עתירה לבג"ץ לביטול מינוי מועצה מקומית מסעדה

עורכי הדין ראמי אבו ג'בל ופהד ספדי, עתרו לבית המשפט העליון נגד שר הפנים משרד הפנים מנהל המחוז ועוד, לתת צו על תנאי להורות על ביטול הליך מינוי המועצה המקומית מסעדה.

02.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עתירה לבג"ץ לביטול מינוי מועצה מקומית מסעדה

כפר מַסְעָדֶה ברמת הגולן, מספר תושביו עומד על 3500 תושבים, כולם בני העדה הדרוזית, מאז 1982 קמה מועצה מקומית שממונה ע"י משרד הפנים.

תושבי המקום מתפרנסים בעיקר מחקלאות ובשנים האחרונות צעירים וצעירות פונים לאקדמיה למקצועות שונים.

לפני שנה הממונה על המחוז דאז אורי אילן, מינה לו ראש מועצה וחברי מועצה בני המקום, שני עורכי הדין ראמי ופהד, בשם חלק מהתושבים ראו במינוי הזה לקוי ולא מקצועי ולשם כך עתרו לבג"ץ, לפזר את המועצה הנוכחית בטענה שהמינוי צריך להיות על אינטרס מקצועי ולא למקורבים.

היום ראש המועצה במסעדה סלמאן בטחיש ועוד חמישה נציגים תושבי מסעדה. היום מנהל המחוז במשרד הפנים צפון, בפועל אלי רגב, שהיה סגנו של אורי אילן.

עו"ד רמי אבו ג'בל : "המטרה שלנו מהעתירה להביא לנציגים מוכשרים ומקצועיים שמבינים את האינטרס הציבורי, היום ניתן לפתח את הכפר בצורה טובה יותר, לטובת הצעירים והצעירות שלנו, אנחנו גם שוקלים להצטרף לעתירה לדרישה לקיים בחירות, כמו בכל ישוב ישראלי אחר. נציגים למועצה בוחרים ולא ממנים".

בשנה האחרונה יש יותר קולות של תושבים שמעוניינים לקיים בחירות דמוקרטיות, זה בא יחד עם העלייה הדרסטית של נושאי האזרחות הישראלית, מה שלא היה בשנים שחלפו.

ראמי אבו ג'בל ופהד ספדי

 

תגובות

1. רביע חסון לפני 7 שנים
מסעדה

מומלצים