ד"ר רגא פרג בעקבות ההיסטוריה בגולן

מחשבים מסלול מחדש ציונות 2017, תלמידים דרוזים מיאנוח לקחו חלק בסיור על חשיבות המים למדינת ישראל, המצב בסוריה, ד"ר רגא פרג: "לדעת על תרומת הדרוזים להקמת מדינת ישראל ".

04.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ד"ר רגא פרג בעקבות ההיסטוריה בגולן

תחת הדגל טיפוח מנהיגות אחראית יצאו 19 תלמידים משכבת ט' יאנוח שנבחרו על ידי מחנכי הכיתות לסיור מודרך מטעם הקונגרס הציוני לרגל 50 שנה למלחמת ששת הימים.

התלמידים זכו להסבר מפורט על ההיסטוריה של המאבק הציוני ערבי, על חשיבות המים ורמת הגולן למדינת ישראל, על המצב היום בסוריה השכנה ועל ערכי הציונות היום. התכנים והחומרים הועברו בהרצאות, בסדנאות בהפעלות ובסיור ותצפיות.

מנהל ביה״ס ד"ר רגא פרג המומחה בתולדות הציונות והקשר בין הדרוזים והיהודים ומדינת ישראל והוא גם מורה דרך מוסמך, הוסיף והדגיש על תרומתם של הדרוזים להקמת מדינת ישראל ומשקלם הסגולי במשחק הכוחות במזרח התיכון.

ד"ר רגא פרג סיכם עם האחראים על התכנית להוסיף את הנקודות המשיקות לדרוזים בתכנית היום למחזורים הבאים יהודים ודרוזים.

120 שנה לקונגרס הציוני הראשון ו-50 שנה למלחמת ששת הימים, המועצה הציונית בישראל מוציאה את בני הנוער המשתתפים בתוכנית הקונגרס הציוני לנוער לסיור ברמת הגולן.

תלמידים

במהלך הסיור זכו בני הנוער לחווית לימוד, היכרות עם מקומות שונים בארץ ישראל, למדו על רמת הגולן ומלחמת ששת הימים, התלמידים נהנו ממפגש של בני נוער שונים ומיצירת חברויות הנמשכות גם אחרי שהקונגרס מסתיים ללא הבדל דת, דעות פוליטיות, אורח חיים ומקום מגורים.

הסיור המודרך ע״י מורה דרך מוסמך כלל ביקור באתרים תל חי, מחניים, מצודת עתרת, גשר בנות יעקב , הירדן ההררי, מצפה גדות , מצפה עיט , מדרשת חיספין.

התלמידים עברו במדרשה סדנה להכרת האחר, הרצאה על המצב היום בסוריה  מפי שי שצ׳ופק ומנהל המדרשה שגיא.

יאנוח בית הספר הדרוזי היחיד שמשתתף בתכנית זו הכוללת 5 פרקים משלימים אחד את השני ויום זה היה הפרק השני ולאחר סדנאות ועבודות חקר שהתלמידים עברו בביה״ס ע"י המורים להיסטוריה ולאזרחות.

 

תלמידים

תגובות

3. אמל לפני 7 שנים
כל הכבוד לעשייה המבורכת
2. ראמי לפני 7 שנים
מחמם את הלב
1. צפוני לפני 7 שנים
כל הכבוד

מומלצים