מסאחה בית מאזן למניעת אשפוז פסיכיאטרי

בית פונה לציבור הערבי מתוך הבנת הצורך במרחב המאפשר מענה טיפולי תוך התייחסות לצרכים החברתיים, השפתיים והתרבותיים של האוכלוסייה הערבית בישראל, הבית החם, הסדנאות התומכות, והחקלאות בשדה הטיפולי, מאפשרים אווירה תומכת ומסייעת לדיירים.

26.11.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מסאחה בית מאזן למניעת אשפוז פסיכיאטרי

 

הבית המאזן למניעת אשפוז פסיכיאטרי שמובילה עמותת מסאחה, מרחב ממוקם בסוואעד חמירה, בצפון הארץ. 

 

מטרת הבית המאזן להפחית את הצורך באשפוז פסיכיאטרי בקרב אנשים המתמודדים עם משבר נפשי חריף. זאת, על ידי ליווי, טיפול ותמיכה באופן מכיל, המסייע בניהול המשבר, ומקדם החלמה וחזרה מהירה לתפקוד במגוון תחומי החיים.

 

 

סוהיר "לראשונה במגזר בית שמאפשר לעזור להתמודד נפשית"

סוהיר דקסה חלבי, עו"סית קלינית שמתמחה בטראומה, שכבר ניהלה מספר פרויקטים חשובים ומוצלחים ומזה שנה נמצאת בפרויקט חשוב מסאחה, בית מאזן למניעת אשפוז פסיכיאטרי. פרויקט ראשון מסוגו בחברה הערבית בארץ שמאפשר לאנשים לבוא לאשפוז באווירה כפרית ובתוך הקהילה.

 

מסאחה בית מאזן למניעת אשפוז פסיכיאטרי המשותף למאוחדת ולעמותת מסאחה, מרחב ממוקם בכפר סוואעד חמירה, הבית פונה לציבור הערבי מתוך הבנת הצורך במרחב המאפשר מענה טיפולי, תוך התייחסות לצרכים החברתיים, השפתיים והתרבותיים של האוכלוסייה הערבית בישראל.

 

סוהיר: "הבית הזה מאפשר לנו לעזור לדיירים להתמודד נפשית, אם בשל טראומה או בשל דיכאון אחרי לידה, או מחלות נפש פעילות, בעצם הם מקבלים טיפול מותאם להם אישית, גם מבחינת השפה, הכל נעשה ע"י אנשי מקצוע, שנותנים כל סוגי הטיפולים".

 

סוהיר: "אנשים מיום ליום נהפכים ליותר מודעים למצב שלהם ולצורך לטפל בעצמם ולקבל טיפול מניעתי שמצבם לא יורע, אנחנו בבית עוזרים ומאפשרים לאנשים לעלות על דרך המלך בחזרה".

 

סוהיר: "אנחנו מאמינים בטיפול דרך התחברות לאדמה, ובחווה החקלאית מאפשרים למטופלים התחברות לאדמה דרך מספר תחנות טיפוליות, האנשים מרגישים בטוחים בתוך החממה, יש עבודה בחורף ובקיץ, ויש הרגשה של בית חם עבור כולם".

 

סוהיר:"חשוב לציין שהטיפול מסובסד ע"י קופות החולים, הטיפול בחינם ניתן ע"י מיטב הרופאים והפסיכולוגים, טיפול מקצועי שלוקח בחשבון את ההיסטוריה והרקע והשפה של כל דייר, אנחנו עושים עבודה בהזמנת המשפחות של הדיירים לשישי קפה, וככה אנשים מבינים שהמקום הוא בטוח לדיירים".

 

"ההליך הטיפולי בתוך השדה הוא חלק בלתי נפרד מהליך הטיפול הכללי בתוך הבית".

 

סוהיר:"יש לנו חדרי טיפול, יש את העבודה בשדה הטיפולי, בכל יום יש סדנה תומכת טיפול, קרמיקה, קדרות, יוגה, טיפול בתנועה, סדנת אפיה, תרפיה בצילום, שיאצו ודיקור סיני ועוד. תכנית הבית שלנו היא עשירה ומסייעת בתהליך הריפוי והיכולת של האנשים להפיק כמה שיותר מתקופת האשפוז. לכל שאלה ניתן לפנות למנהלת הבית סוהיר בטלפון 0547533870 ".

 

נתי טל מנהל החווה החקלאית: "דרך הטיפול אנחנו עושים חקלאות, גם נגרות, אנחנו גורמים לדיירים להרגיש שאפשר, ומביאים אותם להאמין ביכולות שלהם, וכך גורמים לדיירים להביא רעיונות ולממש אותם, דרך תהליך של בחירת העץ והשיוף והתוצר הסופי, אנחנו זורעים ומנביטים ומשקים כל יום אז יש לנו שתיל ואנחנו שותלים בערוגות ויש פרי ויש זרעים לעונה שאחרי, הרעיון של החקלאות שאנחנו עושים זה מזרע לזרע".

 

 

מסאחה בית מאזן למניעת אשפוז פסיכיאטרי

תגובות

מומלצים