גאידמק תרם 90000 ש"ח לבית הקשיש בעיר הכרמל

המיליארדר ארקדי גאידמק, הגיע לבית הקשיש בעיר הכרמל ותרם  90000 ש"ח , גאידמק הבטיח לקחת את בית הקשיש תחת חסותו. הביקור בא בעקבות מכתב שכתב אמין זאהר- יו"ר עמותת "אלסדק" לגאידמק , להלן המכתב במלואו. 

14.08.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
גאידמק תרם 90000 ש"ח לבית הקשיש בעיר הכרמל

לכבוד:
מר ארקאדי גידמק
איש החסד
מסירה אישית

מכובדי,

הנדון: ברכות ובקשת סיוע

בית הקשישתחילה אני רוצה לברך על ביקורך בעוספיה , אתה אדם מכובד ורצוי אצלנו.
כמו כן אני רוצה לברך ולהודות לך על שבחרת לקרב אליך את מר בהיג' מנסור שהוא אדם ישר אמין ומסור ויש לו יכולות גדולות לסייע לעזור ולקדם דברים. מר בהיג' הוא חוליה מאוד חשובה בקירוב העדה הדרוזית אליך .

אדוני, העדה הדרוזית היא מיעוט בתוך מיעוט בארץ ישראל. עוד מאז הצהרת בלפור ב 1917 הדרוזים כשהיהודים היו מיעוט חלש ונרדף, הבינו הדרוזים שכאן-בישראל- ייכון ויקום הבית הלאומי של העם היהודי ומאז קשרו את גורלם בגורל העם היהודי והמדינה שבדרך.

בשנות העשרים המוקדמות במאה הקודמת היה שיתוף פעולה הראשוני בין דרוזים למנהיגי הישוב היהודי כשהדרוזים שיחררו את מנהיגי הישוב היהודי מכלא עכו, שני העמים נלחמו זה לצדו של זה בפורעים והשתתפו שניהם במאורעות 1936-1939.

ב1948 הדרוזים נטלו חלק חשוב במלחמת העצמאות ובמיוחד במערכת רמת יוחנן. מאז 1956 הצעירים הדרוזים מתגייסים לשירות צבאי חובה ע''פ חוק גיוס חובה ממש בדומה לאחיהם היהודים.

הדרוזים השתתפו בכל מערכות ישראל ושכלו כ- 360 חללים. העדה הדרוזית תמכה, יחסית לגודלה, יותר מכל עדה אחרת לביטחון ישראל לרבות היהודים, בייחוד אם ניקח בחשבון את העובדה, שהדרוזים משרתים בעיקר בדרגים הלוחמים במערכת הביטחון.  

בסקר האחרון אשר התפרסם בתקשורת נתגלה ש42% מהיהודים משתמטים משירות צבאי כש 84% מהצעירים דרוזים מתגייסים לצה''ל רובם ליחידות קרביות.
אמין זאהר
הדרוזים מניפים את דגל המדינה בחגיה הלאומיים ומרכינים את ראשיהם ומתאבלים באבלו של העם היהודי . את יום העצמאות הדרוזים חוגגים בשמחה ,בהנפת דגל המדינה בגאווה , בניגוד לאחרים אשר הפכו את יום עצמאות ישראל ליום נקבה ואף את דגל המדינה שורפים ומשחיתים  בשמחה גדולה.

הדרוזים נוטלים בכל החובות הלאומיות בדיוק כמו היהודים שזה תשלומי מיסים ובמיוחד מס הכנסה ושירות צבאי (כפייתי) חובה. הדרוזים שווים ליהודים בחובות.

עבר על קום המדינה כמעט 60 שנים וטרם הדרוזים זכו לשוויון מלא בזכויות. כל ממשלות ישראל ללא יוצא מהכלל, לא התכחשו לזכויות הדרוזים, אך התעלמו מהן ביודעין ובכוונה תחילה, זכויות שמגיעות לדרוזים בדין ובזכות.

כל ממשלות ישראל מודעות לאפליית הדרוזים לרעה, לקיפוחם אך לא עושות דבר, עם הזמן האפליה והקיפוח העמיקו  יותר, דבר אשר הביא לשנאה, לקנאה,לניקור ולהתמרמרות. האפליה והקיפוח נגדנו הם על רקע עדתי/גזעי ולצערנו אין לנו הסבר אחר.

אנחנו דורשים שוויון זכויות, זכויות שמגיעות לנו בדין . ממשלות ישראל נישלו אותנו מזכויותינו הלאומיות ומפלות אותנו לרעה.

אין עוד מדינה בעולם שמתייחסת לאזרחיה שווי החובות , כמו שמדינת ישראל, ממשלות העם היהודי אשר נרדף בגלל היותו יהודי, נוהגת עם העדה הדרוזית. ההיסטוריה האנושית הוכיחה שהשירות הצבאי והשותפות במאמץ הביטחוני הוא כרטיס ביקור להשתתפות בהנהגת המדינה ובשוויון בזכויות הלאומיות.

אין לנו טענות נגד העם היהודי והמדינה, להיפך ,אנחנו חלק מהמדינה . אנחנו חשים ומרגישים שהעם בישראל אוהד ומעריך אותנו ואת תרומתנו למדינה ולביטחונה , בעייתנו היא עם ממשלת ישראל שהיא אטומה , מתייחסת אלינו כמובן מאליו ומחזרת אחרי אלו שמתנגדים לקיום המדינה ואף את יום עצמאותה הפכו אותו ליום נקבה. 
 
מאחר וכל בקשותינו במשך שנים למימוש זכויותינו לא נענו, ומאחר שמשקלנו האלקטוראלי הוא מועט ואף לא מורגש הקיפוח והאפליה נגדנו נמשך.

עמותת " אלסדק" נוסדה במטרה לפעול ולנהל מאבק לגיטימי צודק וחוקי ,בדרכים המקובלות והחוקיות בכדי להשיג את השוויון לדרוזים. הפעילות של העמותה עד עכשיו התבססה על פעילות שתדלנות בכנסת ובוועדותיה וניסיון להקמת שדולה מבין חברי הכנסת .

נתקבלה החלטה בעמותה להתחיל לפעול בבג''צ , בהגשת עתירות על מנת להבטיח חלק מהזכויות ,וכן תהיה פעילות הסברתית מקיפה הן בתחומי המדינה והן מחוצה לה. אנחנו מתכוונים ונחושים להביא ולהציג את בעיתנו האנושית הזאת לכל בית בישראל ולכל מנהיגי העולם.

אנחנו ערוכים להגיע ולהופיע בפני כל פורום ולכל כנס הן בארץ והן מחוצה לה על מנת להציג את מצוקתנו ואת האפליה והקיפוח הנוראי שאנו חשים .
כ- 60 שנה שתקנו, קווינו והאמנו להצהרות והבטחות ממשלות ישראל . אך כולן הסתלקו מההבטחות וההתחייבויות כולל הממשלה הנוכחית שהיא הגרועה מכולן.
 
על מנת לבצע את הפעילויות האלה דרוש לנו תקציב גדול , לכן אנחנו פונים אל כבודך בבקשה להשיא לעמותה תרומה כספית . כל תרומה תתקבל בברכה.

אנחנו מכינים עתירה לבג''צ נגד ממשלת ישראל ומי שעומד בראשה על מנת להקים ועדת חקירה ממלכתית בכדי לחקור את התנהלות ממשלות ישראל עם הדרוזים מאז קום המדינה.
על מנת להגיש את העתירה דרוש לנו תקציב מיידי. העמותה מנוהלת ומבוקרת חוקית . כל הפעילות הכספית שקופה ומבוקרת ע''י רואה חשבון וועדת ביקורת.

אדוני, איש החסד, העדה הדרוזית יודעת להעריך "חסד" ואף יודעת להחזיר טובה . ההיסטוריה הוכיחה את מסירותה ונאמנותה של העדה הדרוזית לאלו שמטיבים איתה.
אנחנו נזכור אותך לטובה, נפעל לפרסם את מעשיך בקרב העדה הדרוזית כולה כי חונכנו על  "יד לוחצת יד" ולא נוטשים חבר בשעה שהוא זקוק לנו.

אנחנו הדרוזים תולים בך תקוות רבות,אתה המושיע האחרון, לאחר שהתייאשנו מהבטחות ממשלות ישראל ומהשקרים שלהן, אנחנו תולים בך הרבה תקוות ורואים בך חבר טוב וחלק מאיתנו . אנחנו פונים ומבקשים שתיקח את העדה הדרוזית תחת חסותך, העדה הנפלאה הזאת תשמור לך חסד, תהיה נאמנה ומסורה, ותעמוד לצידך בשעת מבחן.

אנחנו מודים לך מקרב לב, מאחלים לך הצלחה בכל אשר תפנה                                                
בכבוד רב ובברכה
אמין זאהר –יו''ר

העתק:
שיח' מוופק טריף ראש העדה הדרוזית
אנשי ציבור דרוזיים
מייסדי העמותה ,חבריה ואוהדיה

תגובות

30. נקבה מהכרמל לפני 17 שנים
לא קונה
29. אבן אל בלד לפני 17 שנים
גיידמק
28. אבו אסמעיל אלשיועי לפני 17 שנים
17 אבן אלערובה
27. עמותת אל סדק לפני 17 שנים
תגובה למגיב 17 ערבי גאה
26. לנעמה לפני 17 שנים
מה התרומה שלך לחברה הדרוזית
25. 19/19 לפני 17 שנים
19/19
24. זאב417 לפני 17 שנים
דליה צעירה
23. מהנדס לפני 17 שנים
נעמה
22. נעמה !אני ממש מופתעת!! לפני 17 שנים
לכו תביאו כסף ולא משנה מה המקור?
21. אמין זאהר לפני 17 שנים
תיקון טעות ותגובה למגיבים
20. כרמלי גאה בערביותו לפני 17 שנים
המטרה לא מקדשת את האמצעי
19. חורפשניה לפני 17 שנים
לא מופתעת
18. א. מרעי חורפיש לפני 17 שנים
קרן נביה
17. רימי לפני 17 שנים
מצויין
16. כרמלי לפני 17 שנים
מה עם הספורט
15. עמיד לפני 17 שנים
העיקר המרכז ישאר פתוח
14. זאהר עבדאללה לפני 17 שנים
אמין כל הכבוד
13. סיף לפני 17 שנים
הרבה טוב
12. ענאן חלבי לפני 17 שנים
כל הכבוד לך מר אמין זאהר...
11. אבו ג'אבר ביית''רי שרוף לפני 17 שנים
כל הכבוד לך מר אמין
10. rami לפני 17 שנים
אלק .. גאידמק
9. עספאני לפני 17 שנים
אהלן וסהלן
8. מקומי.... לפני 17 שנים
אמין זאהר
7. הדרוזי לפני 17 שנים
דליה
6. דילאויי שלא מכיר את אמין זאהר לפני 17 שנים
רבונו של עולם מה עשה אמין זאהר?!
5. אמל לפני 17 שנים
לנעמה שהגיבה אף אחד לא מתחנפן זו האמת
4. מציאותי לפני 17 שנים
אין סוף לחנפנות
3. נעמה לפני 17 שנים
אנחנו צריכים להצטדק בפני אחד כמו גאידאמק?
2. דרוזי גאה לפני 17 שנים
כל הכבוד
1. מזכירות אל-סדק לפני 17 שנים
בג''צ

מומלצים