שוויון בנטל בעיני חליל חלבי

לאור חוק השוויון בנטל שהשר לפיד שוקד על הכנתו, חליל חלבי בפניה עקצנית וצודקת לשר לפיד לעשות צדק מלא עם החברה הדרוזית.

04.06.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שוויון בנטל בעיני חליל חלבי

חליל חלבי , רס"ן במילואים ומפקד לשעבר במג"ב, פונה לשר האוצר לפיד שמכין הצעת חוק שוויון בנטל ומצפה להתייחסות אקטיבית והתחשבות בעמדותיו המובאות במכתב ומתן פתרונות לבעיות החברה הדרוזית.

חליל: " אני אזרח מדינת ישראל, בן העדה הדרוזית, מציע כי במסגרת החוק שכבודו שוקד על הכנתו, להתחשב במעמדה של החברה הדרוזית בישראל, ולהציע שוויון זכויות אזרחיות מלא.

החברה הדרוזית מאז קום המדינה ועד עצם היום הזה הייתה שותפה בנטל החובות באופן מלא, והוכיחה את מסירותה ונאמנותה למדינה ללא סייג".

חליל ממשיך ומציין שהיום כשנושא חשוב זה (חלוקת שוויון בנטל) עולה על הסדר היום הציבורי,  מן הראוי לתקן את העיוות הקיים שנמשך כבר עשרות שנים, ולדאוג שענייני הדרוזים יבואו על פתרונן.

"הדרוזים נמצאים במשבר חברתי גדול, ולצערי מופלים לרעה. למעשה,%83 מאדמות העדה הופקעו ע"י מוסדות המדינה, במסגרת חקיקה ותוכניות לאומיות שונות. בנוסף, הפכו כפרינו למקומות לינה לצעירים בלבד, אשר הגיעו לסף ייאוש.
מחד גיסא,אסור להם לבנות את בתיהם על אדמותיהם שירשו מהוריהם, בטענת העדר תכניות מתאר, אף-על-פי שהם לא זוכים לשום סיוע ואו עזרה ממשלתית.
מאידך,הצעירים שבונים בכל זאת את בתיהם על אדמותיהם, הם חיים תחת איום מתמיד מטעם רשויות האכיפה, ומוגדרים (לצערי)כעבריינים".

חליל מסביר לשר על המציאות הקשה של הישובים הדרוזים בישראל "ביישובנו אין פיתוח שכונות ותשתיות, כך גם אין מקומות עבודה,ויותר מ- 2000 בתים בדלית אל כרמל השייכים לחיילים משרתים בפועל ומשוחררים, אינם מחוברים לרשת החשמל הארצית, ולחלקם אין מים".

חליל"מצב זה הפך לבלתי נסבל, תוך התנערות מוסדות המדינה ממה שעובר עלינו. לכן קיימת עתה הזדמנות לתקן את העוול, זאת במסגרת הצעת החוק החדש, אשר במסגרתו חובה להתייחס לחלוקת הנטל כפועל יוצא, ובצורה שווה כנה ואמיתית.

למרות שאני בז לביטוי זה, אך חובה עלי להזכירו בנסיבות אלה, והוא: הדרוזים אינם צריכים להוכיח שוב את מידת נאמנותם למדינה – כי אם, על המדינה להוכיח את נאמנותה לדרוזים ובמיוחד לעדה שנשאה בנטל האחריות הלאומית בתקופות המבחן הקשות".

חליל ממשיך ואומר: "לדרוזים יש ערך אסטרטגי חשוב מאוד בשמירת מרקם היחסים החברתיים העדין במסגרת החברה הישראלית ועוד יותר חשוב הדבר לזהותה של המדינה ולחוסנה הפנימי. לדרוזים מגיע הפלייה מתקנת, ושוויון נכון ואמיתי, ולא "מס שפתיים". הדרוזים הם דוגמא טובה ואמיתית של אזרחים לא יהודים שנטלו אחריות אזרחית במלואה ולמען המדינה והעם.

הגיע הזמן לתקן את העיוות, כי במקורות נאמר: "ואהבת לרעך כמוך, כי אדוני ציווה אותך".
 מקווה שבהזדמנות זו נוכל להרגיש את אהבת הרעות האמיתית ולהיות אזרחים שווים אמיתיים ובכל".

תגובות

14. حسين לפני 11 שנים
يعطيك العافيه يا ابو زوهير
13. ابن الداليه לפני 11 שנים
لا يصح الا الصحيح
12. סמיר לפני 11 שנים
שוויון הנטל שצריך שיהיה
11. אמיר לפני 11 שנים
יש מי שדואג לחברה
10. אדם לפני 11 שנים
ראש
9. תושב לפני 11 שנים
כל הכבוד חליל
8. צעיר לפני 11 שנים
דברים כדורבנו
7. צעיר לפני 11 שנים
צריך לדעת לקחת ולעשות
6. חלבי לפני 11 שנים
אין מילים אבל?
5. רביע לפני 11 שנים
לחליל
4. אדם לפני 11 שנים
כל הכבוד זה מנהיג
3. דאר חסון לפני 11 שנים
קדימה
2. נסראלדיניה לפני 11 שנים
אללה יעזק
1. דלואני לפני 11 שנים
ישר כוח

מומלצים