חינוך ותרבות לא סמים ואלכוהול כן

מה שקורה בכפר הדרוזי זה דבר שקשה להסביר, חנויות האלכוהול בכל פינה מביאים למצב של התמכרות לאלכוהול ומוכרי הסמים מביאים להתרסקות החברה.

05.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חינוך ותרבות לא סמים ואלכוהול כן

מקורת פורטל הכרמל חושפים נתונים קשים לגידול המשתמשים באלכוהול וסמים בשני הכפרים עוספיה ודאלית אל כרמל. הגידול המשמעותי באחוזים נרשם בעוספיה.

העדר תקציבים של הרשויות המקומיות לחינוך הבלתי פורמלי משאיר חלון ריק שבו אלפי ילדים בקלות רבה, יכולים להשיג אלכוהול וסמים.

המשטרה מודעת ומנסה למצוא פתרונות לסוגיה, למרות שבשני הכפרים מופעלת תכנית עיר ללא אלימות, ומושקע כסף רב ע"י המדינה, התועלת של היחידה בשני הכפרים הוא אפסי, חוץ משואו ואי הטיפול בבעיה עצמה, יותר ויותר חנויות אלכוהול נפתחות, בכמה מוקדים מוכרים סמים באופן גלוי, בלי מפריע.

החומרה בדבר זה נגיעת הנוער בסמים ואלכוהול והאחוזים הגדלים לאט, אנו מזהים תופעה של צעירות שצורכות אלכוהול ומשקאות אנרגטיים עם ערבובים של חומרים משכרים.

העדר המרחבים התרבותיים עבור בני הנוער בכפרים, מדרדר אותם בקלות רבה למקומות האלה של צריכת אלכוהול וסמים, במיוחד כשזה נמצא בהישג יד.

הבעיה העיקרית שהורים לילדים רבים עסוקים בדברים שלהם ובינתיים סומכים על החברה והאחראים שישמרו שהילדים שלהם לא יגעו בדברים האסורים וזה בפועל לא קורה, כל מי שמסתובב ומכיר את פני הכפר מבין באמת לאיזה מצב חשופים הילדים של הכפרים בשעות ערב ולילה.

תופעת בני הנוער שרוצים להתנסות בכל, משתכרים ונוטלים סמים שמגיעים לידם, הולכת ומתרחבת.

יש לציין ששימוש באלכוהול וסמים בקרב בני הנוער, גורם לאלימות רבה, בכל שנה נפתחים תיקים פליליים על אלימות של בני נוער על רקע שימוש באלכוהול וסמים.

הבעיה העיקרית היא שמניעה והפחתה של נזקי אלכוהול אינה מקבלת קדימות בקרב מקבלי החלטות, מה שמתבקש היום זה לפעול נגד התופעה ולאכוף את החוק ולמנוע מכירת משקאות משכרים לקטינים.

תמונה לדוגמה

תגובות

4. מנאל לפני 7 שנים
אף אחד לא פנוי כדי להשקיע בילדים
3. איהאב לפני 7 שנים
בושה שזה המצב
2. חלבי לפני 7 שנים
להשקיע בחינוך ותרבות כמו בכל מקום נאור
1. مواطن לפני 7 שנים
من داليه الكرمل

מומלצים