משטרה צבאית טכנולוגית

במטרה לפתח אצל הצוערים את היכולות לזהות צרכים מבצעיים ולתת מענה טכנולוגי לצרכים אלו, התקיים שיתוף פעולה מיוחד בין אגף התקשוב לחיל המשטרה הצבאית לפיתוח מערכות שיטור חדישות.

05.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משטרה צבאית טכנולוגית

כחלק מתרגיל הסיכום של ההשלמה הטכנולוגית התקיים שיתוף פעולה מיוחד עם חיל המשטרה הצבאית לפיתוח מערכות שיטור חדישות.

הכל התחיל כשקמצ"ר, תא"ל רן כוכב, פנה לקשר"ר, תא"ל נתי כהן, על מנת לשפר את תהליך הדיגיטליזציה של המשטרה הצבאית. בעקבות הפנייה הועלה הרעיון של שימוש ביכולות התקשוביות והטכנולוגיות על מנת לשפר את התנהלות המשטרה הצבאית.

ההשלמה הטכנולוגית של אגף התקשוב פצחה במירוץ נגד הזמן שכל כולו גדוש במציאת פתרונות טכנולוגיים מתוחכמים עבור חיל המשטרה הצבאית בנושאי ייעול תהליכי הכליאה והשיטור.

אך איך אפשר לצאת למירוץ מבלי להתכונן לפני כמו שצריך? לכן, במסגרת תרגיל ההאקתון, נפגשו צוערי ההשלמה הטכנולוגית עם צוערי ההשלמה של המשטרה הצבאית בקריית ההדרכה, שם נמצאים שני בסיסי ההדרכה של החילות, למדו את עולמם והבינו בזמן קצר את הצרכים המבצעיים עמם נאלצים להתמודד.

במהלך התרגיל יפותחו מערכות אשר בעזרתן יהיה ניתן לתקשב את פעילות המשטרה, להעביר את התהליכים באופן קל ופשוט מניירת לדיגיטלי, לשפר את תנועת הכלואים בבתי הסוהר הצבאיים ממקום למקום ועוד. כל המערכות יעמדו למבחן בשלושת הימים האחרונים של התרגיל שייעשה בשיתוף של בה״ד 7 ובה"ד 13.

״למעשה, הפרויקט החל במטרה לפתח אצל הצוערים את היכולות לזהות צרכים מבצעיים ולהצליח להוביל מענה טכנולוגי לצרכים אלו דרך כל שלבי ניהול הפרויקטים - החל משלב הרעיון, דרך שלבי האפיון והניתוח של המערכת ועד שלבי הפיתוח המתקדמים וההטמעה אצל הלקוחות המבצעיים שבקצה״. אומר מפקד פלוגה בהשלמה, סרן עדי שטיינר

״בתרגיל זה יתמקדו הצוערים במספר עולמות תוכן כשהמרכזי שביניהם הוא עולם המשטרה הצבאית. התרגיל מהווה המשך ישיר לתרגיל ההאקתון, בו הצוערים פיתחו תחושת מסוגלות לזהות צרכים מבצעיים, ליזום ולחדש והמשך לתרגיל חוסן לאומי בו התנסו הצוערים בעבודה בהיררכיה פיקודית, בפיקוד על בוגרי קורס התכנות לטובת פיתוח מערכת מבצעית״.

מספר, ״יתרה מכך, המיוחד בתרגיל הסיכום הוא בשני רבדים -מצד אחד, מדובר בשילוב זרועות ובפיתוח משותף של צוערי כלל המגמות מחשוב, הנדסה וסייבר.

ומצד שני, בפיתוח היכולת של הצוערים להוביל פרויקט של ממש, מקצה לקצה ובצורה סדורה כשלבסוף, לאחר זמן פיתוח קצר יחסית הלקוח יהנה ממוצר באיכות גבוהה המספק מענה רלוונטי ומתקדם לצרכיו המבצעיים״. מוסיף, סרן שטיינר ״על הצוערים לפתח אפליקציות לדרגים הטקטיים והאסטרטגיים שיהוו בשורה בעבורם. יש לציין כי המערכות של המשטרה הצבאית לא שונו מזה כ-50 שנה וזו ההזדמנות שלנו להרים את הכפפה ולשנות את המצב״.

תרגיל זה, הינו המשך ישיר לשיתופי הפעולה המוצלחים של האגף עם חילות ויחידות שונות כמו חיל הרפואה ויחידת הקומנדו. ככה זה אצלנו באגף התקשוב.

משטרה טכנולוגית

תגובות

מומלצים