אולי זו בשורה לחולים במיגרנה

רגע אחד אתה יושב/ עומד/ רץ בעבודה או לחלופין נהנה בזמנך הפנוי, ולפתע הכאב, הסחרחורת ולעיתים גם בחילה  מכים בך וכל מה שאתה רוצה זה לזחול אל מתחת לשמיכה במיטה ולקוות שזה יעבור כמה שיותר מהר.

05.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אולי זו בשורה לחולים במיגרנה

האם הבשורה למיגרנה תבוא מרמב"ם?

מיגרנה, כידוע לכל מי שחווה התקף של כאב הראש הכמעט בלתי נסבל הזה, היא בעיה רפואית שפוגעת מדי יום ,בלי התראה, באיכות החיים של עשרות מיליוני בני אדם בכל חלקי העולם.

שוק התרופות למניעה או טיפול במיגרנה מגלגל מיליארדי דולרים ורוב הסובלים מהבעיה מייחלים לפתרון שיהיה מהיר, נייד, יעיל ואם אפשר בלי להכניס כימיקלים לגוף.

כעת מסתמנת בשורה לא תרופתית פיתוח שהגה פרופ דוד ירניצקי, מנהל המחלקה לנוירולוגיה ברמב"ם, שחבר לחברת סטרט אפ ישראלית בשם  Theranica.

הרעיון הוא שימוש במכשיר קטן שנראה כמו נגן מוזיקה שהעוסקים בספורט מצמידים ליד,  שניתן להניח על הזרוע, בין המרפק לכתף (באופן דיסקרטי ובשונה מהתקני אלקטרודות  למיגרנה שקיימים בשוק שאותם מצמידים  על הראש בצורה שלא ניתן להסתירה), שבתוכו מותקנות אלקטרודות. המוצר משגר למוח אותו חשמליים שניתן לשלוט בהן דרך אפליקציה סלולרית, ופועל להפחתת עצמת התקף המיגרנה.

הרעיון הבשיל כאמור למחקר שבוצע ברמב"ם בשנתיים האחרונות ותוצאותיו  מתפרסמות השבוע בעיתון היוקרתי Neurology.

על פי תוצאות המחקר כ 60% מהחולים דווחו על הקלה של הכאב מדרגה קשה או בינוני לדרגת קל או אין כאב, הישג שווה ערך לזה של התרופות הייעודיות למיגרנה, אבל בלי תופעות הלוואי של התרופות.

הנבדקים דיווחו גם על כך שהמוצר מפחית את הכאב הרבה יותר טוב אם משתמשים בו תוך  פחות מ 20 דקות מרגע התחלת ההתקף. 

פרופ ירניצקי: "עבור אנשים פעילים בכל תחומי החיים, שסובלים מיגרנה שפוגעת באיכות החיים שלהם ופוגעת בסדר היום וביכולת העבודה שלהם, האפשרות לוותר על תרופות, ללכת עם מכשיר קטן בתיק, שאותו שמים בדיסקרטיות על הזרוע עם הופעת התקף, מפעילים ל 20 דקות ושוכחים מההתקף,  היא בשורה משמחת".
בחודש הבא ייחל ניסוי גדול במכשיר בארה"ב ובישראל.

מיגרנה

תגובות

מומלצים