תת ניצב ג׳יהאד חסן מונה למפקד בית הספר של מג"ב

החלפת פיקוד בבית הספר של משמר הגבול במעמד מפקד החיל, ניצב אמיר כהן, כחמישה חודשים לאחר שנכנס לתפקידו כממלא מקום מפקד בית הספר החיילי במקביל לתפקידו כמפקד המשמר הלאומי, תת ניצב מאיר אליהו מסיים את תפקידו, ובמקומו מינה מפקד מג״ב את תת ניצב ג׳יהאד חסן.

07.05.2023 מאת: פורטל הכרמל והצפון
תת ניצב ג׳יהאד חסן מונה למפקד בית הספר של מג"ב

 

תת-ניצב ג׳יהאד חסן, בן 51 נשוי + 2 תושב סאג׳ור. בין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במשמר הגבול: מפקד מג״ב איוש, מפקד מג״ב דרום, מפקד מג״ב ירושלים, סגן מפקד מג״ב צפון.

 

 

 

בית הספר החיילי משמש כמרכז הכשרה מהותי במשמר הגבול ובמשטרת ישראל שבמסגרתו מוכשרים לוחמי החיל במנעד הקורסים השונים, החל מקורסי ההכשרה הבסיסיים, קורסי הלחימה בטרור ובטיפול בהפרות סדר וכלה בקורסים הבכירים כמו קורס הקצינים ועוד.

 

 

 

כמו כן, ביה״ס משמש ככוח מבצעי מרכזי בעתודת הכוחות של משמר הגבול ומשטרת ישראל.

 

 

 

מפקד בית הספר היוצא, תת-ניצב מאיר אליהו, בן 47 נשוי + 4 תושב שדה תרומות.

 

 


משמש כיום מפקד המשמר הלאומי ובין תפקידיו האחרונים אותם ביצע במשמר הגבול: מפקד מג״ב ירושלים, מפקד מג״ב עוטף ירושלים, מפקד החטיבה הטקטית.

 

 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר בנאומו: "ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

 


זהו הציווי שמנחה את לוחמינו בלחימה בטרור כנגד רוצחים מתועבים שכל מטרתם היא לפגוע באזרחי ישראל. ביום חמישי האחרון הגיע לסיומו מצוד שנמשך חודש ימים. כוחות ימ"מ ופלוגות משמר הגבול יחד עם שב"כ וצה"ל, סגרו חשבון וחיסלו בלב הקסבה בשכם את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן בו נרצחו האם לוסי ושתי בנותיה, מאיה ורינה זכרם לברכה.

 

 

 

משמר הגבול מהווה זרוע מבצעית של משטרת ישראל ומשמש חוד החנית בלחימה בטרור, בהפרות הסדר ובפשיעה החמורה. יחידות החוד של החיל ימשיכו לשמש ידה הארוכה של מדינת ישראל להגיע לכל מקום, לכל אחד, בכל שעה ובכל מזג אויר.

 

 

אני רואה את בית הספר החילי ממשיך להתחדש ברוח הדור והתקופה. להיות ראשונים ולהוביל בכל תורות לחימה וטכניקות הקרב. אתגרי ביטחון הפנים לא תעלמנה מאליהן והן מחייבות מענה מבצעי הולם. בעשור הקרוב משמר הגבול ימשיך להאדיר את יכולותיו בכל תחומי העשייה ובית הספר החילי הוא הציר המרכזי בבניין כוחו של החיל".

 

 

 

בהמשך דבריו פנה מפקד מג״ב למפקד ביה״ס הנכנס ואמר:"ג'יהאד, זוהי משימה חדשה ומאתגרת בה יהיה עליך להניח נדבך נוסף של מקצועיות, ערכיות ומצוינות. שימשת בעבר מד"ר ביה"ס החילי ויש בידיך הניסיון, המנהיגות והמקצועיות כדי להצליח. אני בטוח שהניסיון אותו צברת במשך השנים כמפקד בחיל יעמוד לזכותך במשימה החשובה המוטלת עליך".

 

 

 

למפקד ביה״ס היוצא, אמר מפקד החיל:"מאיר ידידי, הטלתי עליך משימה לשמש ממלא מקום מפקד ביה"ס החילי, ידעתי שאלו הן הידיים הבטוחות ביותר להפקיד בהם את הפיקדון היקר הזה. בחמישה חודשים האחרונים הטבעת את חותמך והשפעת בכל תחומי ההדרכה וההכשרה. הובלת את ביה"ס החילי באופן הראוי לכל הערכה ואני מודה לך על כך".

 

 

 

מפקד ביה״ס היוצא, תת-ניצב מאיר אליהו אמר בנאומו:"לאורך הפיקוד על בית הספר, ליוו אותי הזיכרונות מתקופתי כמפקד בגדוד הכשרת הלוחמים, זיכרונות וחוויות שעיצבו במידה רבה את המפקד שצמחתי להיות.נחשפתי למפקדי הגדוד והפלוגות, לראשי הענפים אשר דואגים מידי יום להעניק את המענה הראוי והטוב ביותר בכלל מסגרות בית הספר ויוצרים מערכת בריאה, מקצועית וערכית עבור החיל כולו.

 

 

 

בימים חגיגיים ומרגשים כאלו, בו חוגג החיל שלנו 7 עשורים להקמתו, משימת הפיקוד בבית הספר החילי הופכת מרגשת כפליים. בשבוע שעבר היינו חלק מעצרת ה-70, אירוע מרגש ועוצמתי בו נכחו כמעט 6000 לוחמים, לוחמות, חניכים, קצינים ומפקדים - כולם, ללא יוצא מן הכלל, עברו בכותלי בית הספר וקיבלו כאן את הכשרתם הראשונית. אותם לוחמים ומפקדים הם אלו הממשיכים לעטר את דפי המורשת של החיל שלנו, הם אלו שמשתמשים במטען הערכי והכלים שניתנו להם כאן בשטח ומסבים לנו גאווה מידי יום ביומו".

 

 

 

מפקד ביה״ס הנכנס, תת-ניצב ג׳יהאד חסן אמר בנאומו:"בגאווה גדולה ובחרדת קודש אני מקבל ליידי היום את האחריות והזכות לפקד על בית הספר החילי. את בית הספר אני מכיר היטב ומקרוב, לפני שלושה עשורים התחלתי את דרכי כאן, במשך השנים ביצעתי שורה של תפקידים. בית הספר החילי מהווה מרכז הכשרה מרכזי, מהכשרות ברמת הלוחם ועד הקורסים הבכירים, בנוסף מהווה מרכז ידע מקצועי בתחום הטרור וההפס"ד ומשמש ככוח המבצעי והמרכזי של כוחות העתודה של משמר הגבול ומשטרת ישראל.

 

 

המצפן שיוביל את בית הספר הינו מתן מענה מקצועי, ערכי ומבצעי, הן באיכות ההדרכה והן בחיזוק הקשר עם יחידות השטח של מג"ב ומשטרת ישראל תוך מתן דגש לחניכה המבצעית מתוך יזומה, חדשנות וחשיבה יצירתית".

 

 

מצ״ב קישור לצילומים מהאירוע.
קרדיט צילום: דוברות המשטרה.


 

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים