מחזקים את ההייטק בגליל

לאחר חצי שנת הכשרה עיונית מוצלחת, ייפתח בחודש הבא פרק ההכשרה המעשית בתוכנית הייחודית של הרשות לפיתוח הגליל להשמת מהנדסים בתחומי הבינה המלאכותית.

10.07.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מחזקים את ההייטק בגליל

צילום דוברות

 

במסגרת תכנית ההכשרה של הרשות לפיתוח הגליל בשיתוף משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי, נבחרה חברת הטכנולוגיה Kaleidoo מבית בינת תקשורת מחשבים להכשיר בתחומי הבינה המלאכותית בוגרי ובוגרות תואר ראשון במדעי המחשב או ההנדסה המתחייבים לגור או לעבור לגליל כחלק מהמיזם. בין המשתתפים גם סטודנטים מנהריה, כרמיאל, צפת וישובים נוספים ברחבי הגליל.

 

שלב ההכשרה העיונית נפתח לפני מספר חודשים בפארק ההיי-טק בר-לב ליד כרמיאל בהשתתפות 20 בוגרים, בתוכם משרתי מילואים אשר למדו תוך כדי שירותם הצבאי. המהנדסים לומדים מדי יום על ביג דאטה, למידת מכונה, סייבר, למידה עמוקה ועוד, עם סילבוס שנבנה במיוחד לצורך ההכשרה. עם השלמת פרק הלימודים בהצלחה, ייפתח בחודש הבא החלק המעשי של המיזם בו הסטודנטים ישתלבו בפרויקטים של חברת קליידו תוך הדרכה של מנטורים שהינם ראשי צוותים בחברה. לאחר ההכשרה המעשית ישולבו הסטודנטים המתאימים בעבודה קבועה בגליל.

 

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית): "הבשורה על פתיחת פרק ההכשרה המעשית בתוכנית הייחודית להשמת מהנדסים בתחומי הבינה המלאכותית בגליל חשובה לעתיד הגליל בפרט בזמן בו נערכים ליום שאחרי. אני משוכנע שתוכנית זו תתרום רבות לפיתוח הגליל, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. אני קורא לכל הצעירים המוכשרים שרוצים לחולל שינוי ולקחת חלק בעתיד של ההייטק הישראלי, להצטרף אלינו, יחד, נוכל להפוך את הגליל למרכז בינלאומי חדשנות בתחום הבינה המלאכותית!"

 

יואב ועקנין ראש תחום תעסוקה ותעשייה ברשות לפיתוח הגליל בביקור במכללה: "ההצלחה בינתיים מרשימה, עם סטודנטים תושבי הגליל שמקבלים כלים והכשרה ובקרוב גם עבודה קבועה, ועם כאלו שעברו לגליל בחודשים האחרונים וקבעו כאן את ביתם. לאחר סיום המיזם בחודשים הקרובים נבחן פתיחת מחזור נוסף".

 

תגובות

מומלצים