להפריד את הדרוזים ממחנות הפליטים באירופה

בסוגיית הדרוזים מסוריה באירופה מתחילה להתגלות תמונה עגומה, הדרוזים שלא מבינים את השפה נרשמים כמוסלמים ומשולבים במחנות המשותפים, 3 ילדות מבקשות להגיע לישראל, סרטון

15.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להפריד את הדרוזים ממחנות הפליטים באירופה

מצבם של הדרוזים שברחו מסוריה לאירופה ממשיך להיות רע, הדרוזים הסורים שוכנו במחנות יחד עם כל הפליטים הסורים, מצוקתם היא מהגדולות ביותר הם לא רוצים להתבולל בין העדות וזה מה שקורה בפועל.

הדרוזים שמצליחים להגיע לאירופה מופנים למחנות כמוסלמים, מה שלא מאפשר להם לקבל תנאי תמיכה של 3 שנים מהמדינה כמו העדות הנוצריות והאחרות, המוסלמים מקבלים תמיכה של שנה בלבד.

מנדי ספדי בעל חברה לקשרי חוץ בין מדינות, הגיע לגרמניה עם חבר פרלמנט בלגי והשניים נפגשו עם חבר פרלמנט גרמני והעלו בפניו את סוגיית הדרוזים ומצוקתם.

הבעיה של הפליטים הדרוזים נמצאת בכל המחנות באירופה, הם מפחדים לדבר.

מנדי: "הפגישה בגרמניה עם חבר הפרלמנט, באה לאור הקשר של אותו חבר פרלמנט עם העדה הדרוזית, לאור ביקור בישראל הוא התאהב במאכלים הדרוזים ולשם כך מיד נענה לבקשתי להיפגש, אנחנו לא יכולים להישאר אדישים במיוחד שבקרוב חל חודש הרמדאן והעם המוסלמי צם בו, הדרוזים לא אמורים לצום בחודש הזה הם סובלים נורא מהתנכלויות ומופלים בכל".

בגרמניה

מנדי:"בביקור בגרמניה פנתה אלי משפחה דרוזית מסוריה שמבקשת להעלות את הילדות שלהם לישראל, הם מבקשים להסדיר להם את העניין כי לסוריה אין דרך חזרה, בלבנון הם לא יכוים להיות בטוחים, רק בישראל הם רואים מקלט לילדות".

מנדי:"יש הרבה אנשים שמתקשרים לדבר עם אזרחים דרוזים בסוריה, אותם אנשים שידעו שהם גורמים לאנשים תמימים להסתבך עם השלטון הסורי, שלטון רודני מלא דיכוי, אז להימנע משיחות מהסוג הזה כי זה פוגע באותם אנשים".

 

לכל הדברים בראיון בסרטון

{YouTubeVideo id=uSpJyuHQQV4}

תגובות

מומלצים