בדיקות קרינה למערכות חשמל

עם כל הידוע לנו על סכנות הקרינה לסוגיה, רבים עדיין מתעלמים מאלו וממשיכים לבנות מבני ציבור/ מגורים/ תעשייה ומסחר, או שוהים במקומות עבודה מבלי שבוצעה ולו פעם אחת, בדיקת קרינה מתאימה, לבדיקת סכנה (ובאיזו רמה) מהחשיפה למקורות הקרינה החשמלית במקום.

08.02.2022 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בדיקות קרינה למערכות חשמל

Pexels

 

קרינה חשמלית מגיעה ממקורות שונים, החל ממכשירי חשמל כמו מקרר, מכונת כביסה, מפזרי חום, מטענים לסוגיהם וכלה בקרינה ממערכות, או ממקורות חשמל גדולים יותר כמו ארונות / לוחות חשמל, שנאים ותשתיות ח"חי. שלא כמו קרינה סלולארית, קרינה חשמלית עוברת דרך ארון החשמל אל השוהים באותו החדר וגם דרך קירות המבנה ובכך מהווה סכנה גם למי שאינו נמצא בחדר/ בסמוך למוקד הקרינה.

 

הסכנה מקרינה חשמלית תלויה ברמת החשיפה ועוצמת הקרינה ועלולה לגרום לתופעות כמו נדודי שינה, כאבי ראש, סחרחורות וכדומה ועד מקרים שעלולים לגרום למחלת הסרטן, באם החשיפה לקרינה גבוהה במיוחד.

 

 

מדוע צריך לבצע בדיקות קרינה במערכות חשמל?

 

לקרינה חשמלית יש טווח בטוח המאפשר לנו לשהות באזור מבלי להיחשף לסכנה. אך במידה ועוברים את הגבול התקין של הקרינה, אזיי ניחשף לסכנות ולכן, חשוב לבצע בדיקות קרינה למערכות חשמל ע"י בודק קרינה מוסמך אשר יוכל לומר מהי רמת החשיפה התקינה, לעומת הממצאים החריגים שנמצאו בשטח וימליץ על דרכי פעולה מתאימות בדו"ח מקצועי שיופק על ידו.

 

ארגון הבריאות העולמי ממליץ על ביצוע בדיקות למערכות חשמל במקרים בהם העובדים נחשפים לקרינה חשמלית כ- 6 שעות ביום, בכל יום, או במקרים בהם נחשפים באופן חד פעמי לקרינה חשמלית גבוהה, כמו למשל באם המבנה/ המפעל/ בית הספר, או גן הילדים נמצאים בסמוך לעמודי חשמל/ שנאים, או קווי מתח גבוה.

 

 

מתי מומלץ לבצע בדיקות קרינה למערכות חשמל?

 

בכל הקשור לבתי עסק/ מפעלים/ מוסדות וכדומה, ההמלצה היא כמובן לבצע בדיקות קרינה למערכות החשמל טרם הכניסה למבנה (במוסדות החינוך ישנו חוזר מנכ"ל המחייב כל מוסד לבצע בדיקות קרינה למערכות החשמל באופן קבוע), אך באם מדובר על מבנה קיים שאליו התווספו כמה מבני המשך, חשוב ביותר לבצע בדיקה מארונות החשמל, השנאים וכו'.

 

נציין כי עפ"י חוק, עדיין אין חובה לטפל בקרינה חשמלית, אך ישנן הנחיות מטעמו של המשרד להגנת הסביבה לטיפול בנושא. המלצתינו היא להזמין בודק קרינה מוסמך ומקצועי למקום, על מנת שזה יפיק דו"ח הנחיות לצמצומה של הקרינה, כמו גם דו"ח חיזוי לקרינה אשר עלולה להיות מסוכנת.

 

 

כיצד ניתן להימנע מקרינה ממערכות החשמל?

 

בכל פרויקט בנייה מגורים מסחרי/ מוסדי, חשוב להזמין עוד בשלבי התכנון יועץ קרינה, אשר ייתן את המלצותיו בנוגע למיקומים השונים של תשתיות לוחות החשמל, חדרי שנאים וחדרי מיתוג.

 

חשוב, כי בכל מקום בו עלולה להיות סכנת קרינה ברמות כאלו ואחרות לבני האדם הנמצאים בסביבה, יהיה ממונה בטיחות אשר יעמוד בקשר עם יועץ קרינה לתיאום בדיקות שוטפות עפ"י המלצתו של הבודק. בנוסף לכך, כמה כללי אצבע חשובים לצמצום החשיפה:

 

  • תכנון מבני נכון – בשלבים הראשונים של תכנון המבנה, יש לצרף לצוות המתכננים יועץ קרינה שיוכל להכין דו"ח מקצועי הכולל גם חיזוי קרינה.
  • יש להתרחק ככל הניתן ממקור הקרינה.
  • טיפול מקצועי ע"י קבלן חשמל מוסמך, במערכות החשמל של המבנה- חדרי השנאים, ארונות החשמל וכדומה.
  • יש לבצע בדיקות קרינת רקע טרום תכנון המבנים בשטח.
  • יש לבצע בדיקות קרינה למערכות החשמל באופן רציף, עפ"י המלצתו של בודק קרינה מוסמך.

 

 

בדיקות קרינה למערכות חשמל עם חברת מני סגל

 

חברת מני סגל בדיקות קרינה ומיגון בע"מ, פועלת בתחום בדיקות ומיגון מפני קרינה מזה שנים רבות ונחשבת למובילה בתחומה בארץ. אנו מעניקים פתרונות מיגון מפני קרינה אלקטרומגנטית, כמו גם ביצוע בדיקות מקצועיות ודוחות מסכמים לטיפול. אנו מתמחים במגוון שירותים:

 

  • שירותי ייעוץ קרינה.
  • בדיקות ומיגון קרינה.
  • סקרים לחיזוי עוצמת קרינה למניעת סכנה בריאותית (באזורי מגורים / תעשיה ומסחר /

 היי - טק / מבני ציבור /שטחים ציבוריים.

  • בדיקות קרינה מרשתות ומכשירי חשמל.

 

ושירותים מקצועיים נוספים מותאמים לדרישת הלקוח.

 

אנו עובדים עם לקוחות רבים מהמגזר העסקי/ מוסדי ומבצעים בדיקות קרינה למערכות חשמל עבור  קבלני חשמל, מרכזים מסחריים, בתי ספר, גופים מוניציפליים, מפעלים ועוד.

 

נסכם

 

באם אתם חברת נדל"ן המתעתדים להקים מבנים, או מתקן חדש אשר עלולה להיפלט ממנו קרינה חשמלית  ואתם פועלים עם יועצי בנייה ירוקה, או עם וועדות מקומיות הדורשות דרישות ראשוניות של ליווי יועץ קרינה לפרויקט הקורם עור וגידים בשלב התכנוני, אנו הכתובת בשבילכם כיועצי קרינה בפרויקטים המתהווים שלכם. מאחורינו עשרות שנות ניסיון של צוות מקצועי בכל מגוון תחומי הייעוץ בתחום הקרינה הבלתי מייננת .

 

אנו נפעל יחדיו למזעור רמות הקרינה בפרויקט עוד בשלב התכנוני, ע"י בחינת כל תוכניות האדריכליות + יועצי החשמל, תוך מתן משוב בשלב ראשוני זה ולאחריו יתבצע חיזוי בפני קרינה לפרויקט והסקת מסקנות למזעור רמות הקרינה .

בהתאמה ובעת הצורך יופקו מפרטים טכניים וכתבי כמויות בנוגע למיגוני קרינה נדרשים .

אנו נלווה אתכם עד לשלב הסיום כולל מדידות מעשיות בתום הפרויקט וכמובן, ליווי מול כלל הרשויות בהשגת היתרי הפעלה והקמה לפרויקט מטעמן. 

 

אנו מקפידים במיוחד על רמת מקצועיות ואיכות השירות, ועל כך יעידו עשרות הלקוחות השונים איתם אנו עובדים, כמו חברות נדל"ן למגורים (אלמוג ב.ז, חברת דר נופרים וחברת קרן נדלן ורבות אחרות), חברות נדל"ן למבני ציבור, תעשייה, רשויות מקומיות, עיריות  וחברות כלכליות של הרשויות

 

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

 

תמונות מני סגל

 

פורטל הכרמל

תגובות

מומלצים