הבעיה של הורי הגנים שנעלמה מעיני כולם

חשבתם איך ילדי הגנים מגיעים לכתות בבוקר? האם שמעתם את מצוקת ההורים ואיך הם מתמודדים עם ההסעות הפרטיות? ההורים "שוחטים אותנו כספית ואין לנו ברירה אחרת" לדברים

31.01.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הבעיה של הורי הגנים שנעלמה מעיני כולם

הכפר הדרוזי זכה בהטבה של חינוך טרום חובה חינם, משמעות הדבר חיסכון של אלפי ₪ לכל משפחה שילדיה בני שנתיים ומעלה לומדים במסגרת חינוכית.

לפי הסכם ארצי, בכל גן טרום חובה לומדים 33 ילדים ובגנים המספר 28 תלמידים בכל גן.

ילדי גני הטרום חובה והגנים לא זכאים להסעה מסודרת, כי לפי הסכם, הגנים ממוקמים בשכונות ובמקרים בהם ילדים לומדים במרחק 2 ק"מ מהבית, אותם ילדים מגיעים לגנים בנסיעה פרטית או ע"י ההורים.

במקרה אחד של גן אלאשראק (דתי) בדאלית אל כרמל, שממוקם בשכונת הורדים, הגן נמצא במרחק גדול משאר הגנים השכונתיים, רוב ההורים הם אנשים דתיים כאשר הנשים לא נוהגות ברכב, (חל איסור), מצב המשפחות האלה מאוד קשה ומסובך, ובעצם האוכלוסייה הזו מנוצלת ע"י נהגי ההסעות הפרטיות שמשחקים בהם פינג פונג, פעם באים ופעם לא.

המחיר שהם גובים לילד אחד נע בין 500 ל 700 ₪, עבור שני ילדים הורים נדרשים לשלם עד 1000 ₪ ויותר, הבעיה היא לא בתשלום, אלא בגביית הכסף, ובמשך החודש לפחות ארבע פעמים ההסעות לא מגיעים לאסוף את הילדים, בכל מני טענות. באותו זמן הילדים נשארים בבית, חלקם של המסיעים ביום שישי לא עובד, וגם כאן הילדים נשארים בבית.

חשוב לציין שאחריות חלה אך ורק על ההורים בהסדר הגעת התלמידים לגנים, אין כל קשר ארגוני לרשויות המקומיות.

שוחחנו עם מספר בעלי חברות הסעות מסודרות, שהסכימו לקחת את השרביט ולהסיע את תלמידי הגנים, לכתות , אם יהיה הסדר או פניה מסודרת מחברת ההסעות.

בנוסף למצוקת ההורים עם ההסעות הפרטיות, שהם מסיעים את ילדיהם לא חגורים ומספר גדול שלא מותר לפי חוק. חלק מהילדים מוציא חצי גוף מהרכב ומסכן את עצמו.

העלות הכספית שמוציאים הורים על הסעת ילדים לגני ילדים וטרום חובה בכל חודש, נעה בין 22 אלף ₪ עד 33 אלף ₪, הכסף הזה משולם בלי מיסים ובלי הצהרה, הכל בשחור.

לראשונה בעיה זו צפה ונחשפת לנו לאחר שהורים התייאשו ממצבם, ובמיוחד לאור הניצול הציני של אותן הסעות פרטיות.

הסעה

תגובות

6. עובד פשוט לפני 7 שנים
אין לנו כסף לניסעות
5. חלבי לפני 7 שנים
בעיה קשה מאוד
4. ל 3 לפני 7 שנים
מפגר
3. איש בכיר לפני 7 שנים
למספר 2 אתה מפגר
2. תקציב לפני 7 שנים
מועצה
1. אימא לשני ילדים לפני 7 שנים
מצבנו בטייח

מומלצים