מעודדים סטודנטים מרצים וחברות בנייה ישראליות לשיתוף פעולה

המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה יתמכו בפרויקטים ושיתופי פעולה בין מוסדות השכלה גבוהה בהם נלמדים מקצועות האדריכלות, ההנדסה והעיצוב לבין התעשייה

15.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

 יזכו בתמיכה 5 מוסדות שיציעו פתרונות חדשניים וסביבתיים בתחומי הבינוי, העיצוב ויצור המוצר, שוק הבנייה הירוקה בישראל מתפתח בשנים האחרונות בקצב הולך וגובר.

על מנת להרחיב את הידע הדרוש לבעלי מקצוע בתחום הבנייה ובמטרה לעודד חדשנות סביבתית בתעשיית ענפי הבנייה, בזיקה לאקדמיה, יצאו המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לבנייה ירוקה בקול קורא  לעידוד שיתופי פעולה בין מוסדות השכלה גבוהה לבין התעשייה.

המטרה: לעודד את אנשי האקדמיה מוסדות בהם נלמדים מקצועות האדריכלות, ההנדסה והעיצוב - לשתף פעולה עם חברות ישראליות מענף הבנייה בפרויקט אקדמי שיסייע לשני השותפים להתמקד, לזהות אתגרים ולהציע פתרונות חדשניים בתחומי הבינוי, העיצוב, יצור המוצר והתכנון.

כל זאת, בדרך המפחיתה פגיעה בסביבה ומחדשת אותה באמצעות צמצום אנרגיה, שימוש במים, וטיפול בפסולות ובמזהמים.

לדברי האדריכל רן אברהם, מנהל תחום בנייה ירוקה במשרד להגנת הסביבה, "התמיכה בפורמט זה זוהתה בבדיקות מקדימות רבות עם מרצים באקדמיה, כנחוצה  על מנת לחולל שינוי במתכונת ההוראה ובדגשים שמעוניינים לקדם בקרב הפקולטות והסטודנטים בתחומי הבנייה הירוקה. אנחנו מתכוונים לתעדף בתמיכה שלנו שיתופי פעולה ארוכי טווח, רעיונות חדשניים, ופרויקטים שהם בעלי פוטנציאל ההשפעה הרחב ביותר"/

הילה ביניש, מנכ"לית המועצה הישראלית לבניה ירוקה: "אנו עוסקים רבות על מנת להטמיע את הבנייה הירוקה כבר בלימודי הליבה באקדמיה, בדרכים שונות. אחת הדרכים היא קול קורא זה, שמטרתו לקרב בין התעשייה לאקדמיה ולייצר מיזמים, רעיונות ופרוייקטים שיפרו את שני הצדדים ויהפכו את הרעיונות לעובדות בשטח. זהו עוד מהלך מבין מגוון רחב של פעולות כדי לקדם שוק מקומי של בניה ירוקה בישראל".

במסגרת זו, 5 מוסדות יזכו בסכום של עד 6,000 שקל עבור כל מוסד, לצורך סיוע בהוצאה לפועל של פרויקט משותף בין המוסד לחברה מענף הבנייה. את ההצעות ניתן להגיש עד ה-2 במארס 2017.

תגובות

מומלצים