איך יוצרים הפרדה אקוסטית בחללים גדולים?

במקומות רבים, לרבות חללים גדולים כמו אולמות אירועים, בתי ספר ומרכזי קונגרסים – תהיה דרישה בהפרדה של המרחב למטרות וצרכים שונים. ההפרדה בדרך כלל תידרש לזמן מוגבל ולכן היא צריכה להיות מודולרית, ניתנת לפריקה ולא קבועה.

11.10.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך יוצרים הפרדה אקוסטית בחללים גדולים?

ש.א טכנולוגיות

 

 

הוספה של קיר הפרדה אקוסטי יעניק למקומות רבים וגדולים את האפשרות ליהנות מבידוד אקוסטי באופן האפקטיבי והנוח ביותר.

 

מחיצות אקוסטיות כאמצעי חלוקה של חללים

 

כדי ליצור את ההפרדה האולטימטיבית ביותר שתאפשר לכל אחד להתרכז בעיסוקו ולא להיות מושפע ממגוון הרעשים מבחוץ, יש לשים לב למספר אלמנטים של המחיצות האקוסטיות בעת בחירתן:

 

עובי  – ככל שהחיץ יהיה עבה יותר, כך ניתן יהיה להרוויח את הבידוד היעיל והאיכותי ביותר.

 

חומרי גלם – כיום ניתן למצוא קירות הפרדה ממגוון חומרי גלם כמו סוגי בדים, צמר, זכוכית, שעם, עץ, לבד, גומי, אלומיניום וכו'. אולם, כיום המחיצה האקוסטית ביותר הינה עשויה ממלמין או פורמייקה בנוסף לחומרי גימור איכותיים.

 

מראה אקסקלוסיבי שמתכתב עם המרחב – מוטב לשים לדגש גם לגימור ולציפוי של המחיצה. כמו כן, יש היום עיצובים רבים ואלגנטיים שמתאימים לכל סוג של חלל.

 

באיזה סוגים של חללים נדרשת הפרדה?

 

מחיצות הפרדה אלה מיועדים לאולמות אירועים, מרכזי תצוגה, למשרדים, למרכזי מסחר ותעשייה שונים - למעשה כל מקום בו מתרחשת פעילות והתקהלות יהיה רלוונטי ונכון ליצור בו הפרדה זמנית בין חלקי החלל הפנים השונים. מקומות כמו בתי ספר יעשו בקירות הפרדה אלה שימוש תדיר כשבאמצעותם הם חוצים את הכיתה לשניים ובכך מגדילים את מספר החדרים ומסייעים ליכולות הריכוז של התלמידים.

גם במשרדים רבים בהם סגנון העבודה הינו בשטח פתוח, קירות אלה יוכלו לתרום לכל מי שמעוניין באזור אישי לצרכי עבודה מבלי שיפריעו לו רעשי הרקע. אולמות אירועים יוכלו ליצור חיץ באמצעות מחיצה וכך לאפשר לקיים שני אירועים במקביל.

גם בבית כנסת ניתן יהיה ליצור שני מרחבים בו זמנית, ובדרך זו לערוך אירוע בר מצווה מבלי להפריע לקהל מתפללים שמגיע לבית הכנסת מדי יום. מרכזי קונגרסים יוכלו לתחום את האזור לתחומים שונים, בהם אנשים יוכלו לשמוע הרצאות במגוון נושאים בד בבד או לקבל חיסון באופן דיסקרטי וכו'. 

 

איזה סוגים של מחיצות מייצרות הפרדה אקוסטית?

 

ישנן סוגי מחיצות שונות, אולם לא כל אחת תאפשר את הבידוד האקוסטי. כדי לשמור על הפרדה אקוסטית מרבית רצוי שהמחיצה תהייה עשויה מחומרי הגלם מתאימים שמייצרים בידוד הרמטי כמו פורמייקה, מלמין וכו'.

 

מחיצות ניידות - הפרדה שמאפשרת דינאמיות בחלוקת החלל

 

מחיצה ניידת תהייה למעשה המענה שיאפשר את מירב הדינאמיות בכל חדר או אולם. באמצעות חיץ נייד ניתן לשנות את המרחב בין רגע בהתאם לכמות הנוכחים, ליצור מקטעי עבודה בגודל הרצוי, לתחום חדר ישיבות, מרחב שמתאים לאדם אחד או שניים ולהצליח לספק אזור נטול רעשים תוך כדי עיצוב ייחודי עם טקסטורות ועיצובים שונים.

 

בעת שמסיימים את המפגש או כל מטרה לשמה מבקשים לתחום את האזור, כל מה שיש לעשות זה לפעור את שלבי המחיצה או להצמיד אותה לקיר ולחזור לשטח המקורי. המחיצות משתלבות עם מסילה שתקועה בתקרה ומגיעות עם מנגנון לפתיחה פשוטה. בין החיבורים שלהן יש אלומיניום וגומי, שמוסיפים לרמת האיטום.  

 

המאמר נכתב באדיבות חב’ ש.א טכנולוגיות טלפון: 03-5535153  https://www.mehizot.co.il/

 

תגובות

מומלצים