יחידת רוכבי החיים של מד"א

נחנכה באופן רשמי יחידה חדשה במגן דוד אדום "יחידת רוכבי החיים"  אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, מסוקים, אופנועים, ג'יפים, סגוואי ועכשיו, גם אופניים חשמליים שנכנסו לשירותי מגן דוד אדום למען הצלת חיים באירוע השקה חגיגי

07.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יחידת רוכבי החיים של מד"א

באירוע השתתפו 22 רוכבי אופניים חדשים בישרו במד"א על תוספת מרשימה שתמנה 1,000 זוגות אופניים חשמליים חדשים שמהווים כלי התחבורה הראשון מסוגו בעולם הצלת החיים

 22 מתנדבי מד"א, בהם 20 בוגרים ו-2 מתנדבי נוער בעלי רישיון נהיגה עברו השתלמות רכיבה על אופניים חשמליים בחניית האמפיפארק ברעננה שם חנכו המתנדבים את האופניים החשמליים החדשים כחלק מיחידת הכוננים החדשה שזכתה לשם "רוכבי החיים" של ארגון ההצלה הלאומי של ישראל.

"היחידה מורכבת ממתנדבי מד"א ומטרתה לתת מענה והגעה למקומות הומי קהל בהם אמבולנס או אופנוע מתקשים להגיע כמו טיילת, מדרחוב, שווקים, סימטאות העיר העתיקה ועוד. אנו מכשירים את המתנדבים לראיית הדרך ונהיגת חירום בטוחה", מסביר יפתח לוי מאגף המבצעים של מד"א.

בתחום הצלת החיים ידוע שכל שנייה חשובה ועשויה להיות קריטית, בהתאם לכך במגן דוד אדום מקדישים משאבים רבים בכדי לקצר את זמני ההגעה בכל דרך אפשרית, כך שודרג זמן המענה במוקד 101 שעומד על ארבע שניות, הוקם פרויקט "נאמני חיים" וגם נוספו כלי תחבורה שנותנים מענה לכל תרחיש.

מגן דוד אדום מציג את יחידת "רוכבי החיים". יחידה חדשה המורכבת ממתנדבי מד"א בעלי רישיון נהיגה, בוגרים ונוער שירכבו על אופניים חשמליים ויגיעו לאירועים. בני הנוער ביחידה בגילאי 17 וחצי ומעלה, קיבלו אישורי הורים ובכללותם מתנדבים בארגון לפחות שנתיים. כמו כן, עוברים המתנדבים הכשרה ייחודית במגרש אימונים הכוללת, רכיבה בתוך העיר בתנאי דרך משתנים, במגרשים בנויים, יציבות ושליטה בהעברת משקל, בלימה, האצה, התמודדות עם מעבר נתיבים בדרך עירונית קשה, רכיבת בשעות חשיכה ועוד. כל זאת, על מנת לצמצם זמני הגעה ליעד המבוקש.

במקביל, על כל מתנדבי היחידה לעבור השתלמות מקצועית שמדגישה את חוקי התעבורה, ההגבלות והאיסורים, כמו למשל, נסיעה עד 25 קמ"ש, איסור מוחלט לעבור באור אדום, חובה להישמע לתמרורי התנועה, זכות קדימה והתחשבות בהולכי רגל ועוד. זאת לצד חובתם ללבוש ציוד מיגון מלא הכולל קסדה, בירכיות ואפוד זוהר.

הפיילוט הראשון החל באזור גוש דן בדגש על אזור הרכבת הקלה שם יש צורך בכלי תחבורה נגיש יותר, טיילת בת ים, שוק פתח תקווה ועוד מוקדים נוספים. הצפי הוא עד אמצע 2017 להגיע ל-1,000 זוגות שפועלים בשטח. האופניים יחולקו למתנדבי הנוער כשהם מצוידים בציוד החייאה ויוזנקו ככוח מענה ראשוני במקביל לכוננים, לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ. כונני האופניים יוזנקו לאירועים בטווח של עד עשרה ק"מ כאשר לא מדובר ברכיבה מבצעית.

דוד רטוש, מתנדב נוער במד"א: "הצטרפנו לפרויקט 'רוכבי החיים' כדי לקצר את זמני ההגעה למקומות שקשה יותר להגיע אליהם. אנחנו מקבלים ציוד מיגון וציוד רפואי הכולל ערכת החייאה וחבישה. אנו מוזנקים דרך מכשיר מירס שמחובר למוקד הכוננים של מד"א שפועל 24 שעות ביממה ומשם משדרים את הקריאה". עוד מסביר רטוש, "היום, במסגרת ההכשרה, לימדו אותנו איך רוכבים בצורה בטוחה על האופניים כדי שנשמור גם על עצמנו וגם על הסביבה".

חובש רפואת חירום במד"א יוסף קסוטו, תושב העיר העתיקה בירושלים: "כמתנדב בעיר העתיקה שבירושלים אנחנו נתקלים לא פעם בסמטאות ורחובות שקשה לאמבולנס רגיל להגיע אליהם וההגעה באמצעות האופניים החשמליים תסייע לנו להציל חיים".

ירין מועלם, מתנדב נוער במד"א רמת גן: "על כל אופניים יש תיק עם ציוד רפואי, ברגע שאנחנו נגיע למקום ניתן את הטיפול הראשוני עד להגעת הכוננים ואמבולנסים של מד"א. אנחנו מוזנקים על ידי מוקד שפועל 24 שעות ביממה. אנחנו מגיעים, מטפלים ונותנים תמונת מצב על הפצוע".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו שמחים להציג את החלוצים הראשונים של יחידת 'רוכבי החיים'. במד"א קיים מערך נרחב ועשיר של כלי תחבורה מצילי חיים שמותאמים לתנאי שטח וזירות מורכבות ומגוונות. על מנת לקצר עוד יותר את זמן ההגעה, החלטנו להוסיף כלי חדש וראשון מסוגו בתחום הצלת החיים - האופניים החשמליים. אין לי ספק שהיחידה החדשה שמורכבת ממיטב מתנדבי מד"א תתרום רבות במשימת הצלת החיים". 

אופניים

תגובות

מומלצים