איך לאחסן נכון טבק לנרגילה

סביר להניח שרבים מכם מעולם לא ייחסו חשיבות רבה לאחסון הטבק של הנרגילה. כמו לכל מוצר טבעי, גם לטבק יש חיי מדף ועל מנת לשמור אותו איכותי וטרי ככל האפשר ישנם כמה טיפים שחשוב לדעת ולפעול לפיהם כשמאחסנים את הטבק.

21.05.2021 מאת: פורטל הכרמל והצפון
איך לאחסן נכון טבק לנרגילה

Goosto

 

אחסון לא נכון של טבק עלול לגרום לו להתקלקל מהר יותר, לשנות ארומות ולאבד את הטעמים הייחודיים שלו. כדי שתוכלו לשמור על הכסף שהרווחתם בעבודה קשה (והוצאתם על טבק איכותי), איגדנו בשבילכם את כל מה שתצטרכו לדעת כדי לשמור על הטבק שלכם איכותי וטעים לאורך זמן בתנאים אידאליים.

רחוק מהשמש- טוב על הלב

כלל ברזל מספר אחת, הוא לשמור את הקופסאות או האריזות (תכף נגיע גם לשם) במקום שאינו חשוף לשמש ישירה. קרני השמש מאיצות את החמצון של החומרים הפעילים והטבעיים וכמובן גם מייבשות את הנוזלים החשובים שאחראים לשימור הטעמים של הטבק.

חשוב לציין שלמרות שתא הכפפות באוטו הוא מוצל, זה רעיון גרוע לשמור שם את הטבק, בקיץ הישראלי הרכב מתחמם מאוד ואפילו שאין בתא הכפפות שמש ישירה הטמפרטורות בו גבוהות ביותר. לכן, תמיד יש להקפיד לשמור את הטבק במקום מוצל ועדיף שגם יהיה קריר - עם זאת, לא מומלץ לשמור את הטבק במקרר או במקפיא, גם הם עלולים להביא לייבוש מהיר מואץ של הטבק. בקיצור, קור או חום קיצוניים מזיקים לטבק וטמפרטורת החדר (18-24) היא לרוב הטובה ביותר.

הקופסא האולטימטיבית

יש מגוון גדול של קופסאות בהן ניתן להשתמש כדי לאחסן טבק, נתחיל בחלוקה לשני סוגים- קופסאות וואקום, וכאלה שאינן אטומות לחדירת אויר. מיכלי אחסון בוואקום בעיקר מומלץ על אלו העשויים מזכוכית ועל המכסה שלהם תהיה גומיית אטימה שתחסום מעבר של אויר מרגע סגירתה, אגב הקופסאות של איקאה מעולות! בגדול, אם יש לכם אריזת ואקום (יש גם כאלה שעשויות מפלסטיק) בהישג יד, את רוב סוגי הטבק עדיף לאחסן בהן וזאת כדי להאט את תהליך החמצון שפוגע באיכות וטריות הטבק. אם אין צנצנת עוגיות או קופסת אוכל אטומה לאויר- אין מה לדאוג, גם קופסאות שאינן וואקום יעשו את העבודה כששאר התנאים טובים.

חלוקה נוספת בעניין הקופסאות לאחסון, היא קופסאות עמוקות לעומת שטוחות. מעשני נרגילה מנוסים יגידו לכם בלי למצמץ שהשטוחה תמיד עדיפה על העמוקה. ככל ששטח הפנים של הכלי גדול יותר ככה הנוזלים של הטבק יתפזרו באופן שווה ויכסו את הרוב המוחלט של הטבק המאוחסן.

דמיינו לרגע חמוצים- אם הם נמצאים בצנצנת גבוהה ומאורכת, תוכלו לראות בבירור את רוב החומץ בתחתית  והחמוצים שתקחו מלמעלה יהיו יחסית יבשים לעומת אלה שבקרקעית הצנצנת. ממש בדרך זו, כשתשמרו את הטבק בקופסא שטוחה הארומה והטעמים הייחודים של הטבק (עליהם אחראים הנוזלים) יישמרו בכל חלקי הקופסא ולא תאבדו ממנו גרם.

בזמן האחסון ולפני העישון

עשיתם קנייה מרוכזת של כל מותגי הטבק האהובים עליכם ואתם מכינים את העניינים לקראת אחסון ארוך של כמה שבועות או חודשים - מעבר לכללים שאתם כבר יודעים, חשוב ביותר לוודא ברגע האחסון לפני שסוגרים את הארון החשוך והקריר, שכל הקופסאות סגורות לגמרי ושבאף אחת מהן לא נשאר אפילו לא חריץ קטן שיאפשר חדירת אויר. חשיפה ממושכת לאויר מסוכנת לאורך החיים של הטבק ועלולה לקצר אותו משמעותית.

טיפ שקיבלנו מאחד העובדים בחנות נרגילות - Goosto - חשוב להקפיד עליו במיוחד אחרי אחסון ארוך, אבל גם בשגרה- מומלץ מאוד לערבב את כל הטבק שבקופסאות כל כמה ימים וכמובן לפני שמסדרים אותו על הראש של הנרגילה. הערבוב יהיה הכי נוח וקל כשהטבק מאוחסן בקופסא שטוחה, כך תוודאו שהטעמים והארומה הייחודית נשארים אחידים ושכל האיכויות של הטבק נשמרות באופן מקסימלי.

 

תגובות

מומלצים