פסטיבל ימי ענף הזית בגליל

הפסטיבל חוצה תרבויות ומאפשר לקהל הצצה אל תהליך הפקת שמן הזית בקרב העדות והדתות השונות, היהודים, המוסלמים, הדרוזים, הנוצרים, הבדווים והצ'רקסים, כל עדה והדרך המיוחדת שלה.

30.10.2013 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פסטיבל ימי ענף הזית בגליל

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומנכ"ל משרד התיירות היו האורחים המרכזיים בטקס שבמהלכו הוענק אות יקיר הענף לאלעד ארליך ז"ל
רגע מרגש במיוחד נרשם בטקס הפתיחה של פסטיבל ימי ענף הזית, שנערך ביום ראשון במלון גרדניה בנצרת, כאשר אל הבמה הוזמנו הוריו של אלעד ארליך ז"ל, כדי לקבל בשמו של בנם את אות יקיר ענף הזית לשנת 2013.

אלעד נהרג בחודש יוני השנה בשעה שעשה דרכו מקיבוצו שדה נחמיה לשירות מילואים. בצומת הגומא פגע בו כלי רכב אחר שנהגו לא ציית לט\אור אדום. ארליך, שהיה מנהל המדור ללימודי חוץ במכללת תל חי, פעל רבות לקידומו של ענף הזית בישראל והיה מהמייסדים של הכנס המקצועי של ענף הזית, כנס שיתקיים בחודש הבא בפעם השלישית ברציפות.

אורחים רבים הגיעו לנצרת לציין את פתיחתו של פסטיבל ימי ענף הזית ה-19. הפסטיבל חוצה תרבויות ומאפשר לקהל הצצה אל תהליך הפקת שמן הזית בקרב העדות והדתות השונות – היהודים, המוסלמים, הדרוזים, הנוצרים, הבדווים והצ'רקסים, כל עדה והדרך המיוחדת שלה.

שיתוף פעולה פורה בין המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד התיירות, משרד ראש הממשלה והרשות לפיתוח כלכלי ערבי , ענף זית ומועצת הצמחים, קק"ל ועמותות התיירות , תיירנים, חקלאים ותושבי הגליל .

בין האורחים שבאו לחגוג את הפתיחה היו גם שגריר אתיופיה בישראל, הלווה יוסף מנגיסטו, אשר מבקש להזמין לאתיופיה נציגים של ענף הזית הישראלי כדי לבחון כיצד ניתן לפתח בארצו את הענף. מי שהזמין את השגריר היה שגריר ישראל לשעבר באונסקו, יצחק אלדן, שהיה מיוזמי הקמת שביל הזית בישראל ובמהלך הערב העניק אות הוקרה לעיריית נצרת, על פועלה בקידום תיירות הזית בישראל.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ציין בדבריו שהמשרד משקיע תקציבי פרסום ופעילות בארץ ובעולם כדי לקדם את הזית כמוצר תיירותי, בדומה ליין הישראלי שהפך לשם דבר בעולם: "אנחנו פועלים למלא את הצפון במטיילים על ידי יצירת עוגני תיירות אטרקטיביים, ופסטיבל הזית הוא אחד מהם. במקביל אנחנו פועלים לפזר את תנועת תיירות הפנים על פני כל השנה, ולא רק בחגים, וזאת כדי לווסת את הביקושים - דבר שיוביל להוזלת המחירים. הדרך לעשות זאת היא לתאם את מועדי החופשות מבתי הספר עם התיירות".

מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, סיגל שאלתיאל הלוי אמרה: "המשרד לפיתוח הנגב והגליל מוביל את פסטיבל ענף הזית מזה שנים מתוך הכרה בחשיבותו הכלכלית והחברתית. אנו ממשיכים לקדם כל העת מחקר ופיתוח תיירות בחבל ארץ זה, לצד תמיכה ביזמות עסקית ותיירותית. חזון השר לפיתוח הנגב והגליל שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים והשר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, להבאת 300 אלף מתיישבים חדשים לאזור בעשור הקרוב הופך למציאות כאשר המוני מבקרים מגיעים אל הגליל במסגרת אירועי התיירות והתרבות ומתרשמים מתנופת הפיתוח ויתרונות הגליל".

את החלק האמנותי של הערב הובילה התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחה של סיוון אלבו בן חור, אליה הצטרפו ארבעה נגני אנסמבל מזרחי ויחד הם ניגנו מספר יצירות קלאסיות אשר קיבלו עיבוד חדש ומעניין.

הפסטיבל

צילום: טליה אשוח סלומון

תגובות

מומלצים