פרס סמי מיכאל הוענק זו הפעם הראשונה

הפרס הוענק לשלושה זוכים שולה מולה, ראונק נאטור ויואב ללום. 'פרס סמי מיכאל' הוא פרס ליחידים התורמים לחברה בכל הקשור בצמצום פערים ובמתן שוויון הזדמנויות.

22.06.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פרס סמי מיכאל הוענק זו הפעם הראשונה

מטרת הפרס היא להוקיר ולעודד תרומה לחברה שוויונית וצודקת.

הפרס ניתן ע"י עמותת סמי מיכאל והטקס נערך בעיריית חיפה בנוכחות הסופר סמי מיכאל וממלאת מקום ראש העיר חיפה חדוה אלמוג.

ועדת הפרס כללה שלוש שופטות: פרופ' יפה ברלוביץ, ורד ליבנה ורחל יונה מיכאל, סמי מיכאל בירך את הזוכים: כל אחד מכם הוא נר שבימות עלטה הופך לזרקור. התברכנו בכם.

בנימוקים להענקת הפרס לשולה מולא כתבו השופטות: על פעילותה ללא חת של שולה מולא כמנהיגה המשמשת מופת לנחישות ועקביות לחברי הקהילה האתיופית, ובעיקר לדור הצעיר. מולא נמנית עם מניחי היסודות להעצמה ולמתן ביטוי לקהילה האתיופית בישראל, תוך מאבק עיקש בנתיבי האפליה הגלויה והסמויה כלפי הקהילה האתיופית.

בנימוקים להענקת הפרס לראונק נאטור כתבו השופטות: על פעילות פורה של ראונק נאטור למיגור האפליה כלפי האזרחים הערבים ולקידום חזון אזרחות שוויונית, על פעילותה למען צמצום פערים בחברה הישראלית ועל פעילות מעוררת השתאות ליצירת חברה ראויה לכל אדם באשר הוא.

בנימוקים להענקת הפרס ליואב ללום כתבו השופטות: על מחויבותו הבלתי נלאית של עו"ד יואב ללום ועל אומץ ליבו במאבקו למיגור תופעת האפליה במערכת החינוך החרדית על רקע עדתי ולהבטחת יישום מלא של עקרון השוויון במערכות החינוך של מדינת ישראל.

סכום הפרס הוא 21 אלף שקלים שיחולק באופן שווה בין שלושת הזוכים.

פרס סמי מיכאל

תגובות

מומלצים