרים שבהם הוא אמור לעמוד, לכן קשה לדעת מראש מה תהיה התדירות המומלצת. המסנן בכל מקרה אמור לעמוד בביצועים המוצהרים שמוגדרים על פי התקנים שלפיהם הוא הוסמך. נסו להתחשב בכמות הליטרים ביחס לשימוש הממוצע וקחו מקדם ביטחון שיבטיח צריכת מים נקיים ומטוהרים בלבד.

תקופה סטנדרטית של החלפת מסנן עומדת על חצי שנה. במידה ואתם שותים מים בכמויות גדולות מהרגיל, יכול להיות שתצטרכו להחליף את המסנן כל 2-4 חודשים. עוצמת הנורה בחלק ממערכות טיהור המים משפיעה גם כן על יעילות המסנן והיא נוטה לרדת אחרי שנה. זו הסיבה בגללה המשך שימוש בנורת UV שאינה מבצעת הקטנת עומס כראוי עלול לפגוע באיכות המים, ואת החלפתה מבצעים מקסימום אחת לשנה.

מבחינת מחירים, משתלם יותר לרכוש ערכה שכוללת מספר סננים מאשר לקנות אותם בנפרד. הבעיה היא שלא כל החברות מוכרות את המסננים בצורה כזו. כדאי לבדוק את המחיר באתרי האינטרנט ובחנויות של היבואנים הרשמיים. אפשר לברר האם החלפת המסנן כלולה בתקופת האחריות והאם יש הטבות. את החיסכון בהוצאות ניתן להבטיח גם על ידי החלפת המסנן בזמן ולפני שנגרמים נזקים בלתי הפיכים.

מסנן מים

תגובות

מומלצים