סוף שבוע קטלני בים

23.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

בשעה 13:23 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל על גבר שנמשה מהים לאחר שטבע סמוך לחוף נווה ים בעתלית. חוף נווה ים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לגבר כבן 40 ומבצעים פעולות החייאה במקום. עדכון בהמשך.

בהמשך לגבר שטבע סמוך לחוף נווה ים בעתלית חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים רמב"ם תוך פעולות החייאה גבר כבן 40 .

הפאראמדיקים של מד"א אסף דיין ומרק קוזמנקוב סיפרו:"כשהגענו למקום, ראינו בחוף על קו המים גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. אנשים שהיו על החוף משו אותו מהמים והחלו לבצע פעולות החייאה בסיסיות, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה, מתן שוקים חשמליים וטיפול תרופתי, לאחר טיפול בשטח העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו תוך המשך פעולות החייאה לבית החולים שם הרופאים ממשיכים להיאבק על חייו ".

סמוך לשעה 15:20 נמסר למד"א על צעיר שנמשה מהמים בחוף עתלית, ככל הנראה לאחר שהחל לטבוע. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק למקום טיפל בנפגע בן 27 ופינה אותו במצב קל לבית החולים בני ציון כשהוא באפיסת כוחות וסובל מקושי בנשימה.

עופר מדא: דובר מד"א כרמל אותו חוף של גוטמן סמוך לשעה 19:20 נמסר למוקד מד"א על אישה שנמשתה מהמים בחוף מרידיאן בחיפה לאחר שככל הנראה טבעה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק למקום טיפל בנפגעת כבת 40 ומפנה אותה במצב קשה לבית החולים רמב"ם כשהיא מורדמת ומונשמת.

בהמשך לטביעה בחוף מרידאן בחיפה: הפראמדיקים של מד"א חנן זוהר ומתן פאר סיפרו: "כשהגענו למקום, על קו החוף שכבה אישה כבת 40 כשהיא מחוסרת הכרה לאחר שנמשתה מהמים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה במהירות לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה."

סוף שבוע קטלני בים: גבר כבן 50 טבע למוות, גבר כבן 40 פונה במצב אנוש, אישה כבת 40 פונתה במצב קשה ו- 13 נוספים במצב קל.

מתחילת עונת הרחצה עומד מספר בני האדם שנמשו מהמים וטופלו ע"י צוותי מד"א בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים השונים על 98 בני אדם, בהם 12 שטבעו למוות מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני קורא לציבור הרחב להישמע להוראות המצילים בחופים ובבריכות ולהימנע מסיכונים מיותרים".

סוף שבוע קטלני בים: במהלך 48 השעות האחרונות הוזעקו צוותי מד"א לטפל ב-16 בני אדם שנמשו מהמים, בהם גבר כבן 50 שטבע למוות בחוף הבונים, גבר כבן 40 שטבע בחוף נווה ים בעתלית ופונה לבי"ח רמב"ם במצב אנוש תוך כדי החייאה, אישה כבת 40 שפונתה במצב קשה מחוף מרדיאן בחיפה ו- 13 בני אדם שטופלו ומצבם קל.

מאז תחילת עונת הרחצה 105 בני אדם טבעו בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים. מתוכם, 12 טבעו למוות, 3 פונו תוך פעולות החייאה שמצבם אנוש, 11 נוספים מצבם קשה, ו- 79 בני אדם שטופלו במצב בינוני וקל.

במד"א שבים ומזכירים לציבור יש לרחוץ אך רק בחופים רחצה מוכרזים ובשעות בהם שירותי ההצלה פועלים בחוף.

אין לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים!  לעולם לא לנתק מגע או קשר עין!

יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב - אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.

במקרה שנקלעים למצב של אי נוחות במים ועלולים לטבוע חשוב לשמור על קור רוח, לא להשתולל על מנת לא לאבד כוחות וכן לאותת לעזרה.

אין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול

מנכ"ל מד"א אלי בין: "כוחות מד"א נמצאים במהלך הקיץ בהיערכות מיוחדת לנוכח הסכנות הרבות בעונה זו, בהן גם סכנת הטביעה כשהמוני בית ישראל נופשים בים ובבריכות. אני קורא לציבור הרחב להישמע להוראות המצילים בחופים ובבריכות, להקפיד על כללי הזהירות בבריכות הפרטיות, להימנע מסיכונים מיותרים ולהקשיב להנחיות מד"א, כך שנעבור את הקיץ בשלום. בכל מקרה חירום בו יש צורך בסיוע רפואי יש להתקשר למוקד החירום הלאומי של מד"א בטלפון 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' המאפשרת את הזנקת צוותי מד"א בלחיצת כפתור והחובשים והפאראמדיקים של המוקד יוכלו לזהות את מיקומכם המדויק".

תגובות

מומלצים