איך לבצע הגדלת חלון בקיר חיצוני במקסימום יעילות?

הרצון להתאים את הבית באופן מושלם לצרכים העכשוויים עשוי לייצר צורך בהרחבת חלון. במקרים אחרים הגדלת חלון קיים באחד הקירות החיצוניים נובעת מרצון אסתטי.

19.07.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לבצע הגדלת חלון בקיר חיצוני במקסימום יעילות?

 

בהקשר זה כדאי לדעת שכיום הגישה הרווחת היא לחבר את הדירה ככל האפשר לסביבה, ולאפשר כניסת מקסימום אור טבעי לכל אחד מהחללים. אם בעבר הגדלת חלון נתפשה כמלאכה מורכבת מאוד, יקרה להפליא ואפילו מסוכנת, היום המצב שונה לגמרי – וניתן לעשות זאת בפשטות יחסית באמצעות מסור יהלום.

 

השלבים השונים של הגדלת החלון

 

הגדלת חלון בקיר חיצוני מחייבת שימוש בציוד איכותי, כאמור מסור יהלום, ועוד קודם לכן תכנון מוקפד. איש מקצוע מנוסה בעבודה עם כלי העבודה העוצמתי הנ"ל ובביצוע פרויקטים הכרוכים בניסור מעטפת המבנה יבדוק את השטח. מטרת הבדיקה היסודית היא לוודא שאין מניעה להרחיב את החלון הספציפי – למשל עקב נוכחות תשתיות חיוניות באותו אזור בתוך הקיר, או אם מדובר בעמוד של הבניין. לאחר הסרת הספק, אפשר להתקדם.

השלב השני הוא מדידות מדויקות וסימון קו הניסור. אחד היתרונות המשמעותיים של מסורי היהלום הוא רמת הדיוק הגבוהה שלהם, וכדי לנצל עובדה זו חשוב להקפיד על סימון מדויק לא פחות.

השלב השלישי הוא הניסור עצמו. אופציה אחת היא ניסור ידני ויש גם מקרים שבהם יתבצע ניסור אוטומטי בעזרת מסילה שמקובעת מראש לקו החיתוך ובאמצעות שלט רחוק.

 

היתרונות המשמעותיים של מסור יהלום לצורך הרחבת קיר בחלון חיצוני

 

השימוש במסור יהלום מאפשר כאמור לבצע הגדלת חלון בקיר חיצוני ביעילות וברמת בטיחות מרבית. היתרון הראשון של כלי עבודה זה הוא כאמור רמת הדיוק הגבוהה. בזכות עובדה זו תוכלו ליצור חלון במידות האופטימליות ובלי צורך להתפשר.

הדיוק הרב מבטיח גם שלא ייגרם נזק לתשתיות חיוניות, ובפרט לאחר שהשטח נבחן בקפידה. עוד יתרון הוא העבודה השקטה, גם כשיש צורך בחיתוכים מסיביים יחסית. שימוש מושכל במסור היהלום, ביחד עם מים, שומר על האזור נקי מאבק מזיק (המים מצליחים לספוח אליהם את האבק, כך שנשמרת סביבת עבודה בטוחה ואין חשש לבריאות העובדים). ספיחת האבק שומרת גם על ניקיון החלל שבו נפער חלון גדול יותר וכן על מכשירי החשמל הרגישים בסביבה.

 

בחירה נכונה של חברה לביצוע עבודות ניסור וקידוח בבטון

 

לאחר שמבינים כי הדרך הטובה ביותר להגדיל חלון קיים היא בעזרת מסור יהלום – כלומר מסור שהלהב שלו מיוצר מהחומר החזק ביותר הקיים הטבע, יהלום מלוטש – מתבקשת המסקנה הבאה: חשוב להפקיד את המשימה בידיים מקצועיות במיוחד. ראשית, לא כל חברה שמבצעת עבודות בתחום הבנייה מצוידת במסור יהלום. שנית, נדרשת מיומנות גבוהה וגם אחריות רבה בכדי להשתמש בכלי עוצמתי זה, ולכן אסור להתפשר על איכות החברה שתיבחר לצורך הרחבת החלון. בפרט נדרש ותק רב בתחום.

 

תגובות

מומלצים