רס"ן סאלח חלבי לא עוצר וממשיך להוביל

האישיות והמקצועיות של רס"ן סאלח חלבי לא משאירות אותו מאחור, הוא פרץ והגיע תוך זמן קצר למלא תפקידים רבים בחיל החינוך, והיום מקבל מצטיין רמטכ"ל, שוחחנו עמו על החיים בצל השכול והיעדים הבאים, סאלח אדם נוח ומקצועי, מחובק ע"י כל בני משפחתו ובמיוחד אשתו בנו ואביו.

05.09.2020 מאת: אמילי חלבי
רס"ן סאלח חלבי לא עוצר וממשיך להוביל

 

רב סרן סאלח רמזי חלבי, רק בן 35, תושב דאלית את כרמלשכבר הספיק להיות במספר תפקידים פיקודיים בחיל החינוך ותפקידים בתחום ההכנה לצה"ל. 

בעל תואר ראשון במדעי המדינה ממכללת עמק יזרעאל ותואר שני מאונ' חיפה גם במדע המדינה, לאחרונה סיים לימודי תעודה בפרויקט מנדל למנהיגות חינוכית בצבא במכון מנדל בירושלים.

רס"ן סאלח משרת בצבא מ 2003, היום מפקד מגמת הכשרות בבית ספר למקצועות החינוך באגף כוח אדם. בתפקידו האחרון היה סגן מפקד בסיס מחווה אלון.

סאלח נשוי ואבא לבן חמש, שעבורו המשפחה היא הדלק להצלחה, סאלח קיבל מצטיין רמטכ"ל בטקס שהתקיים בקרייה בת"א.

שאלנו אותו איך ההרגשה אחרי מעמד כזה?

סאלח: "לקבל מצטיין רמטכ"ל זה מעמד מאוד מרגש וזכות גדולה, להיות בין כשישים קצינים ונגדים מהצבא שנבחרו לקבל אות הצטיינות. יש לחדד כי המפקדים הם אלה שבוחרים את המצטיינים ואני שמח שהמפקדים ראו בעבודה שאני עושה כמצויינת וראויה להערכה". 

"אני אדם שעובד תמיד מהלב, ועושה את הדברים על הצד הטוב ביותר, הן לטובת החיילים והפקודים שלי והן לטובת המשימה עצמה. מצד אחד אתה רוצה להצליח במשימות ובתפקיד ומצד שני אתה צריך לדאוג לרווחת הפרט של חייליך ולחנוך אותם להיות חיילים טובים ומצויינים, לדרוש מהם רף גבוה ומקצועיות גבוהה ומצד אחר לדעת להוקיר אותם ולדאוג להם".

מנהל אוכלוסיות בצה"ל משתדרג כל הזמן ומדגיש את הקשר בין האוכלוסיות השונות, איך אתה רואה את זה?

סאלח: "נושא החיבורים בין האוכלוסיות השונות בצבא מאוד חשוב וזה היה סימן טקס המצטיינים של הרמטכ"ל, סימן חיבורים בחברה הישראלית, לדעתי זה דבר מאוד חשוב, ובמיוחד בצבא שמשרתים בו אוכלוסיות שונות ומגוונות שמרכיבות את החברה הישראלית, מיעוטים, עולים חדשים, וצברים מכלל המגזרים, ובצבא מן הראוי שלכל אחד יהיה כבוד והערכה לתרבות שלו ולדת שלו, אבל בסוף כולנו במטרה אחת, לשמור על המדינה ולשרת את הצבא נאמנה, אני חושב שזה הדבר שמלכד את כל מי שמשרת בצבא, ללא הבדל דת גזע ומין. הצבא מהווה תשתית חזקה לחיבור בין האוכלוסיות השונות, כאשר בצבא כולם שווים ומקבלים אותן זכויות וחובות".

 

 

איזה תחנות והכשרות עברת בדרך לתפקיד עד כה?

סאלח: "התחלתי בהכשרת היסוד בחיל החינוך והנוער, עברתי הכשרות וקורס קצינים, עשיתי מגוון רחב של תפקידים בדרך בתוך חיל החינוך, גם בתחום העבודה עם הנוער וההכנה לשירות בתוך המגזר הדרוזי ומחוצה לו,  עשיתי תפקידים שעוסקים באוכלוסיות יחודיות, בתפקידי האחרון כסגן מפקד מחווה אלון, ועיקר עיסוקי היה בהכנה לצה"ל באוכלוסיות יחודיות, בין אם זה בבסיסים של החיל והמערך ובין אם זה בקשר בין הצבא לקהילה, בתפקידי הנוכחי שאני נמצא בו שלושה חודשים, אני אחראי למעשה על כל הכשרות היסוד של חיל החינוך והנוער במגוון התפקידים של החיילים שמקבלים הכשרה בחיל, זה כולל מפקדים ביחידות ומש"קיות חינוך".

זה תפקיד עם הרבה אחריות על הכתפיים?

סאלח: "זהו תפקיד שאני מאוד אוהב ורוצה לעסוק בו, זה הרבה אחריות, אבל גם יכולת השפעה רחבה, ועבודה פיקודית מאוד משמעותית".

יש תכניות לעתיד?

סאלח: "אני ממשיך בדרכי בצבא, אני מקווה שבהמשך הדרך אמשיך לעלות ולהצליח ולהגיע רחוק כמה שאני יכול, כל אדם בתוכו שואף להתקדם ולהתפתח, וכך גם אני באופן אישי".

אתה אבדת אח ואמא תוך תקופה קצרה איך זה השפיע עליך?

סאלח: "לאבד אח ואמא בפרק זמן של שנה זו חוויה מאוד קשה, למשפחה ולי באופן אישי, אבל אני חושב שזה דבר שלוקחים איתנו לאורך כל הדרך, כי הזכרון לא חולף לעולם,וצריכים להבין שיש להמשיך בחיים, מצד אחד לזכור כל הזמן ומצד שני לא לעצור, להמשיך להתחזק ולהתקדם בחיים, כך עשיתי במישור האישי, להתחתן ולהקים משפחה, כך עשו גם אחותי ואבי, לכל אחד היום משפחה".

"גם במישור המקצועי לא לוותר ולפרוש ברגעים הקשים, אלא להסתכל קדימה ולהציב יעדים ומטרות ולהמשיך בדרך שאני מאוד מאמין בה ואוהב אותה, אני המשכתי בשירות איכותי ותובעני שמאוד מספק אותי ומאוד משמעותי עבורי".

אתה מקבל עידוד מהמשפחה?

סאלח: "בלי התמיכה המשפחתית אי אפשר להצליח, כשאתה איש צבא אז אתה הרבה זמן לא בבית, והתמיכה של אשתי ובני לאורך כל הדרך מאוד מחזקת אותי, והתמיכה לאורך כל הדרך של אבי ואחותי והמשפחה, לגבות ולעודד, אני אומר שזה החמצן שלנו, זה הדלק להמשך הדרך".

אתה מרגיש היום שהגעת ליעד?

סאלח: "אני עדיין בחור צעיר, אז אני חושב שעדיין לא הגעתי לכל היעדים שהצבתי לעצמי, זה טבעי שכל הזמן מציבים לעצמנו יעדים ומטרות באופן אישי וגם מקצועי, הרבה יעדים כבר השגתי, אני חושב שיש עוד המון יעדים בהמשך הדרך, אני אף פעם לא מפסיק להציב לעצמי כיוונים ומטרות לעתיד".

 

 

האם אביך ד"ר רמזי חלבי כאיש צבא ואיש ציבור ופוליטיקאי השפיע עליך?

סאלח: "הקשר ביני לבין אבי מעולה, הוא מורה הדרך שלי בחיים והחבר הכי טוב, בוודאי שהדרך שלו משפיעה עלי באופן אישי, יש לציין שאני גדלתי במשפחה שמגיל קטן אבא היה איש צבא, בנוסף היה איש ציבור ואקדמיה, אחי אמיר ז"ל היה סרן בצבא ולראותו על מדים ולראות את הדרך שלו זה מאוד השפיע עלי, היום אני רואה בתפקידי בצבא שליחות, עשייה משמעותית וגם סגירת מעגל משפחתית, שגם אני, אחי ז"ל ואבי שירתנו את הצבא והמדינה באופן מלא ומסור ורב שנים, עבורי להמשיך בדרך הזו זה מאוד משמעותי בנימה אישית וכן אבי הוא דמות לחיקוי עבורי".

אתה מעורב בחברה?

סאלח: "החברה החברים והמשפחה זה דבר שנותן לנו הרבה כוח ובוודאי יש לי המון חברים וקרובים, חברים מתקופת בית הספר והצבא, היום בצל הקורונה אנחנו עוברים בתקופה קשה שפחות נפגשים לא כמו בעבר, אבל משתדלים דרך הפלאפונים והמדיה לשמור על קשר תמידי".

"אני מאחל שנדע ימים טובים יותר ושמגיפת הקורונה הזו תיעלם מהעולם, שנחזור לשגרה בהקדם, ושכל אחד ישאף תמיד להציב יעדים ולהגיע אליהם בצורה הכי טובה, אם זה בשירות הצבאי או בשירות הציבורי והאזרחי".

 

פורטל הכרמל

תגובות

8. שלומי לפני 4 שנים
קצין וג'נטלמן
7. מהכפר לפני 4 שנים
אתה אדם מוערך מאוד וראוי לזה
6. סלאח נסראלדין לפני 4 שנים
לסאלח היקר
5. שאדי לפני 4 שנים
גאווה
4. דלוואני לפני 4 שנים
השמים הם לא הגבול
3. מגיד אסעיד לפני 4 שנים
כל הכבוד
2. עארף לפני 4 שנים
סאלח חלבי
1. רביע חלבי לפני 4 שנים
סאלח .. מגיע לך

מומלצים