הנחה בארנונה על נכס המשמש למגורי נכה גם אם אינו המחזיק בנכס

סעיף 12(ו) לחוק, קובע שרשות מקומית המעניקה הנחה בארנונה לנכס המשמש למגורי נכה, תעניק את אותה הנחה ובאותם תנאים גם לגבי נכס שהמחזיק בו הוא אדם אחר בעבור נכה.

05.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הנחה בארנונה על נכס המשמש למגורי נכה גם אם אינו המחזיק בנכס

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) (תיקון - נכס המשמש למגורי נכה), התשע"ז-2016 של חבר הכנסת דוד אמסלם.

בהצעת חוק זו מוצע לקבוע זכאות להנחה כאמור גם לנכה שמשתלמת לו קצבת נכות לפי פרק ט' לחוק הביטוח הלאומי, שהופנה לדירה על ידי משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

בדברי ההסבר נכתב: "אדם עם מוגבלות שזכאי לקצבת נכות, זכאי להנחה מארנונה שהרשות המקומית מעניקה לנכים כאמור בעד הדירה שבה הוא מתגורר, וזאת אם הוא ה"מחזיק" בדירה – דהיינו, הבעלים או השוכר.

לעומת זאת, אם אדם עם מוגבלות כאמור מתגורר בדירת מגורים או בהוסטל ששוכר עבורו ארגון, בין בשל חוסר יכולתו לשכור דירה בעצמו, או בשל סירוב המשכיר להשכיר לו דירה, הרשות המקומית עשויה לטעון כי אינו ה"מחזיק" בדירה ולא להעניק בעד דירת מגוריו את ההנחה האמורה.

חוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב) (תיקון מס' 11), התש"ע–2010, חייב רשות מקומית שקבעה הנחה בארנונה לנכה, לתת את אותה הנחה, ובאותם תנאים שקבעה, לגבי נכס שבו מתגורר הנכה שהיה זכאי להנחה האמורה, גם אם אדם אחר נחשב מחזיק בנכס, ואולם הוראה זו חלה רק לגבי נכים שהם נכי נפש.

הצעת חוק זו מבקשת להחיל הוראה דומה גם לגבי נכים בעלי מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות, שהופנו לדירה כאמור על ידי משרד הרווחה והשירותים החברתיים, ובכך לאפשר את מתן ההנחה שהייתה מגיעה להם אילו היו שוכרים בעצמם את הדירה.

ח"כ אמסלם: "גם ככה המדינה לא מתקצבת את המוסדות האלה, למרות שמי שאמור לטפל בנכים זו המדינה ולא אנשים טובים באמצע הדרך, אז לפחות שיעזרו להם בארנונה. ההצעה הזו שמה את כל הנכים באותו סטטוס. הכסף שיחסך יוכל לשמש את המוסד לשפר את התנאים של הנכים, שהם כל כך זקוקים להם. זו הצעה מוסרית וגם עקרונית, המצב כפי שהיה עד היום לא יכול להישאר חוקי."

50 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים.

תגובות

מומלצים