מוקד 105 גם וואטסאפ
מהיום ניתן לפנות למוקד 105 במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת יחידה 105 גם באמצעות קו וואטסאפ ייעודי שמספרו 052-12-10-105, בנוסף לפנייה טלפונית ולפנייה באמצעות טופס מקוון. הודעה משותפת לדוברות משטרת ישראל ודוברות המשרד לביטחון לאומי.

מהיום ניתן לפנות למוקד 105 במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת יחידה 105 גם באמצעות קו וואטסאפ ייעודי שמספרו 052-12-10-105, בנוסף לפנייה טלפונית ולפנייה באמצעות טופס מקוון.
המשרד לביטחון לאומי מקדם לראשונה שירות חיוני לפניות הציבור באמצעות קו וואטסאפ של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - יחידה 105 בלהב 433. קטינים, הורים, אנשי מקצוע וכלל הציבור יכולים לפנות למוקד 105 לאורך כל שעות היממה באמצעות הוואטסאפ ולדווח על פגיעה בקטינים ברשת.
השירות החדש נועד להקל על הפונים, ובמיוחד על ילדים ובני נוער שמשתמשים תדיר באפליקציה, ליצור קשר עם המוקד ובכך גם להרחיב את היקפי הפניות. בהמלצת המטה הלאומי ולפי תנאי השימוש של חברת וואטסאפ, גיל השימוש באפליקציה הוא גיל 13.
בהמשך לעבודה המשותפת של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת יחידה 105 עם חברת Meta העולמית, פותח השירות הייעודי אשר נותן מענה ייחודי, גם בהשוואה בין-לאומית, למטה המשמש כגוף אזרחי-משטרתי ומספק מענה הוליסטי בהתאמה רב-תרבותית לכלל הפגיעות בקטינים ברשת אזרחיות ופליליות כאחד.
במוקד 105 בלהב 433 משרתים שוטרים - חוקרות וחוקרי רשת, לצד דסק שותפויות אזרחי בהובלת המשרד לביטחון לאומי ונשות מקצוע מומחיות בעולמות ההגנה על ילדים ברשת ממשרדי החינוך, הרווחה והביטחון החברתי, והבריאות.
במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - יחידה 105 פועלים גם מפלג חקירות ומפלג מודיעין המפעילים כלים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור ואכיפה נגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים באינטרנט וכן אגף אזרחי העוסק בתחומי מניעה וקהילה, הסברה וניו מדיה, מידע, מחקר ושיתופי פעולה, חינוך, בריאות ורווחה.
מאז הקמתו ב-6 בפברואר 2018 טופלו במוקד 105 למעלה מ-65,000 אירועי פגיעה בקטינים ברשת. כיום מרב הפונים למוקד הם ההורים (כשליש) והנפגעים עצמם (כשליש).
אנו קוראים לכל מי שנפגע או היה עד לפגיעה בקטינים ברשת לפנות למוקד 105 באמצעות טלפון, קו וואטסאפ למספר 052-1210-105, או באמצעות טופס מקוון באתר המטה הלאומי www.105.gov.il.