כתבי אישום נגד חברי התנועה האיסלאמית שתכננו פיגוע

כתבי אישום נגד חברי התנועה האיסלאמית שתכננו פיגוע ע״ר הוצאת התנועה האסלאמית מחוץ לחוק

17.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

הותר לפרסום כי לפני מספר שבועות הגישה הפרקליטות לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום כנגד שני פעילים בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, פיראס אלעומרי תושב צנדלה ומחמוד לוויסי, תושב קלאנסווה, בגין עבירות נגד ביטחון המדינה שעניינן קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, פרסום ותמיכה בהתאחדות בלתי מותרת.

בנובמבר 2015 הכריז שר הביטחון על "התנועה האיסאלמית" כהתאחדות בלתי מותרת, לפי תקנות ההגנה (שעת חירום) 1945. כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עורכת הדין לני מונטיליו סגל, מתארים כיצד הנאשמים חברו לעבדאללה אבו עייש ומחמד מסרי, פעילי התנועה האיסלאמית אף הם, במטרה להוציא לפועל פיגוע טרור במדינת ישראל באזור הדרום, על רקע הוצאת התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק וכאות תמיכה בתנועה האיסלאמית.

מכתב האישום עולה כי מחמוד לוויסי, אבו עייש ומסרי הועסקו כולם ברשת הסופר מרקט "קינג סטור אלמשהדאווי", ומכאן היכרותם. הנאשמים ומסרי היו פעילים בתנועה האסלאמית, קודם למועד ההכרזה על הוצאתה אל מחוץ לחוק.
מחמוד לוויסי הקים את "אלנהד'ה אל שבאביה" - תנועת הצעירים של התנועה האסלאמית ופיראס אלעומרי ניהל את עמותת "יוסף הצדיק", העוסקת בענייני אסירים ומשתייכת לתנועה האסלמית.

בעקבות מורת רוחם של הנאשמים מההחלטה להוציא את התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק, הגיעו הנאשמים ומחמד מסרי לכלל החלטה לבצע פיגוע טרור בישראל, ובהמשך צורף לקשר אבו עייש אשר התבקש לסייע באיתור מקום מתאים לביצוע פיגוע טרור באזור הדרום, פיגוע אשר כוון כנגד חיילי צה"ל. המתווה המתוכנן לפיגוע הטרור היה פיגוע בתחנת אוטובוס או בסיס צבאי באמצעות ירי על החיילים, דריסה, דקירה וכיו"ב.
בכתבי האישום מתוארים הצעדים שנקטו הנאשמים והאחרים במטרה להוציא את תכניתם אל הפועל.

כתב האישום מייחס לנאשמים אישום נוסף של עבירות בנשק, לאחר שפיראס אלעומרי העביר לידיו של מחמוד לוויסי נשק מסוג תת מקלע מאולתר "קרלו".
לפיראס עומרי מיוחס אישום נוסף בו הוא מואשם במגע עם סוכן חוץ בגין פגישה שערך עם פעיל חמאס בטורקיה, חרף ידיעתו כי מדובר בפעיל חמאס.

הפרשה כולה היתה באיסור פרסום בשל מעצרם של מעורבים נוספים והגשת כתבי אישום נוספים בפרשה.

עם הגשת כתבי האישום הגישה הפרקליטות בקשות למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים בתיק.

תגובות

מומלצים