בזכות ניתוח נדיר ומשולב מימי חזרה לראות

חודשים ארוכים סבלה מימי לוי בת ה 75 מכרמיאל מירידה משמעותית באיכות הראיה, היא ניסתה טיפולים שונים אבל ללא הועיל, "הרגשתי שכל העולם נהיה לי שחור ואני לא מצליחה לראות כמעט כלום וזה ממש הפחיד אותי". ד"ר ינון שפירא מנתח ממחלקת עיניים בכרמל יחד עם ד"ר ג'ני ג'רבשיאן מנתחת ממחלקת א.א.ג ניתחו את מימי והיא חזרה לראות.

31.03.2024 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בזכות ניתוח נדיר ומשולב מימי חזרה לראות

ד"ר ינון שפירא וד"ר ג'ני ג'רבשיאן, צילום  אלי דדון וירון חזן

מימי: "אין לי מילים להודות לצוות של כרמל אתם החזרתם לי את האור לחיים ועכשיו הודות לכם אני יכולה לראות את העולם ואת הנכדים שלי".

 

מימי אובחנה ע"י צוות המומחים של המרכז לטיפול במחלתTED  , במחלקת עיניים ביה"ח כרמל, כסובלת ממחלת עיניים בבלוטת התריס (thyroid eye disease, TED). מחלה שהתקדמה מאוד וגרמה ללחץ מסוכן על עצב הראייה של מימי עד כדי סכנת עיוורון.

 

"מדובר במחלת עיניים הקשורה לבלוטת התריס" מסביר ד"ר שפירא, מומחה ארובת העין ומקים השירות לטיפול במחלתTED  . "הפרעות בתפקוד בלוטת התריס (התירואיד) יכולות להוביל ללחץ על עצב הראיה של החולה. הלחץ שנוצר בארובת העין יכול לגרום לפגיעה קשה ומשמעותית בעצב הראייה, עד כדי עיוורון של החולה".

 

צוות המומחים של המרכז לטיפול במחלתTED  כרמל ניסה להימנע מניתוח, ומימי טופלה באמצעות סטרואידים והקרנות של ארובת העין אך מצב המחלה היה כבר מתקדם מידי והטיפול לא הועיל.

 

"לאחר שניסינו פתרונות תרופתיים והקרנות ללא שיפור, ניתוח דקומפרסיה של ארובת העין סביב עצב הראייה היה הפתרון והמוצא האחרון שיכולנו להציע. הצענו אותו למימי והיא הסכימה", מספר ד"ר שפירא.

 

מדובר בניתוח מורכב, שכן על מנת להפחית ביעילות את הלחץ על עצב הראייה יש צורך בהסרת עצמות הנמצאות עמוק בארובת העין אשר מקיפות באופן צפוף את עצב הראייה. כל זאת בקרבה למוח ולכלי דם חשובים. לכן לא מדובר בניתוח דקומפרסיה רגילה של ארובת העין שהוא הליך פחות מורכב ויותר שכיח.

הוחלט שהניתוח הארובתי יבוצע בגישה אנדוסקופית (עם מצלמה זעירה דרך מעברי האף ללא חתך חיצוני) בשיתוף פעולה בין רופאי העיניים לבין הרינולוגים מומחי רופאי האף אוזן וגרון. צוות המומחים של כרמל ביצע צילומי סיטי מפורטים של אזור הארובה על מנת לתכנן את הניתוח.

 

ד"ר ג'ני ג'רבשיאן רינולוגית ומנתחת א.א.ג בכירה בכרמל מסבירה כי "גישה לחלק האחורי של ארובת העין מתאפשרת בצורה בטוחה בגישה אנדוסקופית דרך מעברי האף והסינוסים מבלי לבצע חתכים חיצוניים בפני המטופל. בניתוח אנחנו מסירים בעדינות את קירות העצם בחלק האחורי של ארובת העין ומשחררים לחץ מעצב הראייה תוך שימוש במצלמה זעירה וכלים מיוחדים."

 

לאחר הניתוח מימי שוחררה לביתה למנוחה, והצוות חיכה מספר ימים להתאוששות ולבדיקה של העצב הראיה.

"לשמחתנו תוך מספר ימים ראינו שיפור מצוין בראיה של מימי, ללא כל סיבוך מהניתוח", מספרים ד"ר שפירא וד"ר ג'רבשיאן. "חדות הראיה שלה השתפרה פלאים והיא חזרה לראות ראיית צבעים מלאה, מה שאבד לה לפני הניתוח. לפני הניתוח ראינו סימנים ברורים שעצב הראיה נפגע וכעת אנחנו רואים שהוא משתקם יפה וחוזר לתפקוד מלא".

 

ניתוח הדקומפרסיה סביב עצב הראייה בארובת העין של מימי בגישה אנדוסקופית (דרך האף) נעשה לראשונה בכרמל והוא מהבודדים מסוגו בצפון שנעשה תוך שיתוף פעולה הדוק בין מנתחי העיניים למנתחי הא.א.ג.

 

ד"ר ינון שפירא אומר כי "בזכות מרכז ה TED החדש שלנו אנחנו רואים יותר ויותר מקרים מורכבים, ואנחנו שמחים להעניק את השירות והטיפול המתקדמים ביותר לחולים שלנו".

 

ומימי מאושרת, פותחת שתי עיניים גדולות ומחייכות ומודה לכל הצוות המצוין של כרמל.

"ליוו אותי צוות של מלאכים, כל הרופאים והאחיות הצוות הסיעודי כולם היו אנושיים וטיפלו בי מכל הלב, בכרמל החזירו לי את האור לעיניים ואין לי מילים להודות לכם על כך".

 

התמונה למטה, מימי וד"ר ינון שפירא בבדיקות במחלקת עיניים לאחר הניתוח, צילום  אלי דדון וירון חזן

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים