הממשלה ויתרה על החינוך בישראל
ממשלת ישראל, שר החינוך והאוצר, יו"ר ארגון המורים, לא רואים את טובת התלמיד, המאבק שלהם במערכת החינוך גורם נזק לתלמידי ישראל שיושבים בבית, חלקם לא יחזרו לספסל הלימודים, הפגיעה הקשה בתלמיד הלא יהודי משמעותית ביותר והעתיד עוד ידבר על זה, בקרב התלמיד היהודי הפגיעה לא פחות קשה.
שבוע ימים שתלמידי התיכונים לא פתחו את שנת הלימודים ועכשיו שר החינוך יואב קיש שלא דואג כנראה לתלמידי ישראל, מוציא הוראה לנכות משכר המורים ששבתו כל השבוע בהתאם לדיווחי הנוכחות שלהם.
איך מדינת ישראל מרשה לעצמה כמדינה נאורה לוותר על חינוך ילדי ישראל, אם נחזור לדפי ההיסטוריה לתקופה הטורקית והבריטית במזרח התיכון נגלה שהם בכלל לא השקיעו ולא פתחו מוסדות חינוך איפה ששלטו.
שביתת מורי התיכונים נכנסת לשבוע השני ואין שום סימן להסכמות או אופק לחזרה לספסל הלימודים, מאבק יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש, הפך לכלי משחק פוליטי שלהם על חשבון החינוך בישראל.
יש לציין שהתלמיד היהודי נמצא במצב יותר טוב מבחינת השכלה ולימוד ויש לו יותר אפשרות להשתלב במערכות פרטיות מאשר התלמיד הלא יהודי ובמיוחד הדרוזי, שהמערכת שלו שונה משל היהודים ושל הערבים המוסלמים והנוצרים בישראל.
אנחנו פוגשים חלק מהתלמידים בשכבות הגבוהות, שמספרים לנו על משבר אישי ושאין להם מה לעשות, אין להם חשק לעשות שום דבר, בלילה הם ערים וביום יושנים, חלקם הקטן יצא לעבוד, יש לשים לב לבנים ולבנות שלא רואים תקווה בזמן הקרוב, הם חשופים להרבה דברים ברשת ובחיים והדבר הזה לא מסמן דבר טוב לעתיד.
בודדים בדרוזים שמשקיעים בילדים ומעשירים אותם בשעורי עזר אצל מורים פרטיים, בכפרים במיוחד בשעורי מתמטיקה ואנגלית בעיקר.
השאלה המרכזית איפה ראש הממשלה בנימין נתניהו?, איפה השרים?, הם לא רואים שהם יהיו האחראים להרס חברה שלמה, אם הילדים לא ילמדו ולא יקבלו חינוך, כדי להיות אזרחים מובילים בחברה, במוסדות המדינה, בצבא ובפוליטיקה, המצב ילך ויחמיר.
השלטון המקומי יפעיל בשיתוף משרדי המדינה מסגרות חלופיות שיעניקו לתלמידים אפשרות לימודית עקיפה ממערכת החינוך, עם תומכי חינוך שונים, זה דבר שיתן מענה זמני לתלמידים יהודים, כי בישובים ובערים שלהם יש מסגרות ויש הרבה תומכי חינוך, שעוסקים עם תלמידים בשעות ערב ובחופשים, מה שאין למגזר הדרוזי והערבי בישראל.
לא ברור איך השיטה תעבוד ועד כמה תהיה יעילה לטובת התלמידים.