וסים נזאל ז"ל אחד ההרוגים עם אהוד גולדווסר ואלדד רגב

דר' רג'א פרג':"וסים היקר אנו מבטיחים לך ולחבריך האחווה והרעות שגיליתם בשדה הקרב ישמשו לנו לנר במערכות החיים", תפקידו האחרון של וסים

01.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
וסים נזאל ז"ל אחד ההרוגים עם אהוד גולדווסר ואלדד רגב

חטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב ביום רביעי, 12 ביולי 2006, היה אירוע בו תקפו פעילי ארגון הטרור חזבאללה שני כלי רכב של צה"ל, הרגו שלושה חיילים, חטפו שניים ופצעו שלושה קשה, ישראל יצאה בעקבות התקרית למלחמת לבנון השנייה. ב-16 ביולי 2008.

וסים סאלח נזאל ז"ל מכפר ינוח היה אחד החיילים שנהרגו במארב של חזבאללה, וסים בן חילווה וסאלח, נולד15/3/1979 התגורר בכפר ינוח, שרת בחיל הלוגיסטיקה יחידה חטמ"ר 300, התגייס ב22.9.1997.

וסים סיים את לימודיו בבית הספר היסודי בכפר ינוח ואת לימודיו העל יסודיים בבית ספר מקיף עמל מרכז הגליל בשנת 1997.

שירת את שירות החובה שלו ביחידת 300 בין 10.10.1997 עד 10.10.2000 התגייס לשירות קבע ביום 18.10.2000 בתפקיד לוחם, תפקידו האחרון נהג אמבולנס ואחראי נהגים.

וסים התחתן עם אכמאל ג'האד סיף ביום 1.11.2003 ובנו הראשון נולד ב- 10.8.2004 ונקרא על שם חמיו ג'האד.

וסים ז"ל היה מבין ששת החיילים הראשונים שנהרגו במארב שהציב להם חיזבאללה ב גדר עזריאל ביום 12.7.2006 ונחטפו שני חיילים נוספים.

וסים נקבר בבית הקברות הצבאי "כפישא" בכפרו יאנוח

וסים נזאל ז"ל

בתמונה האבא סאלח נזאל ז"ל ותמונה של וסים ז"ל ובנו הבכור היום בכיתה ד'

דודו של וסים דר' רג'א פרג' כותב על וסים בשביל הזיכרון החלל וסים סאלח נזאל ז"ל, וסים נולד בתאריך 15-3-1979 לחלוה וסאלח שני הורים דרוזים דתיים , סיים את לימודיו היסודיים בכפרו יאנוח  ואת לימודיו התיכוניים בבי"ס מקיף עמל מרכז הגליל  בשנת 1997.

את שירות החובה שלו עשה ביחידת 300 בין השנים 1997 עד 2000 והמשיך בשירות קבע בתפקיד לוחם ונהג האמר ואמבולנס.

וסים התחתן בתאריך ב-1 בנובמבר 2003 ,נולד בנו הראשון גהאד ב-10 באוגוסט 2004 ובנו השני שקראו לו על שמו וטים , נולד לאחר נפילתו ב-10 בינואר 2007.

וסים נחפז כהרגלו והתנדב לצאת לסיור במקום אחרים ולא ידע שעזריאל מחכה לו ליד הגדר בתאריך 12 ביולי 2006 נפל למארב של חזבאללה יחד עם עוד חיילים ושני חיילים אחרים נחטפו לתוך הלבנון , דבר שהניע את גלגלי מלחמת לבנון השנייה !

שלושה שבועות לפני נפילת וסים נפטר אחיו הבכור אג'וד שהיה לוחם במגב וכשנה אחרי נפילת וסים נפטר אביו המנוח שגם הוא היה לוחם מגב ונכה צה"ל.

אמו של אחד החטופים גולדוואסר כתבה לאימו של וסים, גורלות מפרידים ומפגישים, אנחנו נפגשנו, לעולם לא אכיר אותך
ואתה בני.

בני שלי ואתה הייתם כאחד, בשעה שלא ידעו מי הוא מי? ומשעה זו , מרגע זה
בני אתה. ולעולם הגורל הזה שמפגיש ומפריד יהיה משותף לך ולי ועל כן בני תהיה לעד.

דודו של וסים דר' רג'א פרג' הנחה את טקס הקבורה וספד למנוח באומרו :"היום כל עם ישראל עומד דום מולכם ושותף בפרידה מחללינו הגיבורים שנפלו בהגנה על גבולות המדינה, אתמול והיום כל חי, צומח ודומם ספג את דמעות היגון, שמע את רעם התותחים וקולות הפיצוצים וכולנו ביחד מלמלנו בשפתיים רועדות :" אלוהים שברומים , שמור את יקירינו בגבולות , אנא הרחק את עזריאל מהגבול?

וסים היקר, מי יקרא לנו עוד? ממי ישמעו בניך גהאד ווסים את מלת "אבא" או "בני"?, אנו מבטיחים לך ולחבריך, האחווה והרעות שגיליתם בשדה הקרב ישמשו לנו לנר במערכות החיים ובשלום בר קיימא באזור.

עקרונותיכם יהיו עבורינו לנדר כדי להצמיח שלום ,לאחות קרעים ולהשכין אחדות ואחווה, נדר עלינו להמיר את הייסורים בארצינו לפריחה ושמחה ואת המר למתוק.

חברו הקרוב יוסף רג'א פרג' ששירת יחד עמו ביחידה כתב לזכרו : "למה לקחת פרח כזה כשעדיין יש הרבה רוע בעולם ?
דבר אחד לא יקחו ממני , דבר אחד לא ימחק לעולמים חיוכך וסים החבר שאף פעם לא היה חסר".

ראש הממשלה אהוד אולמרט כתב להורי המנוח : "אני כואב את כאבכם כמו כאב יתר הנופלים, וסים נפל יחד עם חבריו במבצע שיביא שקט לגבולה הצפוני של מדינת ישראל ולאזרחיה. הוא נפל מות גיבורים  וככזה יחקק בזיכרון מדינת ישראל לעולמי עולמים".

תגובות

מומלצים