לעצור את הטרגדיות

ילדה נשכחה ברכב ומתה, עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד: "אסור להשלים עם המקרים הללו, האחריות מוטלת לפתחו של משרד התחבורה שגורר רגליים ולא מחייב התקנת אמצעים טכנולוגיים למניעת התופעה".

14.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לעצור את הטרגדיות

על פי נתוני המועצה לשלום הילד בקיץ האחרון איבדו שבעה פעוטות את חייהם לאחר שנשכחו ברכב, אחרון האירועים, אירוע  בו תינוקת מצאה את מותה לאחר שנשכחה ברכב.

בשנים האחרונות לא רק שלא חלה ירידה בהיקף התופעה אלא שבקיץ האחרון מספר הילדים שמתו כתוצאה משכחה ברכב אף היה חסר תקדים (בקיץ 2016 מתו שבעה ילדים כתוצאה משכחה ברכב לעומת שניים ב- 2015).
 
 כמעט שנה חלפה מאז הקיץ האחרון, ובעוד שנכנסה לתוקף תקנה המחייבת התקנת מערכת התראה למניעת שכחת ילדים ברכבי הסעות תלמידים, משרד התחבורה לא מתקין תקנה דומה ומצילת חיים ברכבים פרטיים.
 
"אנחנו קוראים למשרד התחבורה לקדם לאלתר נורמה מחייבת בתקנות התעבורה לפיה יחויבו הורים לילדים עד גיל 6 בהתקנת אמצעי בטיחות או התרעה לצורך מניעת שכחת ילדים ברכב!" אמרו במועצה והוסיפו כי משרד התחבורה צריך לנקוט באופן מיידי במספר צעדים נוספים להצלת חייו של הילד הבא: יצירת מערך תמריצים לעידוד הציבור להיעזר בעזרים טכנולוגיים, זאת באמצעות סבסוד המוצרים או מתן הטבות כמו הפחתת תעריף הביטוח למתקין עזרים אלו".
 
בעקבות האירוע הטרגי והיות שמדובר בתחילת הקיץ קוראת עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד למשרד התחבורה לנקוט צעדים מידיים למניעת המקרה הבא :"אסור להשלים עם המקרים הללו. זו לא גזירת גורל. האחריות מוטלת לפתחו של משרד התחבורה שגורר רגליים. הקיץ בפתח  ויש בידי משרד התחבורה לפעול לשינוי המציאות. אנו שבים ומתריעים בפני ההורים לעשות כל שיידרש מצידם על מנת למנוע מצב בו הילד נותר ברכב לאחר יציאתם. לא משנה אם החלון הושאר פתוח או הרכב מונע והמזגן עובד, השארת ילד ברכב גם מסכנת חיים וגם מהווה עבירה פלילית".
 
וינדמן קוראת גם לציבור הרחב לפקוח עיניים ולסייע במניעת המוות הטרגי הבא.

תגובות

מומלצים