חיל האוויר הישראלי הציל את חייו של הנשיא סאדאת

טהא זכי ז"ל מי שהיה מנהל לשכתו של נשיא מצרים המנוח סאדאת מגלה סודות על ניסיונות מפלגת הבעת הסורית להתנקש בחיי סאדאת ואיך שמטוסי חיל האוויר הישראלי הגנו על מטוסו של הנשיא.

23.05.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חיל האוויר הישראלי הציל את חייו של הנשיא סאדאת

נשיא מצרים  המנוח אנואר סאדאת יזם את מלחמת יום כיפור ביחד עם סוריה נגד ישראל ב-1973, לקראת סוף כהונתו נחתם הסכם השלום בין ישראל למצרים, הסכם השלום הראשון בין ישראל לבין מדינה שגובלת בה.

טהא זכי ז"ל, שהלך לעולמו לפני מספר חודשים, כיהן בתפקיד מנהל לשכתו של המנוח סאדאת, טרם חתימת הסכם השלום עם ישראל.

בראיון לטלוויזיה הלוויינית אלמחוור טהא מספר על הביקור בסוריה ואיך התלווה לנשיא סאדאת בביקור, טהא מספר שהוא היה נוכח בישיבה שהתקיימה במשרדו של הנשיא הסורי חאפד אסד יחד עם המקורבים לנשיא ושבה סאדאת הצהיר על כוונותיו לשלום וביקש רשות מאסד לדבר בשמו בפגישה בישראל, שהם רוצים בשלום
ע"מ להחזיר לסוריה את רמת הגולן ולמצרים את סיני.

אסד דחה את ההצעה של סאדאת ואמר לסאדאת שהם יחזירו את רמת הגולן בלחימה, סאדאת ענה לאסד "אל תשכח שארה"ב תמיד תתן גב לישראל".

טהא זכי

באותו ערב מפלגת הבעת בסוריה התכנסה והחליטה לאסור את הנשיא סאדאת, חאפז אסד לא הסכים להחלטה הזו של מפלגתו ונתן לסאדאת לעזוב את אדמת סוריה.

כאשר מטוסו של הנשיא היה באוויר מטוסים של חיל האוויר הסורי הגיחו ורצו להפיל את מטוס הנשיא סאדאת.

טהא מספר איך שראש ממשלת ישראל דאז המנוח מנחם בגין התקשר וביקש לדבר עם הנשיא סאדאת וביקש ממנו רשות לשמור על מטוסו עד לכניסתו לגבולות מצרים.

{YouTubeVideo id=jJpllMny7Yg}

 

תגובות

מומלצים