כשאהיה גדול, אני רוצה להיות כמו אבא שלי מובטל

29.12.2016 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כשאהיה גדול, אני רוצה להיות כמו אבא שלי מובטל

קמפיין חדש של ארגון 'בעצמי', הפועל לשילוב וקידום אוכלוסיות מעוטות ההזדמנויות בתעסוקה יציבה והוגנת, יוצא בקמפיין המציע תשובה אלטרנטיבית לשאלת ה"מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול".

הקמפיין, שהופק בתרומה על ידי פרסום יהושע /TBWA נועד לערער על תפיסה רווחת בקרב הציבור, כי אנשים השרויים באבטלה מתמשכת בוחרים בכך, ואינם מעוניינים לעבוד.

בקמפיין הילדים עונים לשאלה "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?"בתשובות שאנו לא נוהגים לשמוע כמו: "כשאהיה גדול אני רוצה לחיות על ביטוח לאומי" או "כשנהיה גדולות נחתום ביחד בלשכה".

הארגון, המסייע לכ- 9,000 נשים וגברים מאוכלוסיות מעוטות הזדמנויות מדי שנה, ערך לאחרונה סקר באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, ובו עלה כי 44% מהציבור נוטה להסכים עם טענה כי "מי שלא עובד זמן רב, כנראה שלא רוצה לעבוד".

באותו הסקר עצמו עולה כי רק 12% מהנשאלים היו בוחרים שלא לעבוד כלל, לו הייתה להם היכולת להתקיים כלכלית מבלי לעבוד.

מתוך הפער הזה, שולל ארגון 'בעצמי' בקמפיין החדש את הטענה כי ישנם רבים שפשוט אינם רוצים לעבוד, ומדגיש כי שיעורי אי-התעסוקה הגבוהים בישראל, אינם נובעים מבחירה, אלא מצירוף של נסיבות חיים והיעדר הזדמנויות ראויות המביא לכך שאוכלוסיות רבות מודרות משוק העבודה.

צביקה גולדברג, מנכ"ל "בעצמי": "שיעורי אי-התעסוקה הגבוהים בישראל, אינם נובעים מבחירה, אלא מצירוף של נסיבות חיים והיעדר הזדמנויות ראויות, המביא לכך שאוכלוסיות רבות מודרות משוק העבודה".

"עלינו, כחברה, לפעול בכדי להעניק הזדמנות תעסוקתית ראויה עבור אוכלוסיות שלא זוכות לכך. בתכניות התעסוקה של "בעצמי" אנו מעודדים את המשתתפים להאמין שהם זכאים לחלום ולשאוף ולבצע שינויים בחייהם בכדי לקדם את עצמם אל עבר עתיד תעסוקתי שיענה על שאיפותיהם וצרכיהם".

תגובות

מומלצים