תוספת 400 אחיות חדשות למדינת ישראל החל משנת הלימודים

משרד הבריאות, משרד האוצר, והמועצה להשכלה גבוהה הגיעו להסכמה כי תהיה תוספת מיידית של 400 מקומות חדשים להכשרת אחיות אקדמאיות בכל רחבי המדינה. כיום יש כ-2500 בוגרות אחיות והמטרה של משרד הבריאות היא להגיע לכ-3500 אחיות.

16.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תוספת 400 אחיות חדשות למדינת ישראל החל משנת הלימודים

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן: ״האחיות בישראל נמצאות בחזית העשייה הרפואית, בקו הראשון בטיפול בחולים.

מבחינתי זהו צו השעה,  להגדיל את מספר העוסקים במלאכת קודש זאת ואנחנו עושים הכל על מנת שזה יקרה.״

מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב:״ זהו צעד מאוד חשוב לחיזוק מערכת הרפואה הציבורית והיערכות להזדקנות האוכלוסייה. כמו כן זהו מסר לחיזוק מעמדה המקצועי של האחות בישראל, שנמצאת בקו הראשון של העשייה הרפואית.

מנכל משרד הבריאות הוסיף :״אני מודה למשרד האוצר ולוועדה לתכנון ולתקצוב שהיו שותפים שלנו למהלך על הראייה ארוכת הטווח והבנת החשיבות ובעיקר לד״ר שושי גולדברג, האחות הראשית וראש מנהל הסיעוד, על ההובלה המורכבת של תהליך זה מול גורמי הממשלה השונים ובתי הספר לסיעוד".

כיום יש כ-2500 בוגרות אחיות והמטרה של משרד הבריאות היא להגיע לכ-3500 אחיות. היעד הקרוב היא תוספת של 1000 בוגרות אחיות נוספות בשנה.

למעשה מדובר בהוספה של מקומות ללימוד אחיות ברחבי הארץ, כמו גם הגדלת היקפי הסטודנטים של תכניות לימוד הקיימות ופתיחת תכניות לימוד חדשות. כל זאת יחד עם הרחבה משמעותית של הסבות אקדמאים למקצוע האחות. הדבר יתקיים בכל האוניברסיטאות בכל רחבי הארץ.

תגובות

מומלצים