משחקים ומתמודדים עם המחלה

08.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משחקים ומתמודדים עם המחלה

קונסולת משחקים לפיצוח "משימת הסוכרת" משחק לימודי חווייתי ראשון בשפה העברית לסוכרתיים הצעירים, נתרמה לביה"ח ע"י חברת "סאנופי" אשר פיתחה את המשחק

חברת התרופות "סאנופי" מצאה דרך להנעים את זמנם של הילדים המבקרים במכון לסוכרת אנדוקרינולוגיה ומטבוליזם במרכז הרפואי רמב"ם ולסייע להם ולבני משפחותיהם ברכישת ידע בנושא מחלת הסוכרת.

החברה תרמה קונסולת משחקים, שתשמש את הילדים לפיצוח "משימת הסוכרת". משחק לימודי חווייתי ראשון בשפה העברית המסייע לילדים עם סוכרת נעורים (סוג 1) לשפר את ידיעותיהם ומודעותם לסוכרת וללמוד להתמודד איתה בדרך חווייתית. המשחק פותח על ידי "סאנופי", כחלק ממחויבותה לשיפור איכות החיים של צעירים עם סוכרת מסוג 1.

פרופ' נעים שחאדה, מנהל המכון לסוכרת אנדוקרינולוגיה ומטבוליזם ברמב"ם: "ניהול הסוכרת היא משימה תובענית ומאתגרת למבוגרים, כל שכן לצעירים. המחלה מחייבת משמעת עצמית והתמדה בחתירה לאיזון רמות הסוכר בגוף. הדרך לאיזון מתחילה בהבנת מהות המחלה והפנמת עקרונות הטיפול בה. באמצעות משחק מהנה, לומדים הצעירים להכיר ולזהות תהליכים המתרחשים בגופם, כתוצאה מהשינויים החלים ברמות האינסולין. הצעירים רוכשים כלים מעשיים להתמודדות עם מצבים שונים בבית הספר ומחוצה לה". 

השחקן ב"משימת הסוכרת" צריך לרוץ ולקפוץ, דרך שלבים שונים במשחק, המדמים את חיי היום יום של הסוכרתיים.  כדי לזכות בתואר הנכסף, "רב-אמן" על השחקן לעבור בהצלחה את כל שלבי המשחק, כולל סרטוני הסברה על סוכרת סוג 1 וחידון אינטראקטיבי. המשחק מעודד את הילדים לפעילות גופנית ולשמירה על תזונה בריאה ומאוזנת.

בעשורים האחרונים ניכרת מגמת עלייה של 3% בשנה בשיעורי המאובחנים החדשים עם סוכרת מסוג 1. מגמה ברורה נוספת היא העלייה בשיעור הסוכרתיים הצעירים מגיל 5. בישראל חיים כ-5000 צעירים עם סוכרת מסוג 1, שלא יכולים לייצר בעצמם את הורמון האינסולין, האחראי על פינוי הסוכר מהדם לתאים.

סוכרתיים תלויים לחלוטין בטיפול באינסולין. הם נדרשים לנטר את רמת הסוכר בדמם לאורך היממה ולהקפיד על הטיפול באינסולין, המחושב בקפידה, על בסיס צריכת המזון, פעילות גופנית וגורמים נוספים.

חברת סאנופי מוכרת כמובילה עולמית בטיפול במחלת הסוכרת. החברה אחראית לפיתוחם של אינסולינים מתקדמים,  עטי הזרקה משוכללים ומערכות חכמות לניטור רמות סוכר בדם. סאנופי פועלת, בשיתוף גורמים רבים, לשיפור בריאותם ואיכות חייהם של סוכרתיים והקניית כלים מתקדמים לניהול מחלתם. סאנופי תרמה לקרן המחקר הבינ"ל לסוכרת נעורים ול-4 גופי מחקר נוספים 4.6 מיליון דולר, במטרה לתמוך בפיתוחם של אינסולינים חדשים. 

משחק ברמבם

בתמונה מימין לשמאל: פרופ' נעים שחאדה, מילאנה לוי - מתאמת סוכרת בביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם ורוני בירנבוים, מנכ"ל סאנופי יחד עם אחד הילדים המטופלים במכון בביה"ח.

צילום: פיוטר פליטר.

תגובות

מומלצים