הספורט המוטורי בישראל ספורט לעשירים

כך אמר ח"כ סימון דוידסון, יו"ר ועדת המשנה לתקצוב הספורט, בדיון ראשון שקיימה הועדה בנושא תקצוב התאחדות הספורט המוטורי בישראל.

07.06.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הספורט המוטורי בישראל ספורט לעשירים

 

בפתח הדיון אמר היו"ר ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד): "הספורט המוטורי היום בישראל הוא ספורט לעשירים מאד, החל מרכישת האופנוע, דרך האימונים בארץ ועד לאימונים בחו"ל. נטרלל את מי שצריך לטרלל כדי שהענף יזכה להכרה."
 

 

מנהל אגף תקציבים ותכנון במשרד התרבות והספורט גיא אטיאס: "אנחנו רואים בענף הזה ענף מתפתח וצומח. שינוי תקנות אורך כשנתיים בממוצע. אנחנו לא יודעים לקצר את זה למרות שאנחנו כן מבינים את הצורך."
 

 

מנכ"ל התאחדות הספורט המוטורי ניב צורי: "יש לנו ספורטאים שמייצגים אותנו בעולם ולא מקבלים כל עזרה מהמדינה. זה אחד ענפי הספורט היקרים ביותר. בהכנות אולימפיות יש כעשרים ספורטאים כישרוניים."

 

צורי הוסיף: "היום קיימים 3 מתקני אספלט בפצאל, ב"ש וערד. אין מסלול באזור המרכז. כניסה למסלול כזה עולה 250 ש"ח ליום. בשביל להיות ספורטאי צריך להתאמן פעמיים שלוש בשבוע."
 

 

מנכ"ל ליגת האקסטרים מיכאל חן "המדינה נהנית ממיליונים של מסים על רכבי ספורט אבל בסוף לא נותנים להם להתחרות."
 

 

יו"ר התאחדות הספורט המוטורי ירון דור: "אנחנו צריכים קרקע בגודל של 400 דונם לטובת מסלולים למוטורי. כיום אין פה מסלול אחד שעומד בתקן לאליפות עולם. כל מי שמנסה להקים מסלול, רשות מקרקעי ישראל עוצרת אותו."
 

 

גיא אלמגור, הורה לילד ספורטאי: "הבן שלי בן 14 והוא רוכב מגיל 3 . העלות המוערכת היא 300-400 אלף ש"ח בשנה כשעושים את זה באופן חובבני ואם עוסקים בספורט הזה באופן מקצועי זה מגיע למיליון ₪. בארץ זה כמובן לא מתאפשר. בסמוך למילאנו, למשל, יש 160 מסלולים."
 

 

מדריך בספורט המוטורי תומר גואטה: "אם אני רוצה לשחק כדורסל, אני הולך למגרש הקרוב לביתי. אם אני רוצה לרכוב – אין לי איפה."


 
הורה לילד ספורטאי ליאור אליה: "הבן שלי זיו בן 12 וחצי ולפי החוק כרגע הוא מורשה להתחרות בנפח של 250 סמ"ק בלבד. בכל העולם רוכבים ילדים בגילו על נפחים גדולים יותר. אם הוא ירצה להתחרות הוא לא יוכל. הוא יצטרך לחכות עד גיל 17 שישתחרר לו הרישיון שיאפשר לו להתחרות בנפח של 300 סמ"ק."


 
מאמן אקדמיה למוטוקרוס מתן ניר: "מי שרוצה למכור את הכלי הספורטיבי שלו ולהתקדם לכלי חדש עובר גיהנום. מדובר בהליך סבוך שדורש, בין היתר, חתימה של עו"ד. בגלשן למשל לא עוברים כזה גהנום."


 
היזם איתי דור: "אני הקמתי בווינגייט מתקן של מסלול מוטורי בעלות של-2.5 מיליון ש"ח ויש לי 400 לקוחות. אני משלם שכירות וארנונה נוספת על זאת של וינגייט. התפעול השוטף לבדו לא מצליח להחזיק את המתקן. איך רוצים לגייס יזמים לתחום?"


 
ח"כ דוידסון סיכם את הדיון סיכום: "אני אפנה לרמ"י ואקיים עמם דיון. לא צריך להחריג את המגרשים כספורט מוטורי אלא כספורט. כי אם לספורט מאפשרים אז למה לא לספורט המוטורי? זה לא הוגן.

מרשות המסים אנחנו מבקשים לאפשר לרוכב לרכוש ארבעה כלים (במקום שניים כיום) שיהיו פטורים ממס. הנושא השלישי הוא גיל המינימום שעומד היום על 8 להוצאת רישיון נהיגה ספורטיבי. משרד הספורט צריך להוריד את הגיל ל-4 כדי לאפשר לילדים להתחיל להתחרות בגיל 8.

אי אפשר שיתחילו להתאמן ולהתחרות באותו גיל. משרד הספורט צריך להכניס את הענף המוטורי להכנות האולימפיות, כמו כל הענפים האחרים. זה לא בשמים. הם מייצגים את המדינה ומגיעים להישגים עם דגל ישראל."​
 

 

תגובות

מומלצים