סמיר יאסין מפרגן לכולם

ביקרנו את המוזיקאי, איש רשות השידור סמיר יאסין שחי עם משפחתו בדאלית אל כרמל ומגדל ילדים לתפארת העדה, שוחחנו איתו על המוזיקה והחברה הדרוזית בעיר הכרמל, סמיר מפרגן מאוד לכולם ובמיוחד לבית הספר החדשני ואומר שמה שמפריע לו זה חוסר הפרגון שנמצא בחברה הדרוזית.

07.07.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סמיר יאסין מפרגן לכולם

סמיר יאסין, אדם שהתעסק במוזיקה כל חייו, עבד בקול ישראל כעשרים שנה,  במשך 35 שנים עסק במוזיקה, שירה, נגינה והלחנה, בפסטיבלים והיום הוא יותר מבקר מוזיקלי, יש לו שני ילדים חיילים בצבא.

סמיר: "אני ניגנתי בכינור, נולדתי בדאלית אל כרמל, מאז שאני זוכר את עצמי בתור ילד המוזיקה משכה אותי, אז לקחתי כינור והתחלתי להתאמן בבית לבדי בלי מורה, מתוך אהבה למוזיקה, אז התגוררתי עם משפחתי בעיר יפו ושם למדתי לנגן, אחרי שלוש שנים בלי מורה, עבדתי כמעט עשרים שנה בקול ישראל בתור כנר, במהלך זה נכנסתי לקונסרבטוריון ולמדתי מוזיקה שש שנים, בשנה הראשונה בלימודים, אבא סלימאן אליאסין ז"ל נפטר ואני המשכתי".

סמיר:"בחברה שלנו בעיר הכרמל יש משהו שלא מוצא חן בעיני והוא חוסר הפרגון אחד לשני, לא יודעים לפרגן אחד לשני, כאשר יושבים ביחד,האחד מחפש תמיד את המינוסים של האחר ולא את הפלוסים בשביל לדבר עליו ולהכפיש אותו מול אחרים, לדעתי ברגע שאין פרגון, אז אין התקדמות בחיים וזה נמצא כאן לצערי, אני יושב הרבה עם חברים מהעיר, אני מתקן את הטעות המוזיקלית, כל האנשים שמנגנים ורוצים את עזרתי אז אני עוזר להם והם מכבדים את דעתי".

"בתור אבא לילדה שלומדת בכיתה ו' בבית ספר החדשני, אני מאוד מרוצה מבית הספר ומהמנהל סעיד חלבי".

סמיר: "יש לי שני חיילים שמשרתים בצבא, אני דואג להם מאוד ולדעתי כל הורה שהילדים שלו בצבא הוא מודאג, אני רוצה שיהיה שלום וזכותו של כל אדם לחיות בשלום, אני לא חושב שהורים אם זה בצד הישראלי ואם בצד הפלשתינאי היו רוצים שהילדים שלהם יהרגו, למשל המתאבדים זה פטנט לא יפה ולא מוסרי ולא אנושי בכלל". 

 

תגובות

8. לינוי מלמד לפני 16 שנים
למישהי שחייבת עזרה...
7. יאסין סמיר לפני 17 שנים
לבחורה שרוצה לשיר
6. סאהר עיסמי לפני 17 שנים
מילת הערכה
5. סעיד חלבי לפני 17 שנים
הדר ילדה מקסימה
4. תושבת מדליה לפני 17 שנים
הרבה תודות למספר 2
3. כרמלי לפני 17 שנים
מי זה?
2. לענות למספר 1 לפני 17 שנים
אך שרים בסוד
1. תושבת מדליה לפני 17 שנים
שאלה למר סמיר..

מומלצים