מהו כיסא ארגונומי ואיך הוא יכול לעזור בישיבה ממושכת?

כסאות ארגונומיים, אשר מכונים גם ככיסאות מנהלים, הם כיסאות מיוחדים שמטרתם העיקרית היא לסייע לבן אדם לשמור על הבריאות שלו ולמנוע ממנו כאבי גב נוראיים, וגם מאפשר לו לשבת בנוחות רבה.

05.09.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מהו כיסא ארגונומי ואיך הוא יכול לעזור בישיבה ממושכת?

PIXABAY

 

הכיסא הארגונומי, אשר קיבל את שמו בגלל הרקע בתחום המדע הארגונומיה, אשר עוסק בבחינתה של יחסי הגומלין שבין בני האדם השונים לבין הסביבה ואל המוצרים הטכנולוגיים, שעל הבסיס שלו בעצם פותח הכיסא הארגונומי, כשהמקצוע ההנדסי אשר מיישם את הממצאים במדע הארגונומיה. ניתן לומר שהוא בתחום הנדסת גורמי האנוש והמטרה שלו זה ליישם את התיאוריה, ואת העקרונות והמידע אשר נאסף במסגרת העיצוב של המערכות הטכנולוגיות בשביל להעלות במקסימום את נוחות המשתמש, וכמובן לשמור על הבריאות שלו ולהגביר את התפוקה שלו בתור משתמש.

 

עיצוב ייחודי

 

כאשר מדובר במונח "עיצוב ארגונומי" ניתן לומר שהוא נוגע באופן העיצוב של המוצרים השונים אשר נכללים בסביבה של העבודה במשרד, כמו ציוד משרדי וכמו כיסאות מנהלים אשר מכונים כפי שנאמר כסאות ארגונומיים , הדומים לרגליים ושולחנות עבודה לצד מגוון של מוצרים היקפיים אשר נלווים למחשב וגם מצויים בעמדת המחשב.  כפי שניתן להבין, המטרה העיקרית של הכיסא הארגונומי, הוא להבטיח את הנוחות המקסימלית בשביל האדם שמבצע את שימוש בכיסא, ביחד עם שמירה על הבריאות של המשתמש בעזרת מניעת כאבי גב, אשר כמובן קשורה באופן משמעותי לפן העיצובי של הכיסאות הארגונומיים, אשר מאופיינים בזכות השכלול שבהם, וזה שהם בעלי פונקציות רבות יותר שלא כמו כיסאות משרדיים רגילים. במערך השנים האחרונות פותחו שלל סוגים שונים של כיסאות ארגונומיים אשר שייכים לאזור המשרד.

 

בגלל שבהם נמצאים עובדים שמבלים את שעות העבודה המרובות שלהם בישיבה ארוכה וממשוכת אשר מהווים כמובן חלופה בריאה הרבה יותר לכיסאות המשרדיים הסטנדרטיים, והדגש בפיתוח של כיסא ארגונומי קשור מאוד לשיפור התמיכה בגב האדם, הנוחות והיציבה של המשתמשים בזמן יום העבודה הממושך, ביחד עם עידוד של תנועה בזמן הישיבה.

 

איך ישיבה ממושכת משפיעה על גופנו?

 

כאשר מדובר על ישיבה ממושכת, שהיא לא פעולה אשר טבעית בשביל גוף האדם, ניתן לומר שהיא טומנת בה הרבה נזקים בריאותיים לגוף שלכם, כשבעיקר נוצר הרבה מתח שנוסף אל המבנה של עמוד השדרה.

 

כאשר אדם מקפיד תנוחה קבועה של ישיבה, הדבר עשוי ליצור תופעות שונות לדוגמא, שיבוש בפעילות מערכת הדם, יצירת כאבי גב, פריצת דיסק, בלט דיסק, כאבי גפיים, כאבים בצוואר ובראש, גם אי סדירות במערכת העיכול ועוד נוספים. אבל ישנן מספר של פעולות אשר ניתן לעשות בשביל למנוע את ההיווצרות של הבעיות הבריאותיות אשר נובעות בגלל הישיבה ממושכת. הפעולה הכי חשובה היא להקפיד לעשות הפסקות כמה פעמים, בשביל לעשות סיבוב קצר ולקום קצת מהכיסא להזיז את הגוף, אכן מדובר בהפסקות אשר הן מאוד קריטיות עבור הגוף שלכם.

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים