נצ"מ עמרם נידם מחליף את תת-ניצב שוקי תחאוכה כמפקד מרחב צפון במג"ב

תת-ניצב שוקי תחאוכה סיים את תפקידו כמפקד המרחב כשנה לאחר שפיקד על מג"ב צפון, את הפיקוד על המרחב קיבל נצ"מ עמרם נידם, בטקס חגיגי.

04.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
נצ"מ עמרם נידם מחליף את תת-ניצב שוקי תחאוכה כמפקד מרחב צפון במג"ב

המפקד הנכנס נצ"מ עמרם נידם,  בן 50 נשוי + 4, תושב העיר שדרות. בין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במשטרת ישראל: רמ"ח מבצעים והדרכה מג"ב, רמ"ח בטיחות של משטרת ישראל, סגן מפקד מג"ב דרום.

מג"ב צפון הינו מרחב עם מורשת מפוארת ועשייה ביטחונית ענפה בכל תחומי החיים: פשיעה חקלאית במגזר הכפרי, עבודה מול גורמי הביטחון במועצות האזוריות, חקלאיים וגורמי שותפויות, הפעלת כוח של מתנדבים בגזרת המחוז הצפוני, טיפול בתופעות פשיעה, עבודה בתחום המודיעין והבילוש, אבטחת מתקנים מסווגים ושמירה על ביטחון האזרחים בגזרת המחוז הצפוני.

הטקס שהתקיים במפקדת מג"ב צפון שבגן נר, נערך בנוכחות: מפקד מג"ב, ניצב יעקוב (קובי) שבתאי, מפקד מחוז צפון, ניצב אלון אסור, סגן מפקד מג"ב, תת ניצב עוזי לוי, מפקד מג"ב צפון היוצא, תת ניצב שוקי תחאוכה, מפקד מג"ב צפון הנכנס, נצ"מ עמרם נידם, ספ"כ מג"ב, ספ"כ מחוז צפון, משפחות, מפקדים, לוחמים, לוחמות ומתנדבים.

מפקד המרחב היוצא, תת-ניצב שוקי תחאוכה, בן 49 נשוי + 2, תושב כפר כמא, קודם לפני כחודשיים לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד מרחב עמקים במחוז הצפוני של משטרת ישראל. בין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במג"ב: מפקד מג"ב עוטף ירושלים, סגן מפקד מג"ב צפון.

מפקד מג"ב, ניצב יעקוב (קובי) שבתאי, אמר בדבריו: "זהו למעשה המעמד החגיגי הראשון בסבב טקסי ההחלפה הצפויים לנו בתקופה הקרובה עם כניסתם של מפקדים חדשים לתפקיד, עם רוח חדשה, חזון ותחושת שליחות אשר יסייעו בידיכם בהובלת המרחב על כלל שוטריו ומפקדיו להישגים רבים ומשמעותיים. לפקד על מרחב, זה אחד התפקידים היותר יפים בעיני, מרחב הפעולה הנתון בידכם הוא עצום וככל שתשאפו לחתור לאחריות משימתית, כך תשפיעו על אפקטיביות היחידות שתחתכם, על גוואת היחידה של שוטריכם ויותר מכל על ביטחונו ושלומו של הציבור".

תנ"צ שוקי תחאוכה, אמר בדבריו: "מרחב מג"ב צפון הינו מרחב מקצועי ומוביל עם מפקדים טובים ורציניים, לוחמים ולוחמות בעלי מוטיבציה ונכונות רבה לבצע את תפקידם ולתת. מג"ב צפון הינו חלק בלתי נפרד מהמחוז אודות לשיתוף הפעולה המעולה ואופן ההפעלה המקצועי של מג"ב במחוז." בהמשך דבריו פנה תנ"צ שוקי תחאוכה אל מחליפו ואמר: "עמי היקר, עברנו יחד ימים רבים בלחימה ובהגנה בגבולות המדינה, הנך אחד המפקדים הערכיים והמקצועיים שיצא לי להכיר, אני בטוח שתוביל את המרחב להישגים חדשים, עלה והצלח".

מפקד המרחב הנכנס, נצ"מ עמרם נידם, אמר: "היום זה הוא יום מיוחד עבורי, ניצב אני לפניכם בהתרגשות אמיתית, ביום משמח זה, בו אני מתמנה לראשונה לתפקיד מפקד מרחב. כמי שגדל, צמח, התעצב כמפקד וכאדם, התחנך וחינך דורות של לוחמים במשמר הגבול במשך למעלה משלושה עשורים, מוצא את עצמי עומד בפני אתגר חדש. אני חש מחוייבות להביא בשורה חדשה למרחב ולפקד עליו באופן בו אני מאמין: בכנות, בכבוד, בנחישות וביצירת תחומי תוכן חדשים."

בהמשך דבריו אמר: "מג"ב צפון מתהדר בלוחמים המקצועיים והערכיים, במפקדים הנחושים והמסורים, בתחושת המשפחתיות ובגאווה העצומה בלהיות חלק מהמרחב עם המורשת העשירה וכל זאת על רקע הנופים הירוקים והמדהימים של חבל ארץ מקסים זה".

בהמשך דבריו פנה מפקד מג"ב אל המפקדים, אל זה היוצא ואל זה הנכנס ואמר: "שוקי היקר, נוכחותך בשטח ניכרה במלוא מובן המילה, בפעילות המבצעית, בתהליכים שנועדו לטיוב בניין הכוח וביחס האנושי שפיזרת לעבר כל אדם שנקרא בסביבתך. אני בטוח שגם כחולי המדים כבר חשים באישיותך הייחודית ובדמותך הפיקודית, המקצועית והערכית.
עמי היקר, כרמ"ח מבצעים מג"ב היית אחד מעמודי התווך של מג"ב, רתמת את המרחבים למבצעים רבים ברמה החיילית וברמה הארצית, ידעת לדרוש את מה שנחוץ למפקדים וללוחמים. אני סמוך ובטוח שתדע לנצל בתבונה את הידע והניסיון שצברת בתפקיד שמחכה לך כאן במג"ב צפון".

מגב צפון

צילום: דוברות המשטרה. לכל התמונות בקישור

תגובות

מומלצים