הקצינות של פיקוד העורף שרית, קרן וטלי

בזמן חירום הסא"ליות של פיקוד העורף שמגנות עלינו, כאות הערכה של הנשים בצה"ל חושפים את התפקידים של שלוש נשים שנמצאות בתפקידים בכירים בפיקוד העורף.

08.03.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הקצינות של פיקוד העורף שרית, קרן וטלי

בשנים האחרונות נשים רבות פורצות דרך ומגיעות לתפקידים בכירים במקומות שונים, במקרה הזה מדובר בשלוש סא"ליות קצינות, אמהות ומנהיגות המובילות כל אחת תחום ייחודי בעשייה המרכזית של פיקוד העורף.

זהו סיפורן של רע"ן הסברה סא"ל שרית גרשקוביץ, רע"ן מדעי ההתנהגות סא"ל קרן מימון ורע"ן היערכות בתי חולים סא"ל טלי חמו.

רע"ן הסברה, סא"ל שרית גרשקוביץ בת 35 וגרה בגני תקווה. נשואה ואם לשני ילדים, שרית התגייסה בשנת 1999 לבה"ד 16 והייתה הרל"שית של מפקד הבה"ד, לאחר 3 שנים, לקראת סוף שירותה יצאה לקצונה בהיותה בשירות קבע.

במהלך שירותה הצבאי שרית מילאה תפקידים שונים בפיקוד העורף ביניהם קצינת הגמ"ר, רע"ן אוכלוסייה במחוז מרכז ורמ"ד הסברה. כיום היא ממלאת תפקיד משמעותי ומרכזי בפיקוד העורף רע"ן הסברה במחלקת אוכלוסייה.

במסגרת תפקידה שרית אחראית על מערך ההסברה להעברת הנחיות מצילות חיים, מרכז המידע הפיקודי, מוקד 104, אולפן השידור ממנו ישודרו במהלך מלחמה תכנים שונים, מערך מסבירים הפרוס בכלי התקשורת הגדולים, קמפיין הסברה שנתי וכו'.

שרית מרגישה שליחות רבה בתפקידה ומאמינה שנסיונה מתפקידי העבר הוא שעוזר לה ליישם את עבודתה כיום.

שאלנו את שרית כיצד משלבים קרייקה וחיי משפחה בעת ובעונה אחת?

שרית: "זה לא פשוט, אך אפשרי ומי שמעוניין לפתח קריירה זה אפשרי בעיקר עם הרבה תמיכה מהבית".

שרית מסבירה שמשפחתה הגרעינית והמורחבת כאחד תומכת בה מאוד וביחד הם לומדים להיות יעילים ולמצוא את זמן האיכות ביחד וגם עם הילדים.

שרית: "אני מאמינה שכאשר מגיעים הביתה בצהריים ועושים עבודות בית זה לא נחשב, וכשאני מגיעה ב-19:00, במקום לנקות ולבשל אני נותנת את כל כולי לילדים, אמנם זו שעה אחת אבל זאת שעה שהיא איכותית יותר לבית מאשר 4 שעות של עבודות בבית קודם לכן".

שרית מאמינה שהקריירה שלה והמקצוע בעיני ילדיה כיום משמש דוגמא אישית ומודל עבור ילדיה כיום ובעתיד.

שרית גרשקוביץ

רע"ן מדעי ההתנהגות, סא"ל קרן מימון בת 41, נשואה ולה 2 בנות וגרה בנתניה קרן התגייסה בשנת 1994 לצה"ל לתפקיד מדריכת חי"ר בגדוד 17 בביסל"ח ולאחר מכן יצאה לקצונה.

קרן השתחררה בדרגת סגן ועשתה תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה, ובשנת 2002 חזרה לשירות צבאי והגיעה לתפקידי האוכלוסייה בפקע"ר.

קרן שירתה בתפקידי מפתח ביניהם רע"ן אוכלוסייה במחוז הצפון, זאת בימי מלחמה לבנון השנייה אתגר שהיווה אבן דרך בשירותה הצבאי.

כיום ממלאת סא"ל קרן מימון את תפקיד רע"ן מדעי ההתנהגות במחלקת אוכלוסייה בפיקוד העורף, תפקיד הענף עליו היא אמונה הוא ללמוד את התנהגות העורף, את תגובותיו לתוצרי הסברה שונים, התנהגותו בעת חירום ובעת שגרה וכך להבין אילו תוצרי הסברה הכי מתאימים לסוגי האוכלוסייה השונים ולכלל אזרחי מדינת ישראל.

תפקיד זה הוא תפקיד ייחודי בצה"ל, אותו קרן מבצעת במקצועיות, בהיותה אישה מובילה בתחום הפסיכולוגיה והאוכלוסייה.

קרן: "התפקיד שאני עושה אינו תפקיד מוכר משום שהוא משהו שמאוד מייחד את העבודה פה בפיקוד העורף, העבודה מול האוכלוסייה ושיתוף הפעולה המלא עם האזרחים".

קרן:"אני מרגישה שליחות בתפקידי ומאמינה שבכל דרך בה אבחר תמיד אגיע בסופו של דבר לתחום הפסיכולוגיה והאוכלוסייה".

 קרן מימון

רע"ן היערכות בתי חולים, סא"ל טלי חמו משרתת כרע"ן היערכות בתי חולים בפיקוד העורף במסגרת תפקידה, טלי אחראית על הכשרת כלל בתי החולים בארץ להתמודדות והיערכות למצבי חירום.

במהלך הכשרות אלו, היא מתרגלת את בתי החולים בתרחישים שונים כמו אירוע רב נפגעים אר"ן, אירועי מלחמה ונפילת טילים ועוד.

טלי, בת 40, גרה בגבעת אבני, נשואה ואם לשלושה ילדים, טלי החלה את שירותה הצבאי בקד"צ חובשים ביולי 1994, והתחילה את הקריירה הצבאית שלה כחובשת, ומשם רשימת התפקידים רק השתבחה עם השנים.

 טלי שימשה כקה"דית רפואה של פצ"ן, קמב"צית רפואה של אוגדה 36, ע' קצין אג"ם רפואה של פצ"ן, ס' מפקדת מגמת הכשרות יסוד בבה"ד 10 של חיל הרפואה, ע' קרפ"א 91, וכיום היא בתפקידה הנוכחי בפקע"ר.

בזמן שירותה כע' קצין הרפואה האוגדתי של אוגדה 91, התחוללה מלחמת לבנון השנייה, שבועיים לפני פרוץ הלחימה היא זוכרת שערכה תרגיל רפואה אוגדתי שם קבעה יחד עם שותפיה את המהלכים והכללים לפעילות רפואית בזמן חירום, כאשר פרצה המלחמה, טלי הרגישה גאווה גדולה בצוות הרפואי של האוגדה, שידעו לטפל בכל תרחיש על הצד הטוב ביותר.

טלי מספרת:"הייתי אז אם צעירה לילד אחד, זה היה קשה לצאת ל-50 יום מהבית,כאשר כל 10 ימים באתי לבקר את המשפחה ולראות שהכל בסדר, וישר חזרתי לשטח, אבל אחרי הכל זה היה שווה את זה, עשיתי את מה שהמדינה שלי הייתה צריכה באותו זמן".

בתפקידה הנוכחי עברה טלי לא מעט אירועים משמעותיים גם כן, ביניהם מבצע "צוק איתן" קריסת החניון ברמת החייל, גל השריפות ועוד.

טלי מאוד אוהבת את התפקיד שלה ומחוברת אליו, ומספרת כי למרות שהוא תובעני, בני משפחתה תומכים בה בכל מצב, טלי מספרת שכאשר בעלה הציע לה נישואין, היא הצביה את הצבא כ"עסקת חבילה" שלא תוותר עליה, ומאז המשפחה מתנהלת סביב הנושא.

שלושת ילדיה תמיד מתעניינים בתפקידה, ודואגים לספר לכולם ש"אמא שלי המפקדת הכי גדולה בצה"ל, היא עושה תרגילים לבתי חולים!", הם מאוד מעורבים במה שקורה, והיא מרגישה שזה מה שעוזר לה לעשות את מה שהיא באמת אוהבת.

בנובמבר הקרוב תתמנה טלי למפקדת המרכז הרפואי הצפוני של צה"ל, והיא ממתינה לאתגרים החדשים, לעבודה מול הגורמים בצה"ל ולתרומה נוספת לישראל.

טלי חמו
.
הקצינות של פיקוד העורף שרית, קרן וטלי

תגובות

מומלצים