הלחימה נמשכת בעזה ובגבול לבנון

ירי של טילי נ"ט ושליחת קטב"מים לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון, כתוצאה נפגעו חמישה חיילים, שלושה פונו לטיפול בבית חולים רמב"ם בחיפה ושני לוחמים פונו לבית חולים זיו בצפת, צה"ל תקף מטרות בלבנון והשתלט על מוצב באדר בגדוד שאטי של חמאס, עשרות מחבלים חוסל.

10.11.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הלחימה נמשכת בעזה ובגבול לבנון

 

צוות הקרב של חטיבה 401 תוקף במרחב גדוד שאטי של ארגון הטרור חמאס. במשך ימי הלחימה, חיסלו הלוחמים כ-150 מחבלים והשיגו שליטה על מעוזים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

 

בין היתר, מוצב "הספינה",בתוכו נמצא והושמד אתר לייצור אמל״ח, עמדות שיגור ורשת תת-קרקע. כמו כן, פעלה החטיבה במלון "בלו ביץ'" הממוקם ברצועת החוף בצפון הרצועה. במלון זה התבצרו כ-30 מחבלי חמאס אשר ירו מספר טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל. לאחר ההשתלטות נמצא כי המחבלים השתמשו בחדרי המלון כמחסה הגנה ולטובת תכנון מתקפות מעל ומתחת לקרקע.

 

ביממות האחרונות השיגו לוחמי החטיבה שליטה במוצב "באדר" המוצב המרכזי של גדוד שאטי הממוקם בקרבת מחנה פליטים ומבנים אזרחיים. במסגרת הפשיטה על המוצב השמידו כוחות חטיבה 401 מפקדות צבאיות ועמדות שיגור. מוצב זה הינו המוצב האחרון שנותר על גבול שאטי וגם הוא  הושמד.

 

 

תשתית מודיעין ששימשה את מחבלי חיזבאללה לצד שורת אתרים צבאיים; צה"ל השלים תקיפה נוספת של מטרות ארגון הטרור חיזבאללה

 

 

בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו שורת מטרות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון.

 

 

בין המטרות שנתקפו, מספר מבנים ועמדות צבאיות בהן פעלו מחבלי הארגון, מחסן אמצעי לחימה ותשתית מודיעין ממנה מחבלים הכווינו טרור נגד מדינת ישראל.

 

תיעוד ממצלמות גו פרו של מפקדי חטיבה 401: סרטון קישור

 

תיעוד של פעילות חטיבה 401 בצפון רצועת עזה: סרטון קישור

 

קולות קשר מפקודת ההתקפה של מפקד חטיבה 401, אל"ם בני אהרון, ללוחמיו לפני ההתקפה החטיבתית על ארבעת היעדים: קישור לקשר

 

תקיפות של חיל האוויר בהכוונת כוחות של חטיבה 401: סרטון קישור

 

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים