הדגשים בבחירת מגבות איכותיות לבית

אחד הדברים שמאפיינים מוצרי טקסטיל איכותיים הוא האפשרות לבצע רכישה מרוכזת שלהם רק אחת לכמה שנים, ולהשתמש בהם בנוחות מרבית לאורך תקופת הזמן הארוכה ביותר.

07.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הדגשים בבחירת מגבות איכותיות לבית

הדבר נכון לגבי מצעים, שמיכות, כריות וכמובן מגבות, כאשר אלו האחרונות חייבות להיות איכותיות במיוחד, שכן הן עומדות בתנאי אקלים קשים שכוללים סביבה לחה ורטובה מתוקף תפקידן. וכיצד מבטיחים מגבת איכותית שתענה על כל ציפיות השימוש? באמצעות הקפדה על מספר דגשים כפי שיוצגו בפניכם מייד.

כיצד נקבעת האיכות בתחום המגבות?

מגבות איכותיות אמורות להתאפיין בשלושה קריטריונים שאין להתפשר עליהם:

• אריכות ימים מגבת איכותית אמורה להית עמידה בפני מחזורי כביסה רבים ולהיות עשויה מחומר חזק שאינו נקרע וכזה ששומר על איכות גבוהה גם לאחר שימוש ארוך טווח.

• ספיגה כושר הספיגה של המגבת הוא פקטור חשוב מאוד בשביעות הרצון שלכם ממנה. במידה ומדובר במגבת שאינה סופגת כראוי הדבר אינו נעים לגוף ותישארו רטובים גם לאחר היציאה מהמקלחת, הבריכה או הים, לאחר ניגוב הידיים במגבת המטבח וכו'.

• מגע וכמובן שכל מגבת צריכה לא רק לייבש כהלכה אלא גם להיות רכה, מלטפת ונעימה למגע.

חשוב להבהיר כי גם מגבת שכביכול עומדת בכל 3 הקריטריונים שלעיל, לא בהכרח תשרוד לאורך זמן כחדשה אם לא תשכילו להשתמש בה כראוי.

יש לקחת בחשבון כי לא כל מגבת דומה לאחרת מבחינת מאפייני השימוש שלה, ועל כן חשוב ראשית כל להתאים את סוג המגבת לצרכים הספציפיים שלכם באותו הרגע.

כך למשל ניתן למצוא מגבות ייעודיות למטבח, מגבות המיועדות לרחצה ביתית, כאלה שיותר מתאימות לבריכה וחוף הים, מגבות ייעודיות לכפות הרגליים, הידיים או רחצת הפנים ועוד.

בהתאם לזאת מגבת שמתאימה בעיקר לניגוב הידיים אחרי רחיצת הכלים לא בהכרח תשאיר אתכם יבשים אחרי רחיצה נעימה בבריכה, ובוודאי שלא תעמוד אל מול שימוש רב פעמי בתנאים שאינם מתאימים לה.

קריטריוני איכות נוספים בבחירת מגבות

קריטריון איכות נוסף בבחירת מגבות הוא סוג החומר ממנו הן עשויות, כאשר כיום ניתן למצוא 3 סוגי חומרים שמהם מכינים מגבות כותנה, פוליאסטר ומיקרופייבר.

מגבות המיקרופייבר משמשות בעיקר לצרכי ים ובריכה מאחר והן אינן מתלכלכות, נחשבות לקלות משקל וסופגות נוזלים בצורה טובה יותר.

החיסרון של מגבות אלו הוא הרגישות הרבה לכביסה והעובדה שהן אינן נעימות למגע על הגוף. סוג המגבת שנחשב לנעים ולאיכותי ביותר הוא זה שעשוי מכותנה ובאופן יותר מדוייק, כותנה סרוקה.

סוג זה של כותנה עובר טיפול מיוחד שנועד להסיר סיבים שונים מהחומר כך שנחשפים סיבים בעלי כושר ספיגה גבוה יותר והמגע הופך לנעים יותר.

קריטריון נוסף של איכות הוא צפיפות הסיבים. ככל שהצפיפות גבוהה יותר כך יש יותר שטח פנים לספיגת מים כך שעבור מגבת רחצה אין להתפשר ולרכוש מגבת בצפיפות של בין 550 ל- 650 גרם למטר. צפיפות גבוהה יותר תביא ליצירת מגבת כבדה מדי שאינה נוחה לשימוש.

עבור מגבות בריכה ניתן להסתפק גם בצפיפות של בין 450 ל- 500 גרם למטר וזאת על מנת שיהיה קל לנקות אותן ושהמים יוכלו להתנדף מהן ביתר קלות עד שהילדים יצאו שוב מהמים.

במידה ואתם מעוניינים להשתמש במגבת עבור ימות הקיץ בים, יש לבחור בצפיפות סיבים נמוכה עוד יותר על מנת שתתייבש בקלות ושחול לא "ידבק" אליה וישוחרר בניעור קל.

מגבות כותנה שכוללות פוליאסטר אינן מומלצות שכן הן מציגות כושר ספיגה מוגבל ואינן שומרות על היכולות הקיימות לאחר כביסות מרובות.

ומה מבחינת המחיר של מגבות איכותיות? ובכן, אין מה לעשות מגבת איכותית תמיד תהיה יקרה יותר ממגבת פשוטה, אך לאורך זמן ההשקעה הכספית מחזירה את עצמה בוודאות, שכן מגבת איכותית מחזיקה שנים רבות לעומת האחרות, שדורשות החלפה לעיתים כבר לאחר מספר חודשים ספורים.

מגבות

תגובות

מומלצים