כיצד תבחרו מוזיקה מתאימה למסעדה שלכם?

מסעדה טובה בימנו אמורה לספק ללקוחות חוויה שלמה של אירוח החל מן הכניסה ואזור ההמתנה, עיצוב המקום, האווירה הכללית, הנראות והשירות וכמובן המנות.

20.12.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כיצד תבחרו מוזיקה מתאימה למסעדה שלכם?

pixabay

 

חלק מאותה אווירה כללית נעימה וראויה נוצר מהסאונד הקיים במקום, כאשר כל מסעדה שמכבדת את עצמה כיום אמורה לנגן מוזיקת רקע מתאימה לאופי החוויה שרוצים להעניק לסועדים.

 

 

תכנון נכון ובחירה מוקפדת של מוזיקה למסעדות על פי אופי המקום, המנות והלקוחות יעניקו אווירה נעימה התואמת את סגנון המסעדה ויספקו חוויית ביקור אידיאלית לסועדים ובמקרים רבים גם יהוו יתרון בולט שימשוך לקוחות חוזרים שהחוויה הכוללת, מעבר למנות המוגשות כמובן, תיזכר אצלם היטב וכבר בביקור הנוכחי תוכלו "להרוויח" את הביקור הבא שלהם לאחר שתשאירו בקרבם "טעם של עוד" מכל הבחינות. בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם כאן את הנקודות החשובות שכדאי להכיר בנושא:

 

 

ראשית, בחירת סגנון מוזיקלי

 

 

השמעת מוזיקה במסעדה יכולה לשלב בין מספר סגנונות מוזיקליים לבין בחירה בסגנון מרכזי אחד המתכתב עם הייחודיות והאמירה של המקום. כך למשל מסעדה אוריינטלית, הכוללת תפריט המתבסס על המזרח הרחוק ועיצוב תואם, תוכל להשלים את האווירה האותנטית באמצעות נעימות וצלילים המחברים את הסועדים אל מדינות המזרח הרחוק, מהודו ועד תאילנד, יפן ואחרות.

 

 

מוזיקה בסגנון זה לרוב תתבסס על נעימות, שימוש בכלי נשיפה ומיתרים וסגנון מרגיע. כך גם במסעדת יוקרה המתמחה במטבח הצרפתי נכון יהיה לשלב את השאנסונים הצרפתיים והקלאסיקות המקומיות.

 

 

 

לעומת זאת במסעדות יותר ישראליות מומלץ יהיה לשלב בין סגנונות שונים, מוזיקה עכשווית, צעירה, מוזיקה ישראלית נוגעת ומחברת ובעיקר להקפיד על גיוון בפלייליסט. רצוי כמובן לנסות לערוך פלייליסט מותאם לשעות שונות של היום (הסועדים של הצהריים שונים מאלו שמגיעים בערב?), ליצירת אווירה דינמית, משתנה ומותאמת.

 

 

איכות ההגברה ופריסת המערכת

 

 

איכות הסאונד חשובה במיוחד בימנו ובתכנון הראשוני מומלץ להשקיע במערכת הגברה איכותית, מסננת רעשים אשר מספקת חדות קול ואיכות סאונד גבוהה - מסעדה עשויה לעתים בחלק משעות היום בעיקר להיות מקום רועש והשמעת המוזיקה אמורה ליצור מעין בסיס קולי נעים המטשטש את רעשי הרקע.

 

 

שימו לב אבל כי חוויית הביקור במסעדה, בשונה מפאב או מועדון ריקודים, מתמקדת בשיח ותקשורת בין הסועדים ויש להקפיד על השמעת מוזיקה ברקע במינון ובסאונד הנכון. סועד אשר ייאלץ להתאמץ ולהרים את קולו במהלך הארוחה בכדי לשוחח עם היושבים עמו, יאבד מחוויית הביקור והבילוי במסעדה, והדבר אף עשוי לגרור בקשות חוזרות ותלונות לצוות המלצרים והמארחים. חשוב להקפיד על השמעת מוזיקת רקע נעימה בווליום המתאים.

 

 

אפשרות חשובה נוספת בתכנון ההגברה הוא חלוקת הדציבלים בצורה נכונה בין אזורים שונים במסעדה ותוך שליטה בכל אזור בנפרד. בצורה זו סועדים המעדיפים זאת יוכלו לשבת באזור שקט יותר, בעוד אחרים יוכלו להנות מהשמעת מוזיקה בעוצמה מעט יותר גבוהה. כאשר למסעדה קיים שטח ישיבה בחוץ יש להביא גם אותו בחשבון בתכנון ובפריסה של יחידות מערכת ההגברה. שטח חיצוני מטבע הדברים דורש עוצמה גבוהה יותר בשל הרעשים העולים מן הרחוב והאקוסטיקה המשתנה בשטח פתוח.

 

 

ואל תשכחו, זכויות יוצרים

 

 

השמעת מוזיקה במקום ציבורי כפופה לזכויות יוצרים של האומנים והמפיקים, ודורשת הסדרה חוקית של הנושא אל מול הארגונים המספקים רישיונות להשמעת מוזיקה לעסקים. רכישה של תקליט או זכויות דיגיטליות על מוזיקה מתייחסת לשימוש אישי בלבד ואינה מתירה השמעה במרחב ציבורי או עסקי.

 

 

על מנת להימנע מתביעות בגין הפרת זכויות יוצרים חשוב להסדיר נושא זה מבעוד מועד למידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא, לחצו כאן

 

 

תגובות

מומלצים