יום צה"ל בקהילה בכסרא סמיע

מנהל אוכלוסיות באגף כוח האדם בצה"ל מארגן יום קהילה עבור המלש"בים מהמגזר הדרוזי במטרה לחשוף אותם ליחידות השונות ולתפקידים שונים לקראת גיוסם.

08.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
יום צה"ל בקהילה בכסרא סמיע

יום צה"ל בקהילה מתקיים מחר שלישי 9/5/17 בבית הספר כסרא-סמיע בצפון. זהו יום שמנהל אוכלוסיות באגף כוח האדם בצה"ל מארגן פעם בשנה עבור כלל המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) מהמגזר הדרוזי במטרה לחשוף אותם ליחידות השונות ולתפקידים שונים לקראת גיוסם.

באירוע צפויים להשתתף מאות מלש"בים בנוכחות רח"ט תומכ"א, תא"ל ערן שני ובהובלת ר' מנהל אוכלוסיות, אל"מ וג'די סרחאן, בשיתוף עם האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון.

באירוע יתקיים מיצג חילות, בכל עמדה יתאפשר למלש"בים לקבל מידע על היחידה והתפקיד. נוסף לכך, תגיע לאירוע ניידת השירות של יחידת מיטב (אחראית על מיון, שיבוץ וגיוס המלש"בים) תאפשר למלש"בים לקבל מענה לפניותיהם ולקדם חלק מהליכי הגיוס.

רס"ן לוטפי חרב, מפקד המרחב הדרוזי צ'רקסי במנהל אוכלוסיות, מסביר "הצבא מאפשר ומשתדל לתת למלש"ב להגיע ליעד שרצה, לעיתים יש פער בין צרכי הצבא לרצון הפרט, לכן אני ממליץ למלש"בים להגיע עם ראש פתוח, להכיר ולשמוע על היחידות השונות. יש מספיק יחידות טובות בצבא וחשוב שיתוף הפעולה של המלש"בים". מנהל אוכלוסיות מזמין את כלל המלש"בים להגיע ליום צה"ל בקהילה ולהתרשם מהיחידות השונות.

ישנה חשיבות רבה להנגשת המידע עבור המגזר הדרוזי אשר מתגייסים על פי חוק שירות ביטחון אבל ניכרים עדיין פערי התרבות והשפה אשר נדרשים לגישור ועל כן היום הזה הוא אחת מהפעולות שמנהל אוכלוסיות מוביל לגישור על הפערים.

לפני כשנתיים נסגר גדוד חרב מתוך כוונה לשלב את הדרוזים בכלל היחידות השונות. כיום, מכירים במהלך זה כהצלחה, הדרוזים משתלבים בכל היחידות בצה"ל ביניהן גם יחידות מובחרות ואיכותיות. "בשנה מתגייסים כ-1000 דרוזים לצה"ל, אחוזי הגיוס של בני העדה הדרוזית גבוהים מאוד, כ-82% ויש עלייה מתמדת"- אחוז הגיוס של הדרוזים לצה"ל גבוהה מאחוז הגיוס הכללי.

מנהל אוכלוסיות פועל כל העת לשמר את רף הגיוס ולעודד את שילובם ביחידות האיכותיות בלחימה ובפרט במסלול העתודה האקדמית אשר ניכרת עלייה משמעותית בשנה האחרונה בשילוב הדרוזים במסלול "העתודה במגזר זה סיפור הצלחה, היום אנו עומרים על כ10% מהמלשבים שהולכים לעתודה, זה אחוז גבוה מאוד, עלינו לא רק בכמות אלא גם באיכות".

פעילויות נוספות שמנהל אוכלוסיות מוביל במטרה להכין את המתגייסים הדרוזים לשירות הן קורס העברית המתקיים בשיתוף עם חיל החינוך בבסיס מחווה אלון ומחזק את השפה ואת הביטחון העצמי של המתגייסים הנדרשים לכך. פועלת כבר מספר שנים מכינת אופק חצי שנתית למלשבים דרוזים אשר מספרת להם רקע לקראת השירות הצבאי.

מנהל אוכלוסיות

תגובות

מומלצים