מי שלח לחם לחברי הכנסת?

כתגובה ישירה לדו"ח של OECD שהתפרסם בתחילת השבוע ודירג את מדינת ישראל במקום הראשון ביוקר המחיה, עמותת בית לחם יהודה בחרה לנקוט בצעד יוצא דופן על מנת לזעזע את מקבלי ההחלטות. כאשר חברי הכנסת פתחו את תיבת הדואר שלהם, הם לא מצאו רק מכתב אלא גם פת לחם זעירה

31.08.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מי שלח לחם לחברי הכנסת?

 

כאשר חברי הכנסת פתחו את תיבת הדואר שלהם, הם לא מצאו רק מכתב אלא גם פת לחם זעירה. אשר נשלחה אליהם כחלק מקמפיין בועט של עמותת "בית לחם יהודה" שמטרתו לזעזע את מקבלי ההחלטות בישראל ולהפנות את תשומת ליבם לבעיית הרעב ויוקר המחיה בישראל, חשוב לציין שהלחם שנשלח מוין במרלו"ג העמותה ונמצא לא ראוי למאכל. "עבורך, זו עשויה להיות עוד סתם פת לחם. אך עבור רבים במדינתו, היא ההבדל בין רעב לשובע" נכתב במכתב.

 

 

הבחירה בפת לחם היא לא אקראית. מסר זה הוא תגובה ישירה לדו"ח של OECD שהתפרסם בתחילת השבוע ודירג את מדינת ישראל במקום הראשון ביוקר המחיה. הדו"ח התייחס לרמת המחירים של סל מוצרים ושירותים סטנדרטי, הנתונים האלו משקפים את המציאות הקשה בישראל שלפיה רבים מתקשים לספק לבני משפחתם מוצרי מזון בסיסיים, ובכללם פת לחם.

 


 

"בית לחם יהודה" מכירה את הנתונים האלה ממקור ראשון ולא כסטטיסטיקה. למעשה היא פוגשת את האנשים שמאחורי המספרים יום יום ופועלת ללא לאות כדי לתת מענה עבור נזקקים למזון בישראל. העמותה מחלקת באופן קבוע למשפחות נזקקות מזון, מוצרי תינוקות והיגיינה, זאת הודות לשיתופי פעולה עם חברות, מפעלים, ומשקים ברחבי הארץ, המאפשרים הצלת מזון בכמויות סיטונאיות וחלוקתו לנזקקים".

 

 

מנכ"לית העמותה מלכה אלבז: "מקבלי ההחלטות במדינת ישראל עוצמים עיניים למול 1.95 מיליון איש החיים מתחת לקו העוני. ולא די בכך, הם נותנים יד ליוקר המחיה שהולך ומאמיר. אנחנו נמצאים עכשיו במצב חירום לאומי, הגיע הזמן לומר די! מאסנו באוזלת היד ובאטימות של המערכת. אנחנו נמשיך לפעול בחזית המאבק למען חסרי הישע".

 

 


השרה לשוויון חברתי לשעבר, ח"כ מירב כהן בתגובה לקבלת הלחם: "כשכל המדינה מתעסקת בהפיכה משפטית הנושאים החברתיים נדחקים לגמרי, היה מוטב לעסוק ביוקר המחיה ובמיגור העוני בתקופה קשה כזו. הייתה לי הזכות לפעול מתוך הממשלה בנושא ולהגדיל את קצבת הבטחת הכנסה לזקנים העניים, מכל מקום שאהיה אמשיך לקדם את הנושא".

 


 

ח"כ יונתן משרקי: "אני מכיר מקרוב את הפעילות המבורכת של העמותה שלכם, ומסייע לכם לא פעם. אנחנו בתנועת ש"ס פועלים ללא הרף לעזור לחלשים ביותר, כדי שלא יגיעו למצב שבו הם יצטרכו את חסדי העמותות. יו"ר התנועה יחד עם שרי וחברי הכנסת של התנועה, עובדים במלוא המרץ על מנת שתוכנית כרטיסי המזון של הרב אריה דרעי תושלם בקרוב, ותיתן מענה למאות אלפי משפחות שמתקשות להתמודד עם יוקר המחיה".

 

 


ח"כ פנינה תמנו שטה: "הממשלה הנוכחית מתעלמת מהבעיה האמיתית שמאיימת על ישראל, בעיית יוקר המחיה שגובה מחיר יום יומי כבד ממאות אלפי משפחות ומיליוני אנשים שחיים תחת קו העוני ולא מסיימים את השבוע ולא את החודש. אזרחים רבים נאנקים תחת הנטל הכלכלי וההוצאות היום יומית וחיים בלחץ נפשי תוך ויתור על מרכי יסוד בסיסיים כגון אוכל ותרופות. צר לי שהממשלה מעדיפה להשקיע את זמנה ומרצה בנושאים אחרים שפחות מטרידים את האזרחים בזמן שכאמור אזרחים רבים נרמסים תחת מחירים שמרקיעים שחקים בכל תחומי החיים הן במזון, עובר דרך חשמל וכלה בתשלומי מיסים".

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים