הממשלה שגתה בהעברת החינוך בגילאי 0-3 למשרד הרווחה

הקושי המצטבר שקיים במעבר שבין מעונות היום לגני הילדים בטרום טרום חובה הוא קריטי, כאשר האחריות נמצאת בידי משרד הרווחה אין למשרד החינוך ולרשויות הקולטות את התלמידים כל מידע על צרכיו של הילד.

22.02.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הממשלה שגתה בהעברת החינוך בגילאי 0-3 למשרד הרווחה

אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, אמר במסגרת דיון בשדולה למען הגיל הרך בכנסת כי "החלטת הממשלה להעביר את האחריות לחינוך בגילאי 0-3 למשרד הרווחה, זו החלטה שאינה ראויה ולא מקצועית. החלטה זו גורמת לכך שמדי יום נפגעים ילדיה הרכים של המדינה.

הקושי המצטבר שקיים בעיקר במעבר שבין מעונות היום לגני הילדים בטרום טרום חובה, שהוא קריטי. כאשר האחריות נמצאת בידי משרד הרווחה אין למשרד החינוך ולרשויות הקולטות את התלמידים כל מידע על צרכיו של הילד. הדבר יוצר פערים חמורים המביאים לנזק לילדים. יש כאלו שזקוקים לשירותים שונים והתאמות וכתוצאה מהעדר הסינכרון בין המערכות הם עלולים להפסיד שנת לימודים שלמה".

המצב כיום ברשויות המקומיות הוא כי אין גורם שמתכלל את כלל הפעולות והמסגרות  שפועלות בגיל הרך, בגיל הרך לידה עד 3 שנים ויש מקום ואם באם קיימת כוונה שכזו על הרשויות המקומיות להיערך לכל, כולל תקצוב ראוי.

בכל הקשור לסוגיית כח האדם ציין קמינסקי כי קיים מחסור משמעותי בגננות, גננות מחליפות וסייעות. קיים קושי במערך ההכשרה של הצוותים. בנוסף התייחס גם לנושא השכר. "יש להגדיל את השכר שניתן במקצועות אלו על מנת להביא אנשים איכותיים יותר לעסוק בתחום רגיש ומאתגר זה. במידה ולא יעשו זאת, אנו מדברים על משחק סכום אפס, בו כל הצדדים מפסידים".

לסיכום ציין קמינסקי כי חינוך נמצא רק במשרד ממשלתי אחד והוא משרד החינוך, בידיו הכלים, הידע והמקצועיות לטפל בדברים.

תגובות

מומלצים