איך מתקנים צנרת ביוב?

אתם חייבים לתקן או להחליף את צנרת הביוב? החלפת קו ביוב היא לא רק דאגה לתשתיות הציבוריות מצדו של השלטון המקומי, אלא גם דאגה של בעלי בתים ודירות.

03.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך מתקנים צנרת ביוב?

 

כדי שתהיו מוכנים, אם אי פעם תזדקקו לשירותי תיקון צנרת ביוב חשוב מאוד שתדעו מהן הפעולות הנדרשות לתיקון צנרת ביוב, ותהיו מודעים לעלויות התיקון.

 

על תיקון צנרת הביוב

תיקון צנרת ביוב הוא פעולה נפוצה כאשר צצות בעיות קטנות כמו סתימה בצינור. כאשר רק קטע קטן מקו הביוב זקוק לשירותי אינסטלציה, תיקון הצנרת, במקום החלפתה, עשוי להיות החלופה הזולה יותר. למרבה הצער, לפעמים הנזק חמור יותר ויש צורך להחליף את הצנרת כולה, מה שעלול להיות יקר ביותר.

 

שיטות לתיקון צנרת הביוב

 

  • תיקון פנים הצנרת על ידי הטלאה

כאשר הנזק לצנרת הביוב הוא מקומי בלבד, אבל נמצא באזור קשה לגישה, ניתן לתקן אותו באמצעות הטלאה (Patch). התיקון מתחיל בסילוק כל גורם שחוסם או מזיק לצנרת (למשל שורשים, בטון או כל לכלוך אחר). כעת, ניתן להחדיר לתוך הצנרת הנקייה זרוע רובוטית הנושאת טלאי המיוצר מפולימרים וסיבי זכוכית. את הטלאי מצמידים לדופן שזקוקה לתיקון באמצעות לחץ וחום גבוה. למעשה, הטלאי יאטום את החור בצנרת ויעניק לה חוזק, כאילו מדובר בצנרת חדשה.

הטלאי מבטיח עמידות ארוכת טווח בפני כימיקלים וחומצות העוברים דרך צנרת הביוב, עד כדי כך שיתכן שהצנרת עצמה תתבלה עם הזמן ואילו הטלאי יישאר שלם וחזק.

 

  • תיקון הצנרת באמצעות התזה

שיטה זו מציעה פתרון למקרים שבהם קשה להגיע לאזור הנזק, לרוב בגלל זווית קשה לגישה. התיקון בהתזה הוא אלטרנטיבה טובה למצבים שבהם תיקון בשיטה אחרת אינו אפשרי. כאשר הזווית מקשה על הגישה למקום הנזק, מצלמים את המקום ומשתמשים ברובוט שמתיז דבק אפוקסי לתוך הצינור. הדבק סותם את הקרע או החור, מחזיר את צינור הביוב לתפקודו ומבטיח סתימה איכותית ועמידה במיוחד לאורך זמן.

 

  • תיקון קו ביוב

הדרך הפופולרית ביותר לתיקון קו ביוב נעשית באמצעות החדרת שרוול צנרת שעשויה מחומרים פולימריים שנדבקים אל דפנות הצינור הישן ובכך מספקים לו איטום עמיד שמאריך את חיי קו הביוב בשנים רבות.

את שרוול הצנרת מחדירים פנימה מפתח הביוב. לאחר שהשרוול חדר והגיע לקצה קו הביוב, מצמידים אותו אל דפנות צינור הביוב התקול. פעולה זו נעשית באמצעות ניפוח ושימוש בדבק מיוחד. בסופו של דבר מתקבל צינור ביוב משופר שדפנותיו הישנות תומכות בשרוול החדש, ולהיפך. פתרון מהיר ויעיל זה מציע מבנה חזק ואטום באופן מוחלט, ולא מצריך את הריסת צינור הביוב הקיים.

 

שלבי תיקון צנרת הביוב

תיקון של צנרת ביוב מבוצע ב-4 שלבים:

שלב ראשון: מצלמים את צנרת הביוב וממפים אותה.

אי אפשר להתחיל בתיקון צנרת הביוב מבלי לצלם ולמפות אותה. רק בדרך זו ניתן יהיה לבחון את הצנרת, לסמן את הבעיות, ולתכנן את ביצוע שאר שלבי התיקון באופן האופטימלי.

 

שלב שני: ניקוי יסודי של צנרת הביוב

מטבע הדברים, לפני שמתקנים את קו הביוב, צריך לנקות אותו ולהסיר מתוכו את כל הפסולת, השורשים והלכלוך שנצמדו לדפנותיו. הדרך לעשות זאת במהירות וביעילות היא בהזרמת מים בלחץ גבוה, עד שהצינור יהיה נקי ופתוח. אך לא די לטפל רק בצינור, חשוב לנקות גם את שוחות הביוב, אם שוחות הביוב לא יהיו במצב טוב התיקון לא יהיה יעיל.

 

שלב שלישי: החדרת שרוול לצנרת הביוב

כעת מגיע תורו של שרוול קווי הביוב. השרוול הפולימרי החזק והעמיד, מוחדר לתוך הצנרת, נצמד אל דפנותיה ואוטם אותה מפני נזילות. כאמור, תיקון זה יכול להחזיק מעמד ולפעול כהלכה לאורך שנים רבות.

 

שלב רביעי: צילום חוזר – לבדיקת המצב לאחר התיקון

לאחר שהשרוול הוחדר, הסתיים למעשה תיקון צנרת הביוב. הצילום החוזר נועד לוודא שגם הצנרת וגם השוחות תקינות, ושהשרוול אכן נצמד ונדבק לדפנות באופן הנדרש, כך שהוא מבטיח איטום מושלם של צנרת הביוב.

ומה קורה אם הצילום מגלה שהאיטום אינו מושלם? במצב זה מבצעים כמה פעולות שיסדרו את התקלה. קחו בחשבון שזלזול בהחדרה מיטבית של שרוול הצנרת, עלול לפגוע באיכות התיקון.

 

המאמר נכתב באדיבות שירותי ביובית בכול רחבי הארץ


https://biobit4all.co.il/

 

תגובות

מומלצים