ניסו להבריח מאות אלפי חפיסות סיגריות באמצעות רפסודה ענקית

נתפסה בעומק הים על ידי יחידת השיטור הימי של משטרת ישראל רפסודה ועליה 150,000 חפיסות סיגריות תוצרת חוץ בשווי של למעלה מ- 4,000,000 ₪, שני חשודים נעצרו והועברו לחקירה במכס.

09.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מכס אשדוד והמשטרה סיכלו הברחת ענק של מאות אלפי חפיסות סיגריות באמצעות רפסודה ענקית.

במהלך הפעילות המבצעית שהתבססה על מידע מודיעני שהתקבל במכס אשדוד, אשר העלה חשד שסיגריות ומוצרים אחרים חייב מס מוברחים בהיקפים עצומים דרך הים, זוהתה היום השעה 01:00 לפנות בוקר חבירה של סירת דייגים לאוניית משא זרה אשר עגנה 7 ק"מ מהחוף בתוך המים הטריטוריאליים של ישראל.
 
בעזרת האמצעים המיוחדים שהופעלו זוהתה הורדה למים של רפסודה ענקית באורך של שמונה על ארבעה מטר מספינת המשא. סירת הדייג, בה זוהו שני חשודים התחברה לרפסודה באמצעות כבל פלדה. לאחר מספר דקות נקרע כבל הפלדה מהרפסודה והיא נשארה לצוף ליד ספינת המשא.
 
לאחר מכן נערך מעקב על סירת הדייג שנכנסה למרינה אשדוד, שני החשודים ששהו בה, בעלי עבר פלילי עשיר נעצרו, ובמקביל ספינה של השיטור הימי נשלחה לאסוף את הרפסודה מלב ים. הרפסודה נגררה לחוף ובבדיקה שנערכה בה נתגלו 150,000 חפיסות סיגריות תוצרת חוץ מוברחות, בערך כספי של כ- 4.5 מיליון ₪. בשלב זה נערכות פעולות חקירה רבות בשילוב יחידת החקירות של המכס ומע"מ ת"א , משטרת ישראל ויס"מ אשדוד. במהלך היום יובאו החשודים להארכת מעצר.

תגובות

מומלצים