בוטל הביקור השנתי בנביא אליעפורי עה"ש
היום הדרוזים בישראל היו אמורים לחגוג את הביקור השנתי בנביא יעפורי עה"ש ברמת הגולן, בשל האירועים בסוריה וכהזדהות עם האחים מעבר לגבול, הוחלט על ביטול הביקור במקום הקדוש. נבי יעפורי עה"ש, מקום קדוש בצפון רמת הגולן, שנמצא בין מסעדה למג'דל שמס, קרוב לבריכת רם, לפי המסורת שהה הנבי יעפורי במקום ולזכרו הוקם המקאם, בשנת 1840.
מדי שנה ביום החג, מתכנסים במתחם הקבר, שיח'ים ומכובדים מהכפרים בכרמל, בגליל ובגולן ובראשם ראש העדה שייך מוופק טריף והמועצה הדתית הדרוזית, ראשי מועצות וחברי מועצות, אנשי צבא וחילוניים, ומקיימים טקסים לציון הביקור השנתי בקבר, השיח'ים מעלים תפילות לבורא עולם וכל המשתתפים דנים בסוגיות החשובות שעל הפרק. השנה לאור האירועים בסווידא והטבח שעשו כוחות אלג'ולאני באחים הדרוזים, הוחלט על ביטול הביקור השנתי במקום.
המקאם בנוי משתי קומות, מסביב למבנה חצר ענקית ובה עצים מצלים, ספסלים שולחנות וברזיות לשתיה "מי מעיינות" בנוסף למגרש חניה רחב שהוקם לנוחות המבקרים.
הנביא יעפורי עה"ש לפי המסורת הדרוזית הוא אבו ד'ר אלע'פארי ממלוויו של הנביא מוחמד "הצחאבה" אבו ד'ר היה ידוע בנטיותיו המיסטיות הוא ביקש להתקרב לאלוהים ע"י שלילת החיים הגשמיים.

















