לעשות מאמץ שחושפי השחיתויות יקבלו תעודות מהנשיא

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ד"ר עדי קול יש עתיד התכנסה לדיון מעקב בנושא בחינת החוק לעידוד טוהר המידות בשירות הציבורי. בישיבה שקיימה הוועדה הודיעה יו"ר הועדה כי תפנה לשרת המשפטים בבקשה לפעול ליישום חוק טוהר המידות ולהביא לקיומו של טקס מתן תעודות ההוקרה לחושפי שחיתויות, עוד במהלך כהונתו של הנשיא הנוכחי.

28.05.2014 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לעשות מאמץ שחושפי השחיתויות יקבלו תעודות מהנשיא

בעקבות פעילות הוועדה לפניות הציבור, הקלות בתנאים לקבלת תעודת הוקרה לחושפי שחיתויות. ח"כ קול: צריך לעשות מאמץ שחושפי השחיתויות יקבלו תעודות עוד מהנשיא הנוכחי.

מתשובת השרה שהתקבלה בוועדה  ב-31 במרץ 2014, הודיעה השרה כי פורסמה קריאה לציבור ולמבקרים הפנימיים בגופים עליהם חל החוק להמליץ על מועמדים לקבלת תעודת הוקרה, עד ל-1 ביוני 2014. בפרסום של משרד המשפטים מופיעה הדרישה מחושף השחיתות להציג תעודת ממצאים תעודה הניתנת לעובד ציבור שהתלונן על מעשה שחיתות או על פגיעה אחרת בטוהר המידות שבוצעו במקום עבודתו ותלונתו נמצאת מבוססת.

התעודה כוללת את ממצאי הבדיקה או תוצאותיה. מרבית חושפי השחיתויות אין בידם תעודת ממצאים, לפיכך היות תנאי זה כהכרחי ממעיט את סיכוייהם של רבים מחושפי השחיתויות להגיש מועמדותם לקבלת תעודת הוקרה.

יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול: "דיברנו עם נציגי של גופים רלבנטיים והם אמרו שהם לא יודעים מה זה תעודת ממצאים. הדרישה להביא תעודת הממצאים הופך את התהליך ללא רלבנטי. שאלנו את המשרד לביטחון פנים והם לא קיבלו אף בקשה לתעודה כזו. עברנו תהליך ארוך במטרה להביא ליישום החוק והבאנו לכך שכבר פורסמה קריאה אבל זו קבוצה ריקה, וכמעט אף אחד לא יוכל לקבל את התעודה. צריך לעשות מאמץ שחושפי השחיתויות יקבלו תעודות עוד מהנשיא הנוכחי "

הדס אגמון, משרד המשפטים אמרה: להבנתנו המטרה היא לתת תעודות הוקרה למי שחשף שחיתות, זה קריטי שהתעודות יינתנו למי שהתלונה שלו היא תלונה מבוססת. אי אפשר לקרוא את המונח תלונה מבוססת כשפעם אחת הוא אומר דבר אחד ובפעם השנייה משהו אחר.

ח"כ עדי קול: האם פסק דין לא מעיד על תלונה מבוססת? להגיד שאחרי פסק דין חלוט צריך עוד ללכת לפרקליטות זה לא הגיוני. הדרישה הזו מגוחכת. האם זה הגיוני שמעבר לשופט צריך לבקש מהמשטרה להמציא איזה מסמך. יש כאן בעיה קשה ואם אלה התקנות צריך לשנות אותם.

הדס אגמון: "בשורה התחתונה אנחנו מבינים את הקושי עם תעודת הממצאים ולכן אנחנו נאריך את המועד להגיש המלצות, ותעודת הממצאים לא תהיה תנאי סף להגשת ההמלצה. משרד המשפטים הוא זה שיעשה את הצעד האם התלונה הזו יכולה להיות מגובה בתעודת ממצאים."

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה): חשוב לנו שבחילופי הנשיאים הנושא הזה יקבל ביטוי, זה מאוד משמעותי. היום יש לנו חברי הכנסת השפעה כי היום הם מבקשים מאיתנו כל מיני דברים. אני התניתי את ההצבעה שלי בכך שהמועמד לנשיאות צריך לטפל בנושא הזה.

עו"ד אליס גולדמן מתנועת אומ"ץ: אפשר להשתמש בצו ההגנה הניתן לחושפי השחיתויות ולקבוע שהוא יהיה שווה ערך לתעודת ממצאים, לעניין קבלת תעודת ההוקרה

תגובות

מומלצים